Šedivý: Obsadený trh je pre nás veľká výzva

Najneskôr v marci budúceho roka na slovenský trh vstúpi tretí mobilný operátor O2. Je súčasťou jednej z najväčších globálnych telekomunikačných skupín sveta Telefónica O2. O jej plánoch na slovenskom trhu sme sa rozprávali s generálnym riaditeľom JURAJ

(Zdroj: FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

Napriek tomu, že tender na tretieho operátora sa skončil v lete, Generálna prokuratúra ešte stále rieši podania od vašich neúspešných konkurentov. Ako sa vám v tejto situácii vstupuje na trh?

„Sústreďujeme sa na biznis, chystáme mobilnú sieť. Máme zaujímavejší program, ako sledovať tieto veci.“

Podľa vás bol tender v poriadku?

„Nekomentujeme jeho priebeh, to nie je našou záležitosťou.“

Očakávania verejnosti sú pred vstupom tretieho operátora na trh možno až prehnane vysoké. Ako ich vnímate vy?

„Súhlasím. Pripravíme ponuku, ktorá bude pre slovenský trh zaujímavá a dúfame, že očakávania splníme. Vieme, že vstupujeme na vysoko penetrovaný trh, no to je práve to, čo nás zaujíma. Je to pre nás výzva a nepochybujem o tom, že ju zvládneme.“

Neobávate sa toho, že zákazníci očakávajú viac, ako ste schopní ponúknuť?

„Nie. Globálne máme takmer 140 miliónov zákazníkov a nikdy sme sa nedostali do situácie, že by sme ponúkli menej ako zákazníci očakávali.“

Kedy teda spustíte prevádzku?

„V prvom štvrťroku 2007.“

Zákazníci očakávajú, že zasiahnete do predvianočnej kampane mobilných­ operátorov. Urobíte to?

„Na december pripravujeme tlačovú konferenciu, na ktorej chceme verejnosti oznámiť, čo aktuálne robíme, v akej situácii sme z hľadiska spustenia siete, manažmentu a náboru ľudí. Zároveň zverejníme prvé informácie o ponuke na budúci rok.

Aké boli vaše rokovania o sprístupnení siete vašej konkurencie pre národný roaming? S kým ste sa napokon dohodli?

„Sme tesne pred dohodou. Nemôžem však zatiaľ povedať s kým.“

Je možné pri národnom roamingu efektívne konkurovať operátorom, čo vám svoju sieť prenajímajú?

„Je to možné, i keď je tam ekonomická nevýhoda v porovnaní s používaním vlastnej siete. Nebudeme ju však prenášať na koncového zákazníka.“

Čím konkrétne chcete presvedčiť zákazníkov, aby opustili svojho operátora a prešli k novému?

„Slovenský zákazník je veľmi ra­cionálny. Vie si porovnať pomer kvality a ceny služieb, a to je práve oblasť, kde si veríme. Je to v rozmanitosti ponuky, v referencii na to, čo robíme v zahraničí, ale aj v kvalite zákazníckych služieb. To sú argumenty, ktoré použijeme a o ktorých sme presvedčení, že nájdu pozitívny ohlas u zákazníkov.“

Pre mobilného operátora je dôležité dobré portfólio firemných zákazníkov. Kedy sa o nich začnete usilovať?

„Pre nás je zaujímavý každý zákazník. Samozrejme, segment firemných zákazníkov je lukratívny. Som presvedčený, že v druhej polovici roka budeme mať pripravenú ponuku, ktorou plnohodnotne oslovíme aj týchto zákazníkov.“

Koľko zamestnancov má momentálne slovenská pobočka O2?

„V súčasnosti je v prípravnom tíme 60 ľudí s podporou odborníkov z Českej republiky a externých konzultantov. V plnom prúde je nábor pracovníkov na Slovensku, ideme presne podľa plánu. Predpokladám, že tím bude na Slovensku plne funkčný v priebehu decembra – januára.“

Čo je pre operátora výhodnejšie – postaviť firmu na zelenej lúke, alebo prevziať existujúceho operátora a pustiť sa do premenovania značky a služieb?

„Oba prípady majú svoje čaro. Závisí od toho, koho kupujete, akú má infraštruktúru, ako ho vnímajú na trhu. Sme radi, že na Slovensku máme možnosť výstavby na zelenej lúke, lebo nám to dáva možnosti, čo nám pomôžu realizovať technickú a ekonomickú efektívnosť. Zároveň si vyskúšame nové veci.“

Súčasní mobilní operátori T-Mobile a Orange doteraz presadzovali taký názor, že aj pri duopole je možná efektívna konkurencia. Čo si o tom myslíte?

„Takýto trh potrebuje minimálne troch­ operátorov. To nie je len môj názor, ale aj názor renomovaných ekonómov. Sme presvedčení, že sa naším vstupom významne zmení dynamika trhu.“

Prichádzate na trh, kde mobilní operátori dlhodobo zavádzajú zákazníka zverejňovaním neúplných koncových cien bez DPH v cenníkoch i v reklame. Ako nový hráč na trhu máte možnosť ísť vlastnou cestou alebo sa pridať k väčšine. Čo si vyberiete?

„Budeme postupovať tak, ako sme zvyknutí na iných trhoch. Jedna z našich primárnych zásad je otvorenosť a presnosť v komunikácii. Nikdy nesľubujeme viac, než sme schopní splniť. Komunikácia bude transparentná, zákazník si bude plne vedomý toho, čo zaplatí.

Zákazníci sa sťažujú aj na komplikované cenníky a nezrozumiteľne nastavené akcie mobilných operátorov.

Nechceme, aby náš zákazník musel počítať pol dňa, kým sa dopočíta k optimálnemu tarifu. Naopak, chceme, aby zákazník vedel, čo môže od služby očakávať a koľko za ňu zaplatí.“

Historicky i ekonomicky máme veľmi blízko k Českej republike. Neuvažujete o prepojení českej a slovenskej siete O2?

„Uvažujeme a z hľadiska operačného to aj robíme. Časť operačných centier a časť infraštruktúry je dnes v Českej republike a opačne pripravujeme analýzu, ktoré aktivity by bolo vhodné realizovať na Slovensku. Zaoberáme sa tým veľmi intenzívne a v plnej miere chceme využiť výhodu, ktorú spoločné prostredie ponúka.“

Celý rozhovor s Jurajom Šedivým nájdete na MOBIL.SME.SK.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 827
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 6 650
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 778
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 336
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 010
  6. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 959
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 878
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 836
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 753
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 210

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

DOMOV

Smer opúšťajú nitrianski členovia, nepáčia sa im kšefty

Predseda miestneho klubu je nespokojný.

KOMENTÁRE

SPD či FDP, to je otázka

Ak skončí SPD zase ako menšia vládna strana, z tieňa kresťanských demokratov nevylezie nikdy.

Neprehliadnite tiež

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.

Draghi: Nezamestnanosť mladých je vysoká, Európa to musí riešiť

Medzi hlavné príčiny vysokej miery nezamestnanosti mladých v niektorých krajinách eurozóny patria segmentácia pracovného trhu a slabé odborné vzdelávanie.

Uber v Londýne zrejme skončí, úradníci mu od októbra neobnovili licenciu

Rozhodnutie neobnoviť kontroverznej taxislužbe licenciu podporil aj starosta Londýna spolu s komunitou tradičných taxikárov.