PROBLÉM ZA ROK 2005 JE TAK ROZHODNUTÍM VLÁDY DEFINITÍVNE VYRIEŠENÝ, KOMENTOVAL PREDSEDA ZVÄZU AUTOBUSOVEJ DOPRAVY GEORGE TRABELSSIE

VÚC získajú 300 mil. Sk za vlaňajšiu autobusovú dopravu

BRATISLAVA 29. novembra (SITA) - Vláda SR sa rozhodla pre vyššie územné celky (VÚC) uvoľniť mimoriadnych 300 mil. Sk na pokrytie straty z výkonov vo verejnom záujme (VVZ) v prímestskej autobusovej doprave ...

BRATISLAVA 29. novembra (SITA) - Vláda SR sa rozhodla pre vyššie územné celky (VÚC) uvoľniť mimoriadnych 300 mil. Sk na pokrytie straty z výkonov vo verejnom záujme (VVZ) v prímestskej autobusovej doprave za rok 2005. Spomínanú čiastku by mal minister financií poskytnúť z kapitoly Všeobecná pokladničná správa do konca tohto roka. "Problém za rok 2005 je tak doriešený," komentoval rozhodnutie vlády predseda Zväzu autobusovej dopravy George Trabelssie s tým, že sa tak znížil tlak na rast cestovného. Straty dopravcov boli v roku 2005 uhrádzané z rozpočtov samosprávnych krajov, ktoré na daný účel vyčlenili 1,293 mld. Sk, čo však nebolo dostačujúce. "Financie boli rozdelené medzi VÚC. Dávam im za pravdu, že ak majú nejaké povinnosti v oblasti VVZ, štát je povinný im v tomto pomôcť. Ja dúfam, že táto suma v roku 2006 pomôže stabilizovať situáciu a som pripravený spolupracovať s predstaviteľmi VÚC na vytvorení návrhu systémového riešenia," uviedol po rokovaní vlády premiér Robert Fico.

O vykrytie 300-miliónovej straty žiadali dopravcovia a hlavne VÚC už dlhší čas, avšak u predchádzajúcej vlády s touto požiadavkou neuspeli. Aj keď exminister dopravy Pavol Prokopovič sa k tejto otázke nestaval úplne negatívne, minister financií Ivan Mikloš nevidel v štátnom rozpočte priestor na poskytnutie peňazí. Odvolával sa pritom na skutočnosť, že samosprávne kraje získali v minulom roku o 1,5 mld. Sk viac, ako sa plánovalo, z čoho mali túto stratu vykryť. Problém bolo aj ujasnenie, či ide o originálnu alebo prenesenú kompetenciu.

Súčasné vedenie ministerstva dopravy spolu s rezortom financií sa rozhodlo vypracovať návrh na jednorazové vykrytie 300-miliónovej straty aj napriek tomu, že kompetenčne to pod ministerstvo dopravy nepatrí. Poskytnutie prostriedkov však podmienili niekoľkými podmienkami. Samosprávne kraje musia vytvoriť podmienky na stabilizáciu cestovného, podpory obnovy vozidlového parku, prevádzkovanie nízkovyťažených spojov najmä v koncových obciach regiónov, zachovanie súčasnej zľavnenej prepravy žiakov, študentov, dôchodcov či iných zľavnených skupín, ako aj na zabezpečenie pravidelnej autobusovej dopravy v takom rozsahu, ktorý zodpovedá spoločenskej objednávke.

Rezort dopravy navrhol dva varianty delenia 300-miliónovej sumy pre samosprávne kraje. Podľa prvého variantu sa mala suma deliť proporcionálne podľa počtu ubehnutých kilometrov jednotkovou dotáciou 1,538 koruny za kilometer. Podľa druhého variantu, ktorý odporučilo ministerstvo dopravy, sa mala čiastka deliť podľa ubehnutých kilometrov jednotkovou dotáciou 1,5 koruny za kilometer a zvyšných 6 mil. Sk sa malo rozdeliť medzi žilinský, banskobystrický a prešovský kraj, kde sú zohľadnené náročnejšie prevádzkové podmienky prímestskej autobusovej dopravy. Vláda sa priklonila k druhému variantu.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 361
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 850
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 729
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 981
  5. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 961
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 674
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 137
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 020
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 676
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 332

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom

V minulosti by sme sa bez peňaženky ďaleko nedostali.

Obrovská akvizícia sa neuskutoční, Kraft Heinz Unilever neprevezme

Podľa Unileveru ponuka firmu výrazne podhodnocovala.

Slovensko je bližšie k nezávislosti od Ruska. Brusel podporí plynovod do Poľska

Európska únia prispeje na výstavbu slovensko-poľského pripojenia 107 miliónmi eur. Ide o 40 percent z nákladov.

Bill Gates navrhuje zdanenie práce robotov

Gates hovorí, že začať sa má tam, kde roboty vykonávajú prácu za ľudí.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop