Polovica dodávok pre nový Airbus A350 má pochádzať z "dolárových regiónov"

Paríž 4. decembra (TASR) - Polovica dodávok pre nový Airbus A350 by mala pochádzať z "dolárových regiónov". Oficiálne európsky výrobca lietadiel ešte ...

Paríž 4. decembra (TASR) - Polovica dodávok pre nový Airbus A350 by mala pochádzať z "dolárových regiónov". Oficiálne európsky výrobca lietadiel ešte nerozhodol ani o konečnej montáži vo francúzskom Toulouse, kde sa vyrábajú predchodcovia nového A350 modely A330 a A340. Povedal to dnes šéf Airbusu Louis Gallois.

Lietadlo A350 s dlhým doletom je "rozhodujúcim programom pre transformáciu spoločnosti," povedal Gallois. "Pri A350 sa zameriame na nový strategický priemyselný postup, ktorý bude zahŕňať všetko, čo budeme v nasledujúcom desaťročí robiť," dodal šéf firmy. Základom je optimalizačný program Power8, ktorý okrem zníženia nákladov a manažmentu hotovosti predpokladá aj rozdelenie úloh medzi jednotlivé závody a partnerov. O tejto časti Power8 sa bude rozhodovať "v prvých mesiacoch" roka 2008.

Gallois prisľúbil "spravodlivé a vyvážené rozdelenie zodpovednosti pri výrobe 4 štátom, ktoré sú s Airbusom spojené". Hovorca koncernu povedal, že Nemecko, ako aj Francúzsko môžu rátať s podielom 35 %, Veľká Británia s 20 a Španielsko s 10 %. Samotná výroba však nebude prebiehať ani v závodoch firmy v Hamburgu či Toulouse, ale u dodávateľov v Rusku, Číne alebo USA.

Z 10 miliárd EUR, v prepočte 355,42 miliardy SKK, určených na vývoj pôjde takmer pätina partnerom, ktorí sa budú zodpovedajúcou mierou podieľať na riziku. "Rokujeme s 10 partnermi v Európe, Ázii a v USA," povedal šéf Airbusu pre stratégie Olivier Andričs. Dosiahnutie dohôd si podľa neho vyžiada 4 až 5 mesiacov.

"Viac práce presunieme aj do dolárovej oblasti," vyhlásil Gallois. V "dolárových regiónoch" sa vyrába aj 30 % komponentov pre superjumbo A380. Pre nové A350 sa má tento podiel zvýšiť na 50 %. Z Južnej Kórey, ako aj z Číny bude pochádzať 5 % dodávok, zatiaľ čo s Rusmi sa rokuje o 3 %, povedal šéf predaja spoločnosti John Leahy. Pozvánku dostali aj americké firmy.

A350 má byť vyrobené z uhlíkových vlákien (52 %), titánu (14 %), hliníkových zliatin (20%) a ocele (7%). To má urobiť lietadlo ľahším a úspornejším ako konkurenčný model 777 a 787 od amerického Boeingu. Model A350-1000 bude potrebovať o štvrtinu menej paliva na jedného pasažiera ako 777ER. Verzie nového A350 by mali na trh prísť v rokoch 2013 až 2015. Pilotná kabína bude rovnaká ako v najväčšom lietadle na svete Airbuse A380.

Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  2. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  3. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  4. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  5. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  6. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  7. Cíťte sa v priestore príjemne
  8. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 705
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 429
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 352
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 309
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 882
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 823
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 826
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 700
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 855
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 1 316

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Andrássyovci milovali ženy, na Gemeri dodnes žijú ich potomkovia

Betliar je miesto, kde ožívajú časy Andrássyovcov, hovorí Július Barczi. Vládne tu zmes nostalgie a sentimentu

KOMENTÁRE

Fico, Danko a Bugár slabnú. Kto miesto nich zosilnel?

Podľa preferencií by koalícia nezostavila vládu.

SVET

Máme plán B, chváli sa Erdogan. Európu už nepotrebuje

Turecko potrebuje Európu viac ako Európa Turecko.

Neprehliadnite tiež

Na Expe v Kazachstane predstavuje Slovensko svoje kúpele a hrady

Slovensko sa na výstave prezentuje ako krajina dobrých nápadov.

Google zisťoval, koľko miliónov zarobili vydieračské vírusy v počítačoch

Vydieračské vírusy po prieniku do počítačov zašifrujú dáta a žiadajú výkupné.

Zisk Volkswagenu stúpol o miliardy eur, sú za tým dva dôvody

Spoločnosť Volkswagen patrí k najväčším zamestnávateľom aj na Slovensku.