VW chce v závode v Bruseli presadiť dlhší pracovný čas

Brusel/Wolfsburg 4. decembra (TASR) - Nemecká automobilka Volkswagen chce presadiť vo svojom závode v Bruseli dlhší pracovný čas. Zníženie mzdových nákladov ...

Brusel/Wolfsburg 4. decembra (TASR) - Nemecká automobilka Volkswagen chce presadiť vo svojom závode v Bruseli dlhší pracovný čas. Zníženie mzdových nákladov na hodinu je najdôležitejším predpokladom na to, aby sa po preložení výroby modelu VW Golf vyrábalo od roku 2009 v Bruseli nové malé vozidlo Audi. VW to oznámil dnes po rokovaniach s podnikovou radou.

Týždňový pracovný čas sa predĺži z doterajších 35 na 38 hodín, a to bez mzdového vyrovnania. Hovorca vedenia odborov závodu VW Brusel Norbert Steingräber vyzval okrem toho odbory, aby ukončili protesty vo fabrike. "Musíme sa vrátiť späť do práce."

Koncern VW chce v roku 2007 stiahnuť výrobu modelu Golf z Bruselu a v budúcnosti ho vyrábať iba vo Wolfsburgu a Moseli pri Zwickau. Tým je v Bruseli ohrozených 4 000 z celkových 5 400 pracovných miest. VW chce ako náhradu za Golf od roku 2009 vyrábať v Bruseli nové malé vozidlo Audi. Vďaka tomu by sa mohlo zachovať 3 000 pracovných miest. Predpokladom však je, že sa výroba malého auta Audi v Bruseli ekonomicky oplatí.

Počet malých áut Audi - 100 000 - by však bol iba polovica súčasného počtu vyrábaných Golfov. Okrem toho je nevyhnutné prechodné riešenie na preklenutie obdobia 2 rokov, kým sa začne výroba nového Audi.

Z dnešného rokovania vzišli námety na takéto prechodné riešenie. Išlo o ďalšie vzdelávanie a internú firmu VW Autovision pre personálny lízing. Rokovania medzi manažmentom a podnikovou radou majú pokračovať 12. decembra.

Belgický premiér Guy Verhofstadt cez víkend vo flámskej televízii uviedol, že Golf sa možno bude v Bruseli vyrábať ešte do jesene 2007. Podľa informácií odborov pridelil koncern závodu v Bruseli výrobu 60 000 áut modelu VW Polo. Doteraz vyrába VW v Bruseli približne 200 000 áut Golf a 10 000 kusov modelu Polo ročne.

Koncom septembra sa VW a odborový zväz IG metall dohodli na podstatne dlhšom pracovnom čase bez mzdového vyrovnania v 6 západonemeckých závodoch.

Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 621
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 239
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 106
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 954
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 719
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 530
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 513
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 475
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 457
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 002

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

Ku kolapsom dopravy dochádza preto, že sa 60 rokov o ňu nikto v Bratislave nestaral, vraví odborník na dopravu Gustáv Kasanický.

SVET

Los Angeles zničia otrasy. Môžu sa mestá pripraviť na katastrofy?

Mexiko sa zo zemetrasenia v minulosti poučilo.

SVET

O nezávislosti Katalánska nerozhodne referendum, ale ochota použiť násilie

Katalánsky boj za nezávislosť nebol nikdy násilný.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.