Praha/Žilina 16. októbra (TASR) - Majitelia servisov, ktorí založili svoj úspech na opravách áut značky Kia, by mali zbystriť pozornosť. Vedenie práve finišujúcej slovenskej pobočky kórejskej automobilky totiž sľubuje, že autá s označením Made in Slovakia budú mimoriadne kvalitné.
Či budú mať opravári v budúcnosti núdzu o prácu, zatiaľ nie je isté, ale Kia, ktorej predaj v ostatných rokoch v Európe prudko rastie, chystá naozaj nevídaný krok. Na svoju novinku C'eed ponúkne záruku 7 rokov. "Sme si kvalitou natoľko istí, že takúto záruku môžeme ponúknuť," hovorí prezident Kia Motors Europe Jean-Charles Lievens.
Do otvorenia nového závodu v Tepličke nad Váhom pri Žiline, prvom európskom závode kórejských automobiliek, zostáva iba mesiac. S novým modelom Cďeed navrhnutým priamo pre európsky trh chce Kia získať oveľa väčší podiel na trhu, ako má doteraz. V Európe zatiaľ nikto takú dlhodobú záruku neponúka. Napríklad v Škode Auto je štandardná celková záruka dva roky (3 roky platia na lak a pri niektorých modeloch až 12 rokov na karosériu). O predĺžení záruky na väčšinu dielov automobilka neuvažuje.
Kia bude plne garantovať 5 rokov všetky časti vozidla, ďalšie 2 roky motor, čo bude zhruba 85 % vozidla. Reklamované auto však nesmie najazdiť viac ako 150 000 kilometrov. "Záruka bude platiť v celej Európe a je prenosná aj po predaji vozidla inému majiteľovi," dodal Lievens.
V Žiline beží od júla skúšobná výroba, ostrý štart je naplánovaný na 20. novembra, 1. decembra sa dostanú vozidlá aj do českej predajnej siete. Cenu zatiaľ Kia prísne tají, ale podľa Lievensa bude pod priemerom podobných vozidiel, teda napríklad VW Golf alebo Peugeot 306. A nový model nemá byť najlacnejší: túto stratégiu už Kia opustila a teraz buduje image priemerne drahého, ale kvalitného vozidla s bohatou výbavou.
V slovenských vozidlách budú pritom aj diely vyrobené v Česku. Investori mieria hlavne do okolia Ostravy. Budú vyrábať diely tak pre Kia, ako aj pre pripravovanú prevádzku Hyundai v Nošoviciach. Práve blízkosť obidvoch tovární hrala úlohu pri rozhodovaní Hyundai o tom, kde závod bude stáť.
Slovenská automobilka prehĺbi českému priemyslu problémy s nedostatkom ľudí. Už dnes veľa podnikov závisí od slovenských robotníkov, ale tí sa teraz môžu vrátiť domov, pretože už tam majú prácu.
Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.