PODĽA MATERIÁLOV MDPT BY SA BUDÚCI ROKA MALO DO UŽÍVANIA ODOVZDAŤ TAKMER 32 KILOMETROV DIAĽNIC A RÝCHLOSTNÝCH CIEST

Prioritami MDPT vo výstavbe ciest sú najmä diaľničné úseky

BRATISLAVA 21. októbra (SITA) - V budúcom roku by sa malo odovzdať do užívania takmer 32 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Vyplýva to z materiálov, ktoré informujú o víziách Ministerstva dopravy, ...

BRATISLAVA 21. októbra (SITA) - V budúcom roku by sa malo odovzdať do užívania takmer 32 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Vyplýva to z materiálov, ktoré informujú o víziách Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) na nasledujúce štyri roky. Konkrétne by malo ísť o takmer 13-kilometrový úsek na diaľnici D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie, ktorý by sa podľa plánov ministerstva mal odovzdať v polovici budúceho roka. V tom istom čase by sa mal sprevádzkovať aj 2,59-kilometrový privádzač Žilina Strážov - Žilina, či minimálne polovičný profil na štyroch kilometroch z 6,85-kilometrového úseku na diaľnici D3 Hričovské Podhradie - Žilina Strážov. V máji 2007 by mal byť sprevádzkovaný úsek na diaľnici D2 Lamačská cesta Bratislava - Staré grunty a v októbri budúceho roka vyše 6,4-kilometrový úsek na rýchlostnej ceste R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota.

Medzi ďalšími prioritami MDPT v diaľničnej výstavbe figurujú najmä úseky na diaľnici D1. V roku 2008 plánuje ministerstvo sprevádzkovať na tejto diaľnici úseky Važec - Mengusovce a Svinia - Prešov západ, o rok neskôr úsek Mengusovce - Jánovce a v roku 2010 úseky Studenec - Behárovce a Sverepec- Vrtižer. Celková dĺžka týchto úsekov predstavuje podľa týchto údajov vyše 58 kilometrov. Ďalšími prioritami sú úseky na rýchlostných cestách a to na R2 Figa - obchvat, na R3 Trstená - obchvat a na R4 Svidník - preložka.

"Splnenie plánu je podmienené plynulým financovaním. Cieľom je maximálne využitie fondov Európskej únie," uvádza sa v materiáloch MDPT. Medzi ďalšie priority prípravy a výstavby zaradilo ministerstvo celý ťah diaľnice D3 od Žiliny po štátnu hranicu SR/Poľsko, rýchlostnú cestu R5 Svrčinovec - štátna hranica SR/ČR, chýbajúce úseky na diaľnici D1 po Košice, rýchlostnú cestu R1 Nitra - Hronský Beňadik či R4 Košice - Milhosť - štátna hranica SR/Maďarsko. "Prioritami ďalšej prípravy by mal byť ťah R1 Banská Bystrica - Ružomberok a úseky na R2, R3, R4, R6, obchvat Bratislavy s cieľom vytvorenia zásobníka projektov," komentuje MDPT.

Ako vo štvrtok na tlačovej konferencii uviedol minister dopravy Ľubomír Vážny, ministerstvo chce znížiť cenu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest minimálne o 10 %. "Budeme musieť pripraviť mechanizmy a mantinely tak, aby sa to podarilo. Treba zároveň zadefinovať aj maximálne ceny úsekov," konštatoval minister. Jedným z vážnych problémov pri výstavbe cestnej infraštruktúry je podľa ministra aj zanedbaná príprava výstavby ciest. "Budeme tým trpieť v roku 2007, lebo nebudeme mať čo ponúknuť dodávateľom. Urobím však všetko preto, aby sme v roku 2008 mali na stole zásobník projektov. Rok 2007 bude rokom pera a rok 2008 rokom krompáča a bagra," povedal Vážny.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 733
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 558
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 272
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 044
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 723
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 565
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 330
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 871
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 616
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 993

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop