Americký automobilový priemysel žiada vládu zrušiť ochranu výroby ocele

Washington 18. októbra (TASR) - Americkí výrobcovia automobilov sa pripojili k svojim japonským konkurentom a v utorok žiadali pred členmi americkej komisie ...

Washington 18. októbra (TASR) - Americkí výrobcovia automobilov sa pripojili k svojim japonským konkurentom a v utorok žiadali pred členmi americkej komisie pre medzinárodný obchod, aby vyslovila súhlas so zrušením 13 rokov starých ochranných taríf na dovoz ocele.

Výrobcovia automobilov uviedli, že sa americký oceliarsky priemysel v uvedenom období zmenil a zosilnel dostatočne na to, aby prežil bez vládnych ochranných opatrení konkurenciu japonských, kanadských a iných výrobcov ocele.

Hlavný ekonóm General Motors Mustafa Mohatarem tvrdil, že reštrukturalizácia amerického oceliarstva vytvorila diferencovaný priemysel. Je odvetvím, ktoré potrebuje viac konkurencie. Právnik oceliarov Robert Lighthizer uviedol, že oceľ za 472 USD, v prepočte 13 880 SKK, do automobilu, ktorého cena je 27 000 USD, by mohla spôsobovať americkým výrobcom nejaké problémy, keď oveľa ziskovejšie japonské automobilky (vyrábajúce v USA) platia za oceľ rovnakú cenu ako ich americkí kolegovia.

Oceliari zarábajú na oceli dodanej na automobil len 19 USD. To je menej, než stojí dóza osviežovača vzduchu.

Budúcnosť colných taríf na oceľ je taká vážna vec, že 11 kongresmani prerušili svoju predvolebnú kampaň do Snemovne reprezentantov a prišli do Washingtonu na zasadnutie komisie.

Dvaja zo zákonodarcov vyhlásili, že ochranu amerických oceliarov treba skončiť, deviati boli za predĺženie ich platnosti o ďalších päť rokov.

Hlavnou otázkou diskusie o ochrane amerických oceliarov je miera zisku z 1 000 libier (453 kilogramov) nehrdzavejúcej ocele. Toľko jej totiž treba v USA na jeden automobil. Oceliarne tvrdia, že zisk je len 5,2 %, kým automobilky uvádzajú mieru zisku 12 %. Automobilový priemysel poukazuje na to, že vysoká cena ocele sa prenáša aj na konečný výrobok. Veď tona ocele, ktorá stála v roku 2001 menej ako 400 USD, zdražela minulý mesiac na 740 USD.

Neschopnosť amerických oceliarní odolávať zahraničnej konkurencii viedla k tomu, že od roku 1997 do roku 2004 ich skrachovalo 45, čo bolo 40 % ich celkového počtu. USA prišli o 85 000 pracovných miest.

Výrobcovia automobilov a iní spracovatelia ocele tvrdia, že zachovanie jedného pracovného miesta v oceliarskom priemysle neumožňuje vznik 60 pracovných miest v iných odvetviach. Ak je to tak, potom sa protekcionizmus prejavuje v tej najhoršej podobe. Uviedol to republikán Joe Knollenberg. Dodal, že ochranné tarify pomáhajú v USA len skupinke (výrobcov), ale poškodzuje veľkú skupinu (odvetví).

Informovala o tom AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 952
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 532
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 104
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 423
  5. Moskva alebo Petrohrad? 2 731
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 706
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 341
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 276
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 793
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 745

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Spolumajiteľ Poštovej banky sa objavil v korupčnej afére

Čínska CEFC China Energy sa od obvinení z korupcie či prania špinavých peňazí dištancuje.

Komisia potvrdila, že návrh rozpočtu je v súlade s európskymi pravidlami

Európska komisia analyzovala plány rozpočtu na rok 2018 všetkých členov eurozóny s výnimkou Grécka.

Francúzsky Amazon vymyslel udavačskú hru, aby prevychoval šéfov

Zamestnanec, ktorému sa podarí nazbierať najviac bodov, vyhrá dron.

Analytici ukázali mapu diaľnic. Pozrite si, v akom stave je naozaj výstavba

Štát chce diaľnicu D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Problém s dokončením je na úseku medzi Turanmi a Hubovou.

Firmy, ktoré dodali vodičov do 112 zadržaných kamiónov: Nie sme schránkové spoločnosti

Najmenej 112 slovenských nákladných vozidiel bolo začiatkom týždňa zadržaných v Belgicku počas koordinovanej akcie federálnych úradov.