Airbus bude pokračovať v projekte A350 XWB

Paríž 4. decembra (TASR) - Európsky letecký a zbrojársky koncern EADS sa v piatok rozhodol pokračovať v projekte lietadla A350. Lietadlo A350 s dlhým ...

Paríž 4. decembra (TASR) - Európsky letecký a zbrojársky koncern EADS sa v piatok rozhodol pokračovať v projekte lietadla A350. Lietadlo A350 s dlhým doletom sa má stať konkurentom Boeingov 787 a 777.

Po posunutí dodávok superjumba A380 sa začalo špekulovať o zrušení projektu A350. Ešte pred dvoma týždňami sa vo vedení koncernu EADS, ktorý je materskou spoločnosťou Airbusu, hovorilo o nezhodách okolo financovania projektu. Začiatkom tohto mesiaca riaditeľ predaja Airbusu John Leahy uviedol, že predstavenstvo EADS sa do konca novembra rozhodne, či Airbus začne pracovať na prepracovanom projekte A350 XWB. "Trh si v súčasnosti vyžaduje A350, ale v skutočnosti to nezávisí od trhu, nezávisí to odo mňa, ale od predstavenstva," povedal Leahy pre agentúru Reuters.

Predstavenstvo EADS sa po mesiacoch neistoty dohodlo na tom, že Airbus bude pokračovať v prepracovanom projekte A350 XWB. Predchádzajúca verzia A350 "vybuchla" v konkurencii s Boeingom 787 Dreamliner. Odhaduje sa, že trh pre toto lietadlo s kapacitou 200 až 350 miest sa počíta na tisíce. Tento segment pokrýva asi 40 % svetového trhu dopravných lietadiel s kapacitou nad 100 miest a je považovaný za nesmierne lukratívny. Prvé lietadlo A350 XWB by malo vstúpiť do bežnej letovej prevádzky v roku 2013, čo je o 5 rokov neskôr ako konkurenčný model Boeing 787. Na superjumbo A380, ktorého dodávky koncern musel posunúť o dva roky, má Airbus zatiaľ 149 objednávok.

Francúzsko, ktoré už niekoľko dní pred rozhodujúcim zasadnutím predstavenstva tlačilo na pokračovanie v projekte, bolo s rozhodnutím veľmi spokojné. "Koncern EADS sa rozhodol správne," uviedol francúzsky minister dopravy Dominique Perbent. "Komerčný úspech európskeho dopravného letectva závisí od zachovania kompletnej palety modelov lietadiel poslednej generácie. Iba takto budeme schopní vyhovieť vysokému rastu leteckej dopravy, ktorý sa očakáva v najbližších rokoch."

Pokračovanie v projekte je víťazstvom generálneho riaditeľa Airbusu Louisa Galloisa, ktorý projekt podporoval aj počas zmätkov vo vedení a krízy spôsobenej posunom dodávok lietadla A380. Navyše sa takto dokončuje obrat v stratégii spoločnosti. Airbus totiž v minulosti podceňoval segment trhu lietadiel so strednou kapacitou a sústreďoval sa na projekt svojho superjumba A380 s kapacitou 555 sedadiel.

EADS nezverejnil náklady na projekt A350, ale analytici z brandže ich odhadujú na 10 miliárd EUR, čo je v prepočte 355,2 miliardy SKK. Pôvodný rozpočet projektu počítal približne so 4 miliardami SKK.

Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  4. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  5. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  6. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  7. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  8. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  9. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 711
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 530
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 829
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 653
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 817
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 338
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 127
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 648
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 007
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 675

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

KOMENTÁRE

Z islamu sa stala kolektívna neuróza (píše Michal Havran)

Ten nešťastný islam domotal Slováčikov.

SVET

Prečo vo Švédsku vidia krach multikulturalizmu

Švédsko priznáva problémy so začlenením utečencov.

KOMENTÁRE

Mihál a jeho kontext

Malichernosť a oproti princípu, má svoj étos – Slovensko oslobodené od Fica.

Neprehliadnite tiež

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Ceny ropy vzrástli

Trhy zareagovali na pokles zásob komodity v USA.

Ex-manažér koncernu ABB spreneveril sto miliónov dolárov

Motívom trestnej činnosti bolo zrejme "iba" osobné obohatenie.

Amazon ruší poplatky za dopravu, posielať balíčky bude zadarmo

Firma je jeden z naj­väč­ších e-sho­pov na svete so širokou ponukou sortimentu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop