Penetrácia mobilných telefónov v SR dosiahla 87%

BRATISLAVA 21. novembra (SITA) - Penetrácia mobilných telefónov stúpla v SR ku koncu septembra tohto roka medziročne o 6,5 percentuálneho bodu na takmer 87 %. K 30. septembru evidovali obaja slovenskí ...

BRATISLAVA 21. novembra (SITA) - Penetrácia mobilných telefónov stúpla v SR ku koncu septembra tohto roka medziročne o 6,5 percentuálneho bodu na takmer 87 %. K 30. septembru evidovali obaja slovenskí mobilní operátori, Orange Slovensko a T-Mobile Slovensko, spolu 4,697 mil. zákazníkov. Mobilní operátori však používajú rozdielnu metodiku pre vykazovanie počtu aktívnych zákazníkov.

Ako informoval agentúru SITA manažér vzťahov s verejnosťou spoločnosti Orange Peter Tóth, koncom septembra tohto roka evidovala firma viac ako 2,601 mil. zákazníkov, čo predstavuje 6,9-percentný medziročný nárast. "Podiel zákazníkov fakturovaných služieb na celkovej zákazníckej báze stúpol pritom medziročne z 51,35 % na 55,06 %," uviedol Tóth. Orange zaznamenal podľa neho ku koncu septembra medziročný nárast zákazníckej bázy fakturovaných služieb o takmer 182,8 tis. zákazníkov, fakturované služby spoločnosti tak k 30. septembru využívalo 1 432 405 zákazníkov firmy. Počet zákazníkov predplatenej služby Prima poklesol podľa Tótha medziročne o 14,6 tis. zákazníkov na 1,169 mil. zákazníkov. V treťom kvartáli zaznamenal Orange oproti druhému štvrťroku tohto roka čistý prírastok zákazníkov na úrovni 48,4 tis. nových užívateľov. Ku koncu septembra 2005 mal Orange 2,433 mil. zákazníkov.

Podľa generálneho riaditeľa operátora T-Mobile Slovensko Roberta Chvátala evidovala spoločnosť koncom septembra tohto roka 2,096 mil. zákazníkov, čo predstavuje 9,4-percentný medziročný nárast. Ku koncu deviateho mesiaca mal T-Mobile 1,220 mil. zákazníkov s predplatenými kartami Easy, čo predstavuje medziročné zvýšenie o vyše 3 %. V segmente fakturovaných služieb mal T-Mobile ku koncu septembra aktivovaných 876 tis. zákazníkov, čo predstavuje 42 % z celkového počtu zákazníkov. Pred rokom predstavoval tento pomer iba 38 % všetkých zákazníkov. Podľa Chvátala zaznamenala firma za deväť mesiacov tohto roka čistý prírastok zákazníkov na úrovni 74 tis. nových užívateľov. Pri fakturovaných službách evidoval T-Mobile prírastok 89 tis. užívateľov, pri Easy kartách pokles o 15 tis. užívateľov. Ku koncu septembra 2005 mal T-Mobile 1,916 mil. zákazníkov.

OrangeT-MobileZákazníkov spoluPenetrácia*
k 30. 9. 2005 (v tis.)2 4331 9164 34980,5 %
k 30. 9. 2006 (v tis.)2 6012 0964 69787 %
Rozdiel (v tis.) 168 180 3486,5 perc. bodu
Zdroj: T-Mobile Slovensko a Orange Slovensko, SITA
Poznámky:
- obaja mobilní operátori používajú rozdielnu metodiku pre vykazovanie počtu aktívnych zákazníkov
- základom pre výpočet penetrácie je počet obyvateľov SR na úrovni 5,4 milióna

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 243
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 826
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 791
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 577
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 924
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 895
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 768
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 578
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 571
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 489

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.