Benton Harbor 24. októbra (TASR) - Najväčší výrobca domácich spotrebičov na svete, americký Whirlpool, v 3. štvrťroku, ako aj za prvých 9 mesiacov tohto roka výrazne zvýšil svoj obrat. Koncernu sa to podarilo najmä vďaka prevzatiu amerického konkurenta Maytag.
Pozitívny vývoj obchodov v Európe a Latinskej Amerike zvýšil obrat firmy v 3. štvrťroku medziročne o 35 % na 4,8 miliardy USD, čo je v prepočte 139,92 miliardy SKK. Koncern, pod ktorý patria značky Whirlpool, Maytag, Bauknecht a Amana, o tom informoval dnes. Štvrťročný zisk spoločnosti vzrástol na 117 miliónov USD, oproti 114 miliónom USD za rovnaké obdobie roka 2005.
Obrat od júla do septembra 2006 vzrástol v regióne Severná Amerika vďaka kúpe firmy Maytag medziročne o 45 % na 3,3 miliardy USD. Bez zohľadnenia tejto akvizície predstavuje nárast obratu 4 %.
Za to isté obdobie zvýšil Whirlpool svoj európsky obrat v medziročnom porovnaní o 9 % na 887 miliónov USD, čo po očistení od devízového kurzu predstavuje 4-% nárast. Operatívny zisk v Európe bol na úrovni 60 miliónov USD, čo je o 26 % viac ako v 3. štvrťroku 2005. Svoj obrat v Latinskej Amerike výrobca spotrebičov zvýšil medziročne o 32 % na 590 miliónov USD.
Za prvých 9 mesiacov prebiehajúceho roka koncern zarobil 324 miliónov USD, oproti minuloročným 296 miliónom USD. Obrat za toto obdobie predstavoval 13,1 miliardy USD, zatiaľ čo za rovnaké obdobie roka 2005 to bolo 10,4 miliardy USD.
Za celý rok 2006 spoločnosť očakáva zisk na akciu od 6,00 do 6,25 USD, v roku 2007 až približne 9,00 USD na 1 akciu. Uviedol to šéf firmy Jeff M. Fettig. Jeho prognóza globálneho rastu celej branže počíta s 1- až 2-% tempom.
Informovala o tom DPA.