Predaj áut v Európe dosiahol v novembri nový rekord

Frankfurt nad Mohanom 15. decembra (TASR) - Predaj nových áut v Európe v novembri vzrástol o 3,9 % na 1,22 milióna a dosiahol historický novembrový rekord.

K rastu prispel predovšetkým nákupný boom v Nemecku pred zvýšením dane z pridanej hodnoty (DPH) od 1. januára 2007. Najviac sa v uvedenom období zvýšil predaj automobiliek Fiat, Volkswagen a Toyota.

Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA) začalo vypočítavať čísla týkajúce sa predaja áut v roku 1990 na základe nových registrácií a uplynulý mesiac bol zatiaľ najlepším evidovaným novembrom.

Počet registrácií nových osobných áut v 15 starých štátoch Európskej únie (EÚ) medziročne vzrástol o 4,1 % na 1,13 milióna a v nových krajinách únie sa ich počet zvýšil o 4,5 % na 62 991. Okrem krajín únie - s výnimkou Malty a Cypru - štatistiky ACEA zohľadňujú aj predaj v troch členských štátoch Európskeho združenia voľného obchodu (EFTA) - na Islande, v Nórsku a Švajčiarsku. V období od januára do konca novembra sa v Európe predalo 14,29 milióna nových áut, čo je o 0,8 % viac ako v rovnakom období vlani.

Situácia na jednotlivých trhoch sa v novembri vyvíjala odlišne. V Nemecku vzrástol počet novoregistrovaných osobných vozidiel o 18,1 %. Naopak, predaj klesol vo Francúzsku (- 8 %), Portugalsku (- 8,5 %) alebo Veľkej Británii (- 2 %). ACEA zdôvodňuje obrovský rast predaja v Nemecku rýchlymi nákupmi pred januárovým zvýšením DPH.

Automobilka Fiat má v súčasnosti v ponuke tri predajné hity - Fiat Grande Punto a Panda a Alfa Romeo 159. Registrácie nových áut talianskej skupiny v novembri medziročne vrástli o 15,1 %, pričom rast značky Fiat predstavoval 17,7 %. Predaj áut značky Alfa Romeo sa zvýšil o 17,1 %.

Druhá najväčšia svetová automobilka Toyota predala v novembri 66 000 áut svojej kľúčovej značky Toyota, čo je o 10,8 % viac ako v rovnakom období vlani. Rast prémiovej značky Lexus sa mierne spomalil na 5 %. Solídny predaj modelov Aygo, Yaris a Corolla pomohol v tomto roku zvýšiť podiel Toyoty na európskom trhu na takmer 6 %.

Dvojciferný percentuálny rast značiek VW, Audi a Škoda pomohli skupine Volkswagen k 11,1-% rastu v novembri. Počet registrácií nových áut značiek skupiny dosiahol 266 000. Volkswagen si tak uchováva prvenstvo na európskom trhu - v novembri jeho podiel dosiahol 21,8 % a v doterajšom priebehu roka 20,2 %.

Predaj skupiny Renault medziročne klesol až o 18,2 %. Hlavnou príčinou je slabý francúzsky trh. Predaj áut kľúčovej značky Renault sa znížil o 18,3 % a značky Dacia o 13,7 %.

Francúzska skupina PSA Peugeot Citro‰n si polepšila o 2,5 %, a to predovšetkým vďaka dobrému predaju značky Citro‰n. Pomerne slušný rast predaja áut Mercedes-Benz a Chrysler pomohol koncernu DaimlerChrysler kompenzovať pokles predaja značky Smart a celkovo sa registrácia nových áut skupiny v novembri zvýšila o 6 %. Veľký rival BMW zvýšil predaj o 0,6 %.

Vysoký rast zaznamenala so 16,6 % aj Honda. Mazda v novembri predala o 6,6 % viac ako v rovnakom období vlani. Naopak, pokles predaja zaznamenala juhokórejská automobilka Kia Motors - v novembri sa znížil o 4,5 % a v období od januára do novembra o 11 %. Kia bola ešte vlani najrýchlejšie rastúcou značkou v Európe. Predaj áut Hyundai klesol o 3,8 %.

Darilo sa americkému koncernu Ford. Značky Ford a Volvo kompenzovali nízky predaj prémiových značiek Land Rover a Jaguar. Celkovo zaznamenala skupina Ford rast na úrovni 9,7 %. Ďalší americký gigant General Motors zaznamenal v novembri iba mierny 0,4-% rast predaja. Pomohla mu lacná značka Chevrolet a Opel/Vauxhall, zatiaľ čo predaj značky Saab klesol.

Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 928
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 533
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 495
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 333
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 989
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 763
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 478
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 263
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 516
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 033

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom niekto meria dusičnany v zelenine a ovocí.

KULTÚRA

Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Spisovateľ má s podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.