Od 1. júla 2007 musia byť všetky výrobky označené predajnou aj jednotkovou cenou

Bratislava 24. októbra (TASR) - Od 1. júla 2007 budú musieť byť všetky výrobky označené predajnou aj jednotkovou cenou. Jednotková cena nemusí byť označená, ...

Bratislava 24. októbra (TASR) - Od 1. júla 2007 budú musieť byť všetky výrobky označené predajnou aj jednotkovou cenou. Jednotková cena nemusí byť označená, ak je zhodná s predajnou cenou. Vyplýva to z nariadenia vlády o označovaní cien výrobkov, ktoré Ministerstvo hospodárstva (MH) SR predložilo do pripomienkového konania. Účelom je zlepšiť informovanie spotrebiteľa a zjednodušiť porovnávanie cien.

Nariadenie zároveň špecifikuje výnimky. Toto označovanie sa nemusí použiť, ak je výrobok poskytovaný ako súčasť služby, ak sa predáva prostredníctvom nápojového a stravovacieho automatu, ak ide o výrobok s menovitou hmotnosťou alebo menovitým objemom 50 gramov alebo 50 mililitrov alebo menšími. Výnimka platí aj v prípade, že predajná plocha prevádzkarne je menšia ako 150 štvorcových metrov (m2) alebo ak ide o pultový predaj. Toto označenie sa nemusí uplatniť ani pri rôznych druhoch výrobkov, ak sa predávajú v jednom balení za jednu cenu. Rovnako tiež pri výrobku, ktorý nemožno rozdeliť na časti bez zmeny kvality alebo vlastností a na ktorý sa povinnosť označovať jeho dĺžku, hmotnosť, objem alebo plochu nevzťahuje alebo ktorý sa obvykle neoznačuje údajom o dĺžke, hmotnosti, objeme, ploche. Výnimka platí aj pri predaji koncentrovaných a dietetických potravín, z ktorých sa pridaním tekutiny pripravujú hotové jedlá alebo čiastočne hotové jedlá.

Predajná cena a jednotková cena musia byť jednoznačné, ľahko rozlíšiteľné a ľahko čitateľné.

Jednotková cena sa vzťahuje na množstvo uvedené v súlade s osobitnými predpismi Slovenskej republiky alebo Európskeho spoločenstva, ak ustanovenia osobitných predpisov vyžadujú uviesť čistú hmotnosť a čistú hmotnosť po vysušení, stačí uviesť čistú hmotnosť po vysušení.

Pri tovaroch, ktoré predáva predajca spolu s bonusom pre spotrebiteľa, čiže k predávanému tovaru je pridané určité množstvo tovaru zdarma, uvádza predajca jednotkovú cenu, ktorú prepočíta podľa obsahu tovaru bez bonusu pre spotrebiteľa.

Výrobok predávaný na množstvo stačí označiť jednotkovou cenou.

V každej reklame, ktorá uvádza predajnú cenu výrobku, predajca musí uviesť aj jednotkovú cenu.

Predajnou cenou sa rozumie konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) a ostatných daní za jednotku výrobku alebo za stanovené množstvo výrobku.

Jednotkovou cenou je konečná cena vrátane DPH a ostatných daní za kilogram, za liter, za meter, za štvorcový meter, za kubický meter výrobku alebo za inú jednotku množstva, ktorá sa často a bežne používa v príslušnom členskom štáte Európskej únie pri predaji konkrétneho výrobku.

Výrobkom predávaným na množstvo sa rozumie výrobok, ktorý nie je balený a meria alebo váži sa v prítomnosti spotrebiteľa.

Predajná plocha prevádzkarne je časť podlahovej plochy prevádzkarne, ktorá slúži na predaj výrobkov a je verejne prístupná.

Pultovým predajom je predaj s obsluhou.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 13 903
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 256
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 9 479
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 810
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 250
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 538
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 514
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 380
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 241
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 801

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

SVET

Minúta po minúte: Choďte a voľte, vyzval nemecký prezident

Schulz už odovzdal hlas, Merkelová pôjde k urnám poobede.

Neprehliadnite tiež

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.