Zelený chce do ŽSR priniesť finančnú stabilitu a prehľadné verejné obstarávanie

Bratislava 26. októbra (TASR) - Nový generálny riaditeľ Železníc SR (ŽSR) Dalibor Zelený by chcel zo spoločnosti vybudovať dlhodobo prosperujúcu firmu ...

Bratislava 26. októbra (TASR) - Nový generálny riaditeľ Železníc SR (ŽSR) Dalibor Zelený by chcel zo spoločnosti vybudovať dlhodobo prosperujúcu firmu so zaisteným finančným zázemím. "Len tak je možné v budúcnosti robiť dobré programy a tiež zaistiť, že verejné prostriedky, ktoré sa sem vložia, budú efektívne využité v prospech ľudí, ktorí tu žijú," uviedol Zelený na dnešnom stretnutí s novinármi.

Ďalším jeho zámerom je zaviesť v ŽSR prehľadný, jednoznačný a otvorený systém zadávania a financovania verejných objednávok. Vzhľadom na množstvo prostriedkov z európskych fondov, ktoré v budúcich rokoch pôjdu na železničnú infraštruktúru, je to podľa jeho slov možno najdôležitejšia úloha. "Podľa toho, ako sa tie peniaze budú využívať, akú k tomu budú mať tí, čo ich dávajú, dôveru, toľko ich dostaneme v budúcich rokoch," upozornil.

Nový generálny riaditeľ Zelený sa tiež bude snažiť o posilňovanie medzinárodnej prestíže ŽSR. Slovenské železnice majú v zahraničných inštitúciách svojich zástupcov, ktorí pre ne urobili veľký kus práce, domnieva sa. "Z minulých skúseností viem, že dobré vzťahy a predovšetkým informovanosť z miest, kde sa rozhoduje o tom, ako budú vyzerať európske normy a ako sa budú rozdeľovať európske peniaze, môže priniesť obrovské výhody pre tých, ktorí sú pripravení," uviedol Zelený. Podľa neho sú pritom ŽSR v oblasti projektov pre získavanie prostriedkov z eurofondov veľmi dobre pripravené. Vďaka tomu budú bez problémov schopné získať aj dodatočné prostriedky, ktoré nevyčerpajú iné subjekty.

Dalibor Zelený bol za generálneho riaditeľa ŽSR vymenovaný 23. októbra tohto roka ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomírom Vážnym. Vo funkcii nahradil Milana Solárika, ktorý bol v ten istý deň odvolaný. Ako dôvod minister uviedol, že Solárik bol dočasne na 3 mesiace poverený vedením ŽSR a nereflektoval na ďalšie pôsobenie v tejto funkcii. "Je mu bližšia prevádzka, a tak zostáva na prevádzke železníc," dodal Vážny.

Zelený bol v rokoch 1998 až 2003 generálnym riaditeľom Českých dráh. Predtým v rokoch 1995 až 1997 pôsobil ako námestník ministra dopravy ČR. V rokoch 2002 a 2003 bol členom Riadiaceho výboru Spoločenstva európskych železníc v Bruseli a viceprezidentom Medzinárodnej železničnej únie v Paríži. Od roku 2004 do svojho vymenovania za generálneho riaditeľa slovenských železníc vykonával poradenskú činnosť v oblasti ekonomiky a dopravy. Na čele ŽSR bude do výberového konania, ktoré by sa podľa ministra Vážneho malo uskutočniť do dvoch mesiacov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 502
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 753
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 637
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 907
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 162
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 145
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 140
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 987
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 928

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou, tvrdí dlhodobý výskum adolsentov.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.