Na dodávateľa systému elektronického mýta v SR bude vypísaný tender v lete 2007

Bratislava 20. decembra (TASR) - V zmysle smerníc EÚ a zákona o elektronickom mýte, ktorý schválila Národná rada SR, sa po zrealizovaní úspešného tendra ...

Bratislava 20. decembra (TASR) - V zmysle smerníc EÚ a zákona o elektronickom mýte, ktorý schválila Národná rada SR, sa po zrealizovaní úspešného tendra na dodávateľa očakáva sprevádzkovanie elektronického mýta na Slovensku od januára 2009. Oznámil to dnes riaditeľ úseku stratégie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s., Bratislava, Tibor Šlosér.

Vyhlášky k zákonu budú prijaté do konca marca 2007 a NDS za účasti poradcu pripraví tendrovú dokumentáciu. Medzinárodný tender na elektronické mýto vypíše NDS v máji alebo júni 2007. Meno víťaza by malo byť známe v októbri až novembri. NDS bude mať do 31. decembra 2007 k dispozícii partnera na elektronické mýto.

"Máme 12 mesiacov na to, aby sme úspešne s naším partnerom realizovali a pripravili elektronické mýto na prevádzku. Od októbra 2008 plánujeme skúšobnú a od januára 2009 ostrú prevádzku." Ako dodal, elektronické mýto bude NDS realizovať prostredníctvom verejnosúkromných projektov PPP (Public Private Partnership). Problém elektronického mýta sa nenachádza v oblasti technológie, ale v prevádzke. Hoci sa 1. januára má na Slovensku zaviesť euro, "nie je problémom viacerých druhov meny, pretože rakúsky aj nemecký systém elektronického mýta sa s tým veľmi ľahko porátali".

Systém elektronického mýta sa bude zavádzať preto, aby bola spravodlivo spoplatnená infraštruktúra. Bude vyberať peniaze za prejazdenú vzdialenosť na nadradenej infraštruktúre.

V celej Európe je problémom to, že preprava tovarov sa orientovala na cestnú infraštruktúru, 85 % všetkých tovarov ide po cestách. Podľa Šlósera ide o snahu preniesť určité percento prepravy tovarov na železničnú dopravu a vytvoriť tak aj v preprave tovarov konkurenčné prostredie. I keď malé štáty v strednej Európe majú problém so železničnou dopravou, prvé výsledky pozná Nemecko, kde 7 % prepravy tovarov prešlo vďaka spoplatneniu ciest na železnice.

"Nechápme elektronické mýto len ako vyberanie peňazí za prejdenú dráhu na nadradenej cestnej infraštruktúre. Jeho cieľom je spravodlivo riešiť prepravu tovarov a v budúcnosti aj osôb," povedal riaditeľ. Navyše, v druhej dekáde 21. storočia sa v Európe chystá spoplatnenie celej dopravnej cestnej siete.

Elektronické mýto deklaruje spoplatnenie ciest, ktoré spresní vyhláška, a tiež spoplatnenie aj vzhľadom na ochranu životného prostredia. "Cena sa bude odvíjať aj od kvality vozidlového parku." Riaditeľ za dôležité v tomto smere označil aj zabezpečenie využiteľnosti práva, teda ako riešiť narušiteľov systému elektronického mýta (čierni pasažieri) na sieti.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 797
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 406
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 425
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 936
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 975
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 807
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 595
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 475
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 511
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

PLUS

Ako pred sto rokmi vysvetľovali príchod tabaku do Európy

Ako sa tabak (dohán) dostal do Európy a ako sa ujalo fajčenie?

Neprehliadnite tiež

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop