Firma, ktorá sa stále orientuje na šport a novo i na vychádzkové topánky, rozširuje distribučnú sieť. "Do konca roku 2008 budeme mať predajnú sieť vo všetkých väčších mestách," hovorí obchodný riaditeľ Roman Kopřiva. Firma pôjde do Gigasportu, Hervisu, Drapy aj Sportissima a novo začne iné modely predávať aj v Tescu a Hypernove. Prevádzkuje aj zásielkový obchod.
Legendárny model, ktorý v Česku premenoval športové topánky na botasky, sa volá Botas Classic. Spoločnosť ho vyrába ďalej a vezie sa na trende retra a filmu Rafťáci, kde hercov obula.
"Chceme, aby bol Botas šmrncovný, kamarátsky, spoľahlivý a zároveň lacnejší ako Puma a Adidas, ale cenovo nad tržnicou," popísal Kopřiva.
Okrem športových topánok spoločnosť so sídlom v Skutči na Chrudimsku vyrába stále korčule pre krasokorčuliarov aj pre hokejistov, topánky pre bežkárov a novo začala aj s in-line korčuľami. Časť produkcie vyváža.
Firma zamestnáva 200 ľudí z pôvodných 2 500. Vlani dosiahla obrat 150 miliónov Kč, v prepočte 198 miliónov Sk, a zisk 1 milión Kč. "Tento rok čakáme podobný výsledok," podotkol riaditeľ Petr Lajžner. Zhruba 15 % produkcie si necháva Botas šiť ako väčšina obuvníckych firiem v Ázii.
Botas už má skúsenosť aj s napodobeninami. "Na Východe sú schopní nás do týždňa odkopírovať, ale konštrukčné prevedenie a kvalita sú ďaleko horšie. Už sa to aj stalo, ale pretože máme patenty, museli sa stiahnuť z trhu," dodal Kopřiva.
Botas vznikol v roku 1949 ako zoskupenie malých manufaktúr, od roku 1950 vyrába aj športové topánky. Po revolúcii prešiel privatizáciou a dnes je jeho majoritným vlastníkom s 51,8 % spoločnosti Benal. Informoval o tom český denník Mladá front Dnes.