Polovica dodávok pre nový Airbus A350 má pochádzať z "dolárových regiónov"

Paríž 4. decembra (TASR) - Polovica dodávok pre nový Airbus A350 by mala pochádzať z "dolárových regiónov". Oficiálne európsky výrobca lietadiel ešte ...

Paríž 4. decembra (TASR) - Polovica dodávok pre nový Airbus A350 by mala pochádzať z "dolárových regiónov". Oficiálne európsky výrobca lietadiel ešte nerozhodol ani o konečnej montáži vo francúzskom Toulouse, kde sa vyrábajú predchodcovia nového A350 modely A330 a A340. Povedal to dnes šéf Airbusu Louis Gallois.

Lietadlo A350 s dlhým doletom je "rozhodujúcim programom pre transformáciu spoločnosti," povedal Gallois. "Pri A350 sa zameriame na nový strategický priemyselný postup, ktorý bude zahŕňať všetko, čo budeme v nasledujúcom desaťročí robiť," dodal šéf firmy. Základom je optimalizačný program Power8, ktorý okrem zníženia nákladov a manažmentu hotovosti predpokladá aj rozdelenie úloh medzi jednotlivé závody a partnerov. O tejto časti Power8 sa bude rozhodovať "v prvých mesiacoch" roka 2008.

Gallois prisľúbil "spravodlivé a vyvážené rozdelenie zodpovednosti pri výrobe 4 štátom, ktoré sú s Airbusom spojené". Hovorca koncernu povedal, že Nemecko, ako aj Francúzsko môžu rátať s podielom 35 %, Veľká Británia s 20 a Španielsko s 10 %. Samotná výroba však nebude prebiehať ani v závodoch firmy v Hamburgu či Toulouse, ale u dodávateľov v Rusku, Číne alebo USA.

Z 10 miliárd EUR, v prepočte 355,42 miliardy SKK, určených na vývoj pôjde takmer pätina partnerom, ktorí sa budú zodpovedajúcou mierou podieľať na riziku. "Rokujeme s 10 partnermi v Európe, Ázii a v USA," povedal šéf Airbusu pre stratégie Olivier Andričs. Dosiahnutie dohôd si podľa neho vyžiada 4 až 5 mesiacov.

"Viac práce presunieme aj do dolárovej oblasti," vyhlásil Gallois. V "dolárových regiónoch" sa vyrába aj 30 % komponentov pre superjumbo A380. Pre nové A350 sa má tento podiel zvýšiť na 50 %. Z Južnej Kórey, ako aj z Číny bude pochádzať 5 % dodávok, zatiaľ čo s Rusmi sa rokuje o 3 %, povedal šéf predaja spoločnosti John Leahy. Pozvánku dostali aj americké firmy.

A350 má byť vyrobené z uhlíkových vlákien (52 %), titánu (14 %), hliníkových zliatin (20%) a ocele (7%). To má urobiť lietadlo ľahším a úspornejším ako konkurenčný model 777 a 787 od amerického Boeingu. Model A350-1000 bude potrebovať o štvrtinu menej paliva na jedného pasažiera ako 777ER. Verzie nového A350 by mali na trh prísť v rokoch 2013 až 2015. Pilotná kabína bude rovnaká ako v najväčšom lietadle na svete Airbuse A380.

Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 268
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 692
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 265
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 394
  7. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 333
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 306
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 888

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.