Bratislava 18. decembra (TASR) - Arbitrážna komisia (AK) Rady pre reklamu (RPR) rozhodla, že reklama spoločnosti Orange Slovensko, a. s., na akciový telefón s fotoaparátom NOKIA 6070 je v rozpore s ustanoveniami Etického kódexu. Reklama obsahuje prezentáciu imitovanej funkcie blesku, ktorý tento typ telefónu neobsahuje a mohla by tak zavádzať spotrebiteľa. Rozhodnutie prijala AK RPR na tohoročnom 10. zasadnutí.
AK označila ako neetický aj televízny spot zadávateľa T-Mobile, a. s., Jednotka v mobilnom internete vám ponúka najlepšie riešenie a rozhlasový spot Rýchly internet na 6 mesiacov zadarmo. Podľa RPR sú spoty v rozpore s dobrými mravmi hospodárskej súťaže predovšetkým tým, že v reklame sa používa označenie jednotka, čo môže zavádzať príjemcu reklamy v tom, že zadávateľ reklamy má postavenie jednotky v mobilnom internete. Pre takéto tvrdenie nie sú relevantné dôkazy a ani zadávateľ ich nepredložil.
Kódex porušila aj tlačová inzercia na rýchly internet spoločnosti T-Mobile, a. s., ktorá podľa PRP získava na základe neúplných údajov vlastnému podniku prospech na úkor iného. Vzhľadom na súvislosti v akých sa porovnávacia reklama publikuje, môže spotrebiteľa uviesť do omylu.
Sťažnosť fyzickej osoby na reklamné letáky Českej poisťovne - Slovensko, a. s., ktorá sa týkala ich distribúcie zavesením na kľučky bytov RPR zamietla. Podľa rozhodnutia AK je daná forma distribúcie štandardným typom komunikácie.
Rada zamietla aj sťažnosť na televíznu reklamu Povinné zmluvné poistenie Kooperativa, od zadávateľa Kooperativa poisťovňa, a. s. Podľa rozhodnutia rady je reklama založená na primeranej reklamnej hyperbolizácii.
TASR o tom informovala výkonná riaditeľka RPR Monika Korkošová.