Budúcnosť bruselského VW je do roku 2008 zaistená, bude sa však prepúšťať

Brusel/Wolfsburg 23. decembra (TASR) - Prevádzka bruselského podniku spoločnosti Volkswagen (VW) je do konca roku 2008 zaistená, stratí však viac než ...

Brusel/Wolfsburg 23. decembra (TASR) - Prevádzka bruselského podniku spoločnosti Volkswagen (VW) je do konca roku 2008 zaistená, stratí však viac než polovicu z 5 400 pracovných miest. Ako v Bruseli informoval hovorca VW, ročná produkcia 200 000 vozidiel bude znížená na 84 000. Počet pracovných miest sa tak zníži na 2 200.

Po strate výroby vozidiel Golf je osud podniku od roku 2009 neistý. Výrobu nového malého auta dcérskej spoločnosti koncernu Volkswagen (VW), automobilky Audi, chcú podniku prenechať až po tom, ako sa vyčíslia náklady na jeho produkciu. Výrobou Audi by mohol byť počet miest navýšený na celkových 3 000.

V roku 2007 by malo byť v Bruseli vyrobených 14 000 kusov VW Golf, 46 000 vozidiel VW Polo a 24 000 kusov ďalšieho koncernového modelu, ktorého podrobnejšiu špecifikáciu spoločnosť zatiaľ nezverejňuje. Do konca roka 2007 by mala v tomto podniku skončiť produkcia vozidiel VW Golf. Tú chce koncern pre nižšie náklady obmedziť iba na Wolfsburg a Mosel/Zwickau. Otázne teda zostáva zloženie produkcie v Bruseli v roku 2008, keď by tu malo byť vyrobených ďalších 84 000 vozidiel.

Podľa slov hovorcu opúšťa 2 000 bruselských pracovníkov prevádzku na základe dohody. Jej súčasťou je odstupné 25 000 až 144 000 EUR, čo je v prepočte takmer 865 000 až 5 miliónov Sk. Výšku odstupného určuje čas trvania zamestnania a termín odchodu. Prevádzku opustí 900 zamestnancov vo veku vyššom než 50 rokov a odíde do predčasného dôchodku s príjmom na úrovni 80 % poslednej čistej mzdy vo VW. Rozdiel medzi takto vyčísleným príjmom a zákonom garantovaným dôchodkom bude doplácať VW. Okrem toho musí byť zrušených ešte 300 ďalších pracovných miest.

Podľa informácií belgickej agentúry Belga hovoril odborársky predák Norbert Steingräber o dobrovoľnom odchode dohodou iba v prípade 1 500 pracovníkov. Podľa toho istého zdroja označili odborári výsledky vyjednávaní za uspokojivé. Otázne však naďalej ostáva, či štrajkujúci pracovníci obnovia 8. januára výrobu tak, ako si to želá vedenie spoločnosti.

Budúcu produkciu Audi v Bruseli podmienil VW efektivitou. Preto by malo dôjsť k predĺženiu týždenného pracovného času z terajších 35 na 38 hodín bez navýšenia miezd, čo doposiaľ u odborárov nenašlo pochopenie. Vo vyjednávaniach budú odborári s vedením podniku pokračovať v novom roku.

Spoločnosť VW rozhodla v polovici novembra tohto roku o zrušení produkcie VW Golf v Bruseli počas roka 2007. Odborári sa vtedy obávali, že pôvodných 5 400 pracovných miest bude redukovaných iba na 1 400. To viedlo k prudkým protestom a štrajku v podniku.

Informovala agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 810
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 540
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 010
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 487
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 910
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 662
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 500
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 310
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 871
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop