Bratislava 22. januára (TASR) - Výstavba diaľnice D1 pri Žiline sa uskutoční podľa pôvodného plánu. Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácií SR (MDPT), spolu s a. s. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) skúmali možnosť viesť diaľnicu okolo mesta tzv. severným obchvatom, ale nakoniec sa rozhodli pre pôvodnú trasu.
Výstavba D1 sa tak uskutoční v pôvodných trasách Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Višňové - Dubná skala s celkovou dĺžkou približne 25 kilometrov.
"Ideme budovať D1 v trase, ktorá je zadefinovaná v programe výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku. Naopak, celý tento úsek ešte zdynamizujeme," povedal na dnešnej tlačovej konferencii v bratislavskom sídle NDS minister dopravy pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny. Dodal, že podľa odhadov bude vyťaženosť D1 pri Žiline v rokoch 2008 až 2009 dosahovať hustotu 30 000 vozidiel za 24 hodín, čo si vyžiada provizórne riešenia dopravnej situácie.
Kým začne naplno fungovať diaľničné spojenie Žiliny, chce MDPT mesto odľahčiť tým, že prostredníctvom Slovenskej správy ciest zdynamizuje 8,5 kilometra úseku cesty 1. triedy Dubná skala - Strečno. V pláne je aj výstavba nového mostu cez Váh, rozšírenie cesty k závodu Kia Motor Hyundai a úprava križovatky v Žiline.
Severná trasa, ktorú MDPT zvažovalo, sa podľa Vážneho síce môže zo súčasného pohľadu javiť ako výhodnejšia, ale pri zohľadnení časovej hodnoty peňazí sú investičné náklady takmer rovnaké. Pri zmene plánov by sa podľa neho oddialilo napojenie Žiliny na diaľnicu D1 o 5 a viac rokov, čo Vážny považuje za nevýhodné. Podľa súčasného plánu by sa dotknuté úseky mali dokončiť v roku 2012.