GfK: Malé samoobsluhy zostávajú najdôležitejším distribučným kanálom

Bratislava 20. novembra (TASR) - Malé samoobsluhy s jednou až dvomi pokladňami zostávajú na Slovensku v roku 2006 najdôležitejším distribučným kanálom.

Ich podiel v nákupoch domácností v 1. polroku 2006 zaznamenal síce mierny pokles, domácnosti však v týchto obchodoch stále míňajú najviac, štvrtinu svojich výdavkov.

Vyplynulo to z výsledkov prieskumu GfK Consumer Tracking, ktorý TASR poskytla spoločnosť GfK Slovakia. Podrobnosti obsahuje štúdia Trendy slovenského maloobchodu a spotreby domácností. Ponúka pohľad na maloobchod a trendy monitorovaných kategórií rýchloobrátkového tovaru.

Prieskum ďalej zistil, že hypermarkety a diskonty sú z hľadiska ich podielu na trhu rastúcimi typmi obchodov. Supermarkety síce utrpeli po vstupe diskontu Lidl na trh stratu, ale v ďalšom období sa im podarilo stabilizovať pozíciu a v blízkej budúcnosti sa očakáva ich opätovné posilnenie na trhu.

Pevné miesto v sledovaných 65 kategóriách majú na základe výsledkov prieskumu privátne značky. Ich podiel v 1. polroku 2006 dosiahol 23-% podiel vo výdavkoch domácností, čo bol medziročne nárast o 4 percentuálne body. Ich váha je citeľnejšia v potravinových kategóriách ako v drogériovom tovare. Najväčšie zastúpenie privátnych značiek majú kategórie trvanlivé mlieko, ľadové čaje, piškóty, sýtené limonády a slané pochutiny. Rast privátnych značiek nastal najmä po vstupe silného diskontného hráča na slovenský trh, ich pozitívny vývoj v ďalšom období bol však už ovplyvnený aj rozširujúcou sa ponukou privátnych značiek ostatných maloobchodných reťazcov.

Menovaná štúdia mapuje vývoj makroekonomických ukazovateľov a jednotlivých typov obchodov a tiež pozície reťazcov. Zodpovedá tak na otázky, ktoré typy obchodov uprednostňujú domácnosti pri svojich nákupoch, aká je pozícia maloobchodných reťazcov na trhu, alebo ako sa zmenila pozícia jednotlivých hráčov na trhu v dlhšom časovom horizonte. Monitoruje nákup a trendy u 65 druhov tovaru a sleduje ich z hľadiska objemu, výdavkov, počtu kupujúcich a priemernej nákupnej ceny.

Spoločnosť GfK Slovakia je lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave. Patrí do celosvetovej siete GfK Group (Norimberg). Eviduje viac ako 130 pobočiek a zastúpení v 70 krajinách sveta, zamestnáva 7 600 osôb.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 730
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 798
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 071
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 460
  5. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 406
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 393
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 481
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 710
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 370
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

TECH

BlackBerry vstáva z mŕtvych, chystá novinku s klávesnicou

Klávesnica, touchpad, dobre čitateľný displej a kvalitné fotoaparáty.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop