PSA Peugeot Citroën dnes oficiálne otvoril závod v Trnave

Trnava 19. októbra (TASR) Výrobný závod PSA Peugeot Citro‰n v Trnave dnes oficiálne otvorili predstavitelia firmy. Podľa slov predsedu predstavenstva ...


Výrobný závod PSA Peugeot Citroën v Trnave dnes oficiálne otvorili predstavitelia firmy. Podľa slov predsedu predstavenstva spoločnosti Jeana-Martina Folza predstavovala celková investícia spojená s výstavbou a začiatkom výroby 700 miliónov EUR.

Výrobná kapacita závodu predstavuje 300 000 vozidiel vyrábaných v troch pracovných zmenách. V závode aktuálne pracuje 3 300 zamestnancov. Ďalšie pracovné miesta vznikli v desiatke dodávateľských spoločností, ktoré sa nachádzajú v priemyselnom parku v blízkosti závodu.

Podľa slov Folza rozhodnutie o umiestnení závodu PSA Peugeot Citroën na Slovensko vyplynulo z výhodného logistického hľadiska. O Trnave rozhodla výhodná poloha, rozvinutá cestná i železničná dopravná sieť. "Závod v Trnave je našim prvým závodom, postaveným podľa nových základných princípov firmy. Sú to nulová chybovosť, nominálne fungovanie výroby, optimalizácia pracovníkov a ich kompetentnosť," uviedol Folz. V súčasnosti produkuje trnavský závod denne 450 áut, v druhom kvartáli budúceho roka by sa mal tento počet zvýšiť na 800. "Splnili sme všetky termíny, dosiahli sme všetky stanovené ciele v súvislosti s výstavbou závodu na Slovensku," zhodnotil Folz.

Už uvažujú o ďalšom modeli

PSA Peugeot Citroën uvažuje o spustení výroby nového modelu v trnavskom závode od roku 2009 alebo 2010. Novinárom to dnes povedal predseda predstavenstva spoločnosti Jean-Martin Folz. Predpokladaný objem výroby ďalšieho typu nespresnil, bude však limitovaný kapacitou linky, ktorá je 55 vozidiel za hodinu.

"Máme technické možnosti vyrábať na súčasnej linke, (...) netreba investovať do novej," vyhlásil Folz.

Ešte v decembri minulého roka automobilka oznámila, že chce svoju trnavskú investíciu 700 miliónov eur rozšíriť a postaviť ďalší závod za 350 miliónov eur. Ročná výrobná kapacita závodu 300.000 vozidiel sa mala zvýšiť o polovicu na 450.000 áut. V septembri ale od zámeru ustúpila, dôvodom bolo obmedzenie výdavkov koncernu.

Spustenie produkcie ďalšieho vozidla, ktoré bude postavené na tej istej platforme ako v súčasnosti vyrábaný Peugeot 207, si podľa Folza vyžiada nové investície. Budú však tvoriť zlomok pôvodne plánovanej sumy 350 miliónov eur, dodal.

PSA sa rozhodol pre výstavbu svojho závodu na Slovensku v roku 2003. Výrobu vozidiel spustila automobilka začiatkom roka, na sériovú produkcia prešla v júni. "Teraz sa vyrába 450 áut za deň a v priebehu druhého štvrťroka budúceho roka by sa toto tempo malo zvýšiť na 800 áut za deň," uviedol Folz.

V tomto roku chce francúzska automobilka vyrobiť v Trnave 50.000 vozidiel Peugeot 207. Tento istý typ vyrába ešte v ďalších dvoch európskych závodoch, v Španielsku a Francúzsku.

Automobilka v súčasnosti zamestnáva 3300 pracovníkov, ich počet by sa mal ešte zvýšiť na konečných 3500 ľudí. Asi dve tretiny dielcov nakupuje trnavský PSA od dodávateľov na Slovensku a okolitých krajín. Skupina pôsobí aj v susednom Česku, kde postavila spoločný závod s automobilkou Toyota.

Až do príchodu PSA pôsobil v krajine iba nemecký Volkswagen. Francúzsku automobilku nasledovala v roku 2004 kórejská Kia Motors, ktorá v súčasnosti končí s výstavbou závodu v Žiline. prl boa

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 361
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 850
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 729
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 981
  5. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 961
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 674
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 137
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 020
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 676
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 332

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom

V minulosti by sme sa bez peňaženky ďaleko nedostali.

Obrovská akvizícia sa neuskutoční, Kraft Heinz Unilever neprevezme

Podľa Unileveru ponuka firmu výrazne podhodnocovala.

Slovensko je bližšie k nezávislosti od Ruska. Brusel podporí plynovod do Poľska

Európska únia prispeje na výstavbu slovensko-poľského pripojenia 107 miliónmi eur. Ide o 40 percent z nákladov.

Bill Gates navrhuje zdanenie práce robotov

Gates hovorí, že začať sa má tam, kde roboty vykonávajú prácu za ľudí.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop