Na dodávateľa systému elektronického mýta v SR bude vypísaný tender v lete 2007

Bratislava 20. decembra (TASR) - V zmysle smerníc EÚ a zákona o elektronickom mýte, ktorý schválila Národná rada SR, sa po zrealizovaní úspešného tendra ...

Bratislava 20. decembra (TASR) - V zmysle smerníc EÚ a zákona o elektronickom mýte, ktorý schválila Národná rada SR, sa po zrealizovaní úspešného tendra na dodávateľa očakáva sprevádzkovanie elektronického mýta na Slovensku od januára 2009. Oznámil to dnes riaditeľ úseku stratégie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s., Bratislava, Tibor Šlosér.

Vyhlášky k zákonu budú prijaté do konca marca 2007 a NDS za účasti poradcu pripraví tendrovú dokumentáciu. Medzinárodný tender na elektronické mýto vypíše NDS v máji alebo júni 2007. Meno víťaza by malo byť známe v októbri až novembri. NDS bude mať do 31. decembra 2007 k dispozícii partnera na elektronické mýto.

"Máme 12 mesiacov na to, aby sme úspešne s naším partnerom realizovali a pripravili elektronické mýto na prevádzku. Od októbra 2008 plánujeme skúšobnú a od januára 2009 ostrú prevádzku." Ako dodal, elektronické mýto bude NDS realizovať prostredníctvom verejnosúkromných projektov PPP (Public Private Partnership). Problém elektronického mýta sa nenachádza v oblasti technológie, ale v prevádzke. Hoci sa 1. januára má na Slovensku zaviesť euro, "nie je problémom viacerých druhov meny, pretože rakúsky aj nemecký systém elektronického mýta sa s tým veľmi ľahko porátali".

Systém elektronického mýta sa bude zavádzať preto, aby bola spravodlivo spoplatnená infraštruktúra. Bude vyberať peniaze za prejazdenú vzdialenosť na nadradenej infraštruktúre.

V celej Európe je problémom to, že preprava tovarov sa orientovala na cestnú infraštruktúru, 85 % všetkých tovarov ide po cestách. Podľa Šlósera ide o snahu preniesť určité percento prepravy tovarov na železničnú dopravu a vytvoriť tak aj v preprave tovarov konkurenčné prostredie. I keď malé štáty v strednej Európe majú problém so železničnou dopravou, prvé výsledky pozná Nemecko, kde 7 % prepravy tovarov prešlo vďaka spoplatneniu ciest na železnice.

"Nechápme elektronické mýto len ako vyberanie peňazí za prejdenú dráhu na nadradenej cestnej infraštruktúre. Jeho cieľom je spravodlivo riešiť prepravu tovarov a v budúcnosti aj osôb," povedal riaditeľ. Navyše, v druhej dekáde 21. storočia sa v Európe chystá spoplatnenie celej dopravnej cestnej siete.

Elektronické mýto deklaruje spoplatnenie ciest, ktoré spresní vyhláška, a tiež spoplatnenie aj vzhľadom na ochranu životného prostredia. "Cena sa bude odvíjať aj od kvality vozidlového parku." Riaditeľ za dôležité v tomto smere označil aj zabezpečenie využiteľnosti práva, teda ako riešiť narušiteľov systému elektronického mýta (čierni pasažieri) na sieti.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 681
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 577
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 112
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 021
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 376
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 588
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 586
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 461
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 450
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 028

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

Žiaľ, nie sme v armáde, ale v Smer-SNS-Híd. Kde, všakáno, je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

DOMOV

Oligarchovia majú novú príležitosť, Markíza má byť na predaj

Hovorí sa aj o predaji denníka Nový čas.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.