GfK: Malé samoobsluhy zostávajú najdôležitejším distribučným kanálom

Bratislava 20. novembra (TASR) - Malé samoobsluhy s jednou až dvomi pokladňami zostávajú na Slovensku v roku 2006 najdôležitejším distribučným kanálom.

Ich podiel v nákupoch domácností v 1. polroku 2006 zaznamenal síce mierny pokles, domácnosti však v týchto obchodoch stále míňajú najviac, štvrtinu svojich výdavkov.

Vyplynulo to z výsledkov prieskumu GfK Consumer Tracking, ktorý TASR poskytla spoločnosť GfK Slovakia. Podrobnosti obsahuje štúdia Trendy slovenského maloobchodu a spotreby domácností. Ponúka pohľad na maloobchod a trendy monitorovaných kategórií rýchloobrátkového tovaru.

Prieskum ďalej zistil, že hypermarkety a diskonty sú z hľadiska ich podielu na trhu rastúcimi typmi obchodov. Supermarkety síce utrpeli po vstupe diskontu Lidl na trh stratu, ale v ďalšom období sa im podarilo stabilizovať pozíciu a v blízkej budúcnosti sa očakáva ich opätovné posilnenie na trhu.

Pevné miesto v sledovaných 65 kategóriách majú na základe výsledkov prieskumu privátne značky. Ich podiel v 1. polroku 2006 dosiahol 23-% podiel vo výdavkoch domácností, čo bol medziročne nárast o 4 percentuálne body. Ich váha je citeľnejšia v potravinových kategóriách ako v drogériovom tovare. Najväčšie zastúpenie privátnych značiek majú kategórie trvanlivé mlieko, ľadové čaje, piškóty, sýtené limonády a slané pochutiny. Rast privátnych značiek nastal najmä po vstupe silného diskontného hráča na slovenský trh, ich pozitívny vývoj v ďalšom období bol však už ovplyvnený aj rozširujúcou sa ponukou privátnych značiek ostatných maloobchodných reťazcov.

Menovaná štúdia mapuje vývoj makroekonomických ukazovateľov a jednotlivých typov obchodov a tiež pozície reťazcov. Zodpovedá tak na otázky, ktoré typy obchodov uprednostňujú domácnosti pri svojich nákupoch, aká je pozícia maloobchodných reťazcov na trhu, alebo ako sa zmenila pozícia jednotlivých hráčov na trhu v dlhšom časovom horizonte. Monitoruje nákup a trendy u 65 druhov tovaru a sleduje ich z hľadiska objemu, výdavkov, počtu kupujúcich a priemernej nákupnej ceny.

Spoločnosť GfK Slovakia je lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave. Patrí do celosvetovej siete GfK Group (Norimberg). Eviduje viac ako 130 pobočiek a zastúpení v 70 krajinách sveta, zamestnáva 7 600 osôb.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 345
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 503
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 925
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 633
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 476
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 373
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 302
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 259
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 130

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Teroristi zaútočili v Barcelone, zahynulo najmenej 13 ľudí (minúta po minúte)

Dodávka vrazila do davu ľudí v centre mesta. K útoku sa prihlásil Islamský štát.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

SVET

Ľudia utekali v panike. Ako vyzerala situácia v Barcelone (fotogaléria)

Polícia potvrdila, že išlo o teroristický útok.

Neprehliadnite tiež

Podpora mladých pri hypotékach sa daňovým bonusom zjednoduší, tvrdí Kažimír

Podpora hypotekárneho bývania pre mladých by mala byť po novom pre ľudí jednoduchšia a menej administratívne náročná.

Úrad vlády nakúpil nové autá za 95-tisíc eur

Jedno z nich má slúžiť na zásobovanie hotela Bôrik.

Ak si kúpite kuracinu v Tescu, môže vás zastaviť esbéeskár

V niektorých predajniach dáva Tesco bezpečnostné prvky nielen na alkohol, ale aj na mäso.

Zmes z kontaminovaných vajec sa dostala aj do bratislavských hotelov

Viac informácií má poskytnúť ministerstvo pôdohospodárstva.