Žilina 14. decembra (TASR) - Predseda Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Juraj Blanár je zásadne proti zmenám v trase rýchlostnej cesty R3 štátna hranica s Poľskom - Trstená - Dolný Kubín - Kraľovany - Martin - Žiar nad Hronom - Zvolen - Šahy - štátna hranica s Maďarskom. V dnešnom vyhlásení pre médiá tak poukázal na jednu zo základných priorít rozvoja infraštruktúry ŽSK v roku 2007.
"Ja som zásadne proti tomu, aby rýchlostná komunikácia R3 viedla cez Donovaly. Mala by viesť cez Turiec smerom na Oravu, pretože to vnímam ako jeden zo základných predpokladov hospodárskeho rozvoja celého Turca, Oravy, ale aj Liptova," konštatoval Blanár. Zdôraznil, že ŽSK má v rámci veľkého územného plánu pripravených 8 veľkých priemyselných parkov, ktoré sa môžu realizovať v krátkej alebo dlhodobejšej budúcnosti. "A myslím si, že diaľnice a rýchlostné komunikácie k tomu určite prispejú," uviedol predseda ŽSK.
Preferované trasovanie rýchlostnej cesty R3 vychádza podľa predsedu ŽSK z normatívne platnej a praxou overenej teórie dopravných záťaží komunikácií, podľa ktorej je intenzita dopravy priamo úmerná veľkosti sídelných väzieb a nepriamo úmerná vzdialenosti sídiel. "Trasovanie rýchlostnej cesty R3 v koridore Dolný Kubín Martin Turčianske Teplice uprednostňujú aj sídelné väzby a ochrana cenných území prírody. Nesúhlasím s tvrdeniami, že najdôležitejšie je, či je iná trasa lacnejšia. Pri budovaní ciest je okrem iných parametrov dôležitá obslužnosť územia, ekonomický potenciál a rozvoj územia. A najmä cesty majú slúžiť čo najväčšiemu počtu obyvateľov," dodal Blanár.
Upozornenie:
TASR ponúka k správe zvukový záznam.