Napriek sčasti vysokým zľavám a takmer stagnujúcemu trhu dosiahli výrobcovia áut v minulom roku v Nemecku po prvý raz obrat pri nových autách viac ako 80 miliárd EUR, v prepočte viac ako 2,755 bilióna SKK. Vyplýva to z prepočtov štúdie prognostického inštitútu B&D Forecast v Leverkusene, o ktorých informuje v dnešnom vydaní nemecký denník Die Welt. Obrat 80,08 miliardy EUR je o 5,3 % viac ako v roku 2005. Expert na automobilový priemysel a šéf B&D Ferdinand Dudenhöffer vysvetľuje tento vývoj vyššími cenami a drahšou výbavou nových áut.
Združenie výrobcov automobilov VDA počíta s rastom predaja v roku 2006 o necelé 2 % na 3,4 milióna áut.
V priemere minú kupujúci v Nemecku podľa B&D na nové auto 23 245 EUR, o 2 % viac ako v roku 2005, keď táto suma predstavovala 22 746 EUR. Od roku 1996 sa priemerná cena zvýšila o 22 %. Trh s autami sa pritom stále viac rozdeľuje na lacný a drahý, konštatoval Dudenhöffer. Zatiaľ čo v roku 2006 sa lepšie predávali autá v cenovej triede pod 15 000 EUR a nad 25 000 EUR, trhový podiel v strednej triede klesol.
Informovala o tom agentúra Reuters na svojej internetovej stránke www.reuters.de