Budúcnosť bruselského VW je do roku 2008 zaistená, bude sa však prepúšťať

Brusel/Wolfsburg 23. decembra (TASR) - Prevádzka bruselského podniku spoločnosti Volkswagen (VW) je do konca roku 2008 zaistená, stratí však viac než ...

Brusel/Wolfsburg 23. decembra (TASR) - Prevádzka bruselského podniku spoločnosti Volkswagen (VW) je do konca roku 2008 zaistená, stratí však viac než polovicu z 5 400 pracovných miest. Ako v Bruseli informoval hovorca VW, ročná produkcia 200 000 vozidiel bude znížená na 84 000. Počet pracovných miest sa tak zníži na 2 200.

Po strate výroby vozidiel Golf je osud podniku od roku 2009 neistý. Výrobu nového malého auta dcérskej spoločnosti koncernu Volkswagen (VW), automobilky Audi, chcú podniku prenechať až po tom, ako sa vyčíslia náklady na jeho produkciu. Výrobou Audi by mohol byť počet miest navýšený na celkových 3 000.

V roku 2007 by malo byť v Bruseli vyrobených 14 000 kusov VW Golf, 46 000 vozidiel VW Polo a 24 000 kusov ďalšieho koncernového modelu, ktorého podrobnejšiu špecifikáciu spoločnosť zatiaľ nezverejňuje. Do konca roka 2007 by mala v tomto podniku skončiť produkcia vozidiel VW Golf. Tú chce koncern pre nižšie náklady obmedziť iba na Wolfsburg a Mosel/Zwickau. Otázne teda zostáva zloženie produkcie v Bruseli v roku 2008, keď by tu malo byť vyrobených ďalších 84 000 vozidiel.

Podľa slov hovorcu opúšťa 2 000 bruselských pracovníkov prevádzku na základe dohody. Jej súčasťou je odstupné 25 000 až 144 000 EUR, čo je v prepočte takmer 865 000 až 5 miliónov Sk. Výšku odstupného určuje čas trvania zamestnania a termín odchodu. Prevádzku opustí 900 zamestnancov vo veku vyššom než 50 rokov a odíde do predčasného dôchodku s príjmom na úrovni 80 % poslednej čistej mzdy vo VW. Rozdiel medzi takto vyčísleným príjmom a zákonom garantovaným dôchodkom bude doplácať VW. Okrem toho musí byť zrušených ešte 300 ďalších pracovných miest.

Podľa informácií belgickej agentúry Belga hovoril odborársky predák Norbert Steingräber o dobrovoľnom odchode dohodou iba v prípade 1 500 pracovníkov. Podľa toho istého zdroja označili odborári výsledky vyjednávaní za uspokojivé. Otázne však naďalej ostáva, či štrajkujúci pracovníci obnovia 8. januára výrobu tak, ako si to želá vedenie spoločnosti.

Budúcu produkciu Audi v Bruseli podmienil VW efektivitou. Preto by malo dôjsť k predĺženiu týždenného pracovného času z terajších 35 na 38 hodín bez navýšenia miezd, čo doposiaľ u odborárov nenašlo pochopenie. Vo vyjednávaniach budú odborári s vedením podniku pokračovať v novom roku.

Spoločnosť VW rozhodla v polovici novembra tohto roku o zrušení produkcie VW Golf v Bruseli počas roka 2007. Odborári sa vtedy obávali, že pôvodných 5 400 pracovných miest bude redukovaných iba na 1 400. To viedlo k prudkým protestom a štrajku v podniku.

Informovala agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 669
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 985
  3. Od septembra opäť po starom 2 982
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 837
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 640
  6. Ako sme jazdili v socializme 1 623
  7. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 1 502
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 267
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 165
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 143

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar zdržuje. Kočnerovho policajta neriešia

Policajný prezident tvrdil, že požiadal o správu, aby mohol zakročiť.

SVET

Bývalý populista Fico nás zradil, znie z Poľska aj Maďarska

Fico o budúcnosti v jadre EÚ hovoril už na jar, médiá si to nevšimli.

Neprehliadnite tiež

Nemci chcú vymazať RegioJet z mapy, Jančura vykladá z autobusov sedačky

Zvýšená konkurencia na ceste môže znamenať spomalenie rozvoja železníc pre RegioJet.

Športová sieť obchodov EXIsport získala peniaze na rozvoj, pomohli jej Poliaci

O akú sumu ide, strany neuviedli. Hovoria však o niekoľkých miliónoch eur.

Najviac slovenských firiem so zahraničným kapitálom majú Česi

Českí podnikatelia vlastnia na Slovensku 9 857 spoločností, čo je približne o tristo podnikov viac ako vlani.

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.