PSA Peugeot Citroën dnes oficiálne otvoril závod v Trnave

Trnava 19. októbra (TASR) Výrobný závod PSA Peugeot Citro‰n v Trnave dnes oficiálne otvorili predstavitelia firmy. Podľa slov predsedu predstavenstva ...


Výrobný závod PSA Peugeot Citroën v Trnave dnes oficiálne otvorili predstavitelia firmy. Podľa slov predsedu predstavenstva spoločnosti Jeana-Martina Folza predstavovala celková investícia spojená s výstavbou a začiatkom výroby 700 miliónov EUR.

Výrobná kapacita závodu predstavuje 300 000 vozidiel vyrábaných v troch pracovných zmenách. V závode aktuálne pracuje 3 300 zamestnancov. Ďalšie pracovné miesta vznikli v desiatke dodávateľských spoločností, ktoré sa nachádzajú v priemyselnom parku v blízkosti závodu.

Podľa slov Folza rozhodnutie o umiestnení závodu PSA Peugeot Citroën na Slovensko vyplynulo z výhodného logistického hľadiska. O Trnave rozhodla výhodná poloha, rozvinutá cestná i železničná dopravná sieť. "Závod v Trnave je našim prvým závodom, postaveným podľa nových základných princípov firmy. Sú to nulová chybovosť, nominálne fungovanie výroby, optimalizácia pracovníkov a ich kompetentnosť," uviedol Folz. V súčasnosti produkuje trnavský závod denne 450 áut, v druhom kvartáli budúceho roka by sa mal tento počet zvýšiť na 800. "Splnili sme všetky termíny, dosiahli sme všetky stanovené ciele v súvislosti s výstavbou závodu na Slovensku," zhodnotil Folz.

Už uvažujú o ďalšom modeli

PSA Peugeot Citroën uvažuje o spustení výroby nového modelu v trnavskom závode od roku 2009 alebo 2010. Novinárom to dnes povedal predseda predstavenstva spoločnosti Jean-Martin Folz. Predpokladaný objem výroby ďalšieho typu nespresnil, bude však limitovaný kapacitou linky, ktorá je 55 vozidiel za hodinu.

"Máme technické možnosti vyrábať na súčasnej linke, (...) netreba investovať do novej," vyhlásil Folz.

Ešte v decembri minulého roka automobilka oznámila, že chce svoju trnavskú investíciu 700 miliónov eur rozšíriť a postaviť ďalší závod za 350 miliónov eur. Ročná výrobná kapacita závodu 300.000 vozidiel sa mala zvýšiť o polovicu na 450.000 áut. V septembri ale od zámeru ustúpila, dôvodom bolo obmedzenie výdavkov koncernu.

Spustenie produkcie ďalšieho vozidla, ktoré bude postavené na tej istej platforme ako v súčasnosti vyrábaný Peugeot 207, si podľa Folza vyžiada nové investície. Budú však tvoriť zlomok pôvodne plánovanej sumy 350 miliónov eur, dodal.

PSA sa rozhodol pre výstavbu svojho závodu na Slovensku v roku 2003. Výrobu vozidiel spustila automobilka začiatkom roka, na sériovú produkcia prešla v júni. "Teraz sa vyrába 450 áut za deň a v priebehu druhého štvrťroka budúceho roka by sa toto tempo malo zvýšiť na 800 áut za deň," uviedol Folz.

V tomto roku chce francúzska automobilka vyrobiť v Trnave 50.000 vozidiel Peugeot 207. Tento istý typ vyrába ešte v ďalších dvoch európskych závodoch, v Španielsku a Francúzsku.

Automobilka v súčasnosti zamestnáva 3300 pracovníkov, ich počet by sa mal ešte zvýšiť na konečných 3500 ľudí. Asi dve tretiny dielcov nakupuje trnavský PSA od dodávateľov na Slovensku a okolitých krajín. Skupina pôsobí aj v susednom Česku, kde postavila spoločný závod s automobilkou Toyota.

Až do príchodu PSA pôsobil v krajine iba nemecký Volkswagen. Francúzsku automobilku nasledovala v roku 2004 kórejská Kia Motors, ktorá v súčasnosti končí s výstavbou závodu v Žiline. prl boa

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 429
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 382
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 10 128
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 9 556
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 096
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 383
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 381
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 300
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 4 933
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 258

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najskôr partneri, potom nepriatelia na život a na smrť. Príbeh Sýkorovej vraždy

Zlikvidovať mafiána Miroslava Sýkoru mala podľa kľúčového svedka záujem aj Slovenská informačná služba.

PLUS

Zločin po slovensky: Ako zomrela Mária?

Temný zločin zo 60. rokov ožíva vďaka novinárovi Jánovi Čomajovi.

DOMOV

Kotlebovci bohatli, teraz môžu prísť o milióny

Po vstupe do župy sa im začalo dariť, kupovali autá aj domy.

Neprehliadnite tiež

British Airways zaznamenala globálny výpadok systému

Cestujúci na letisku Heathrow v Londýne informovali o dlhých čakaniach.

Ako odhaliť šmejdov ešte pred konaním akcie a čo spraviť s výrobkami

Zmluvy, ktoré človek podpíše na nelegálne usporiadanej akcii, neplatia.

Bloomberg: Elektrické auta môžu byť lacnejšie než benzínové

Pokles cien batérií by mohol znamenať, že elektrické autá zlacnejú už v roku 2025.