Od 1. júla 2007 musia byť všetky výrobky označené predajnou aj jednotkovou cenou

Bratislava 24. októbra (TASR) - Od 1. júla 2007 budú musieť byť všetky výrobky označené predajnou aj jednotkovou cenou. Jednotková cena nemusí byť označená, ...

Bratislava 24. októbra (TASR) - Od 1. júla 2007 budú musieť byť všetky výrobky označené predajnou aj jednotkovou cenou. Jednotková cena nemusí byť označená, ak je zhodná s predajnou cenou. Vyplýva to z nariadenia vlády o označovaní cien výrobkov, ktoré Ministerstvo hospodárstva (MH) SR predložilo do pripomienkového konania. Účelom je zlepšiť informovanie spotrebiteľa a zjednodušiť porovnávanie cien.

Nariadenie zároveň špecifikuje výnimky. Toto označovanie sa nemusí použiť, ak je výrobok poskytovaný ako súčasť služby, ak sa predáva prostredníctvom nápojového a stravovacieho automatu, ak ide o výrobok s menovitou hmotnosťou alebo menovitým objemom 50 gramov alebo 50 mililitrov alebo menšími. Výnimka platí aj v prípade, že predajná plocha prevádzkarne je menšia ako 150 štvorcových metrov (m2) alebo ak ide o pultový predaj. Toto označenie sa nemusí uplatniť ani pri rôznych druhoch výrobkov, ak sa predávajú v jednom balení za jednu cenu. Rovnako tiež pri výrobku, ktorý nemožno rozdeliť na časti bez zmeny kvality alebo vlastností a na ktorý sa povinnosť označovať jeho dĺžku, hmotnosť, objem alebo plochu nevzťahuje alebo ktorý sa obvykle neoznačuje údajom o dĺžke, hmotnosti, objeme, ploche. Výnimka platí aj pri predaji koncentrovaných a dietetických potravín, z ktorých sa pridaním tekutiny pripravujú hotové jedlá alebo čiastočne hotové jedlá.

Predajná cena a jednotková cena musia byť jednoznačné, ľahko rozlíšiteľné a ľahko čitateľné.

Jednotková cena sa vzťahuje na množstvo uvedené v súlade s osobitnými predpismi Slovenskej republiky alebo Európskeho spoločenstva, ak ustanovenia osobitných predpisov vyžadujú uviesť čistú hmotnosť a čistú hmotnosť po vysušení, stačí uviesť čistú hmotnosť po vysušení.

Pri tovaroch, ktoré predáva predajca spolu s bonusom pre spotrebiteľa, čiže k predávanému tovaru je pridané určité množstvo tovaru zdarma, uvádza predajca jednotkovú cenu, ktorú prepočíta podľa obsahu tovaru bez bonusu pre spotrebiteľa.

Výrobok predávaný na množstvo stačí označiť jednotkovou cenou.

V každej reklame, ktorá uvádza predajnú cenu výrobku, predajca musí uviesť aj jednotkovú cenu.

Predajnou cenou sa rozumie konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) a ostatných daní za jednotku výrobku alebo za stanovené množstvo výrobku.

Jednotkovou cenou je konečná cena vrátane DPH a ostatných daní za kilogram, za liter, za meter, za štvorcový meter, za kubický meter výrobku alebo za inú jednotku množstva, ktorá sa často a bežne používa v príslušnom členskom štáte Európskej únie pri predaji konkrétneho výrobku.

Výrobkom predávaným na množstvo sa rozumie výrobok, ktorý nie je balený a meria alebo váži sa v prítomnosti spotrebiteľa.

Predajná plocha prevádzkarne je časť podlahovej plochy prevádzkarne, ktorá slúži na predaj výrobkov a je verejne prístupná.

Pultovým predajom je predaj s obsluhou.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 731
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 796
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 069
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 459
  5. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 408
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 394
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 480
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 711
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 369
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

TECH

BlackBerry vstáva z mŕtvych, chystá novinku s klávesnicou

Klávesnica, touchpad, dobre čitateľný displej a kvalitné fotoaparáty.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop