h obchodných reťazcoch, napríklad MediaMarkt a Saturn.
Do korupčného bahna sú vtiahnuté aj mnohé nemecké automobilky. Vlani sa objavili na verejnosti informácie, že istý vysokopostavený manažér BMW zobral od jednej dodávateľskej firmy úplatok 80–tisíc eur. Na oplátku ju uprednostňoval pri zadávaní zákaziek. Spoločnosť DaimlerChrysler poslala na nedobrovoľnú dovolenku niekoľkých manažérov, ktorým zistili finančné nezrovnalosti pri obchodoch s autobusmi Mercedes. Stále rezonuje aj obrovská aféra, počas ktorej vysvitlo, že niektorí manažéri, medzi nimi aj bývalý člen predstavenstva Škody Helmuth Schuster - spreneverili vysokú sumu peňazí. Navyše, bývalý člen predstavenstva VW Peter Harz čelí obvineniu, že podplácal členov Podnikovej rady.
Podozreniam z korupcie čelí aj telekomunikačný gigant Siemens. Podľa denníka Süddeutsche Zeitung vystavovali jeho dcérske spoločnosti vysoké alebo vymyslené faktúry za poradenské služby. Týmto spôsobom potom peniaze preprali cez daňové raje až napokon skončili na kontách manažérov. Na korupciu zákazníkov mali okolo 100 miliónov eur. Týdenník Der Spiegel napísal, že časť peňazí sa údajne použila na získanie 250-miliónovej zákazky na bezpečnostný systém olympiády v Aténach.
Začiatkom novembra uverejnila protikorupčná organizácia Transparency International rebríček „najčistejších“ 30 exportne orientovaných vyspelých priemyselných štátov. Nemecko sa v ňom umiestnilo na siedmej priečke. Podpredseda nemeckej pobočky Transparency International Peter von Blomberg sa v súvislosti s poslednými korupčnými škandálmi vyjadril zdržanlivo: „Vieme, že v korupcii sa dostane na svetlo iba zlomok a vidíme iba špicu ľadovca“.