Private equity firmy presunuli záujem na automobilový trh s náhradnými dielcami

Bratislava 5. októbra (TASR) - V automobilovom sektore došlo v uplynulom roku k dramatickému posunu. Private equity firmy, investujúce zhromaždený kapitál ...

Bratislava 5. októbra (TASR) - V automobilovom sektore došlo v uplynulom roku k dramatickému posunu. Private equity firmy, investujúce zhromaždený kapitál do spoločností, ktorých akcie nie sú verejne obchodovateľné, presunuli svoj záujem z dodávateľov komponentov na trh s náhradnými dielcami. Vyplýva to z najnovšej správy spoločnosti PricewaterhouseCoopers (PwC) LLP.

"Rastúce materiálové náklady sťažili tejto na kapitál náročnej podnikateľskej činnosti generovanie peňažných prostriedkov potrebných na financovanie svojej dlhovej služby," uvádza sa v správe. V súčasnosti v sektore komponentov predstavuje kapitál private equity firiem 15 %, pričom v roku 2005 to bolo 30 % a v roku 2004 dokonca 61 %.

Správa PwC si tiež všíma, ako automobilový priemysel zažíva come-back kupcov z toho istého podnikateľského sektora. Po predchádzajúcich 2 rokoch nízkeho záujmu sa vrátili na trh, hľadajúc tentoraz akvizície, ktoré by mohli začleniť do svojich divízií, tzv. bolt-on akvizície. "Svoj najtriumfálnejší návrat slávili v sektore komponentov, keď realizovali všetkých 5 najväčších obchodných transakcií v 1. polovici roka 2006," konštatuje sa v správe. Ako však PwC dodáva, neznamená to návrat k megafúziám. Najvýznamnejší výrobcovia motorových vozidiel využívajú namiesto toho zlúčenia a akvizície na reštrukturalizáciu svojho podnikania prostredníctvom začleňovania do svojich divízií - bolt on akvizície a odpredaj vedľajších činností.

Európa ostáva najaktívnejším regiónom pre fúzie a akvizície, pretože významní výrobcovia sa sústreďujú na kľúčové činnosti a usilujú sa zbaviť vedľajších aktív. PwC očakáva, že vo Veľkej Británii aj inde v Európe bude pokračovať konsolidácia v maloobchodnom sektore. "Roztrieštenejší charakter kontinentálneho európskeho maloobchodného sektora však pravdepodobne znamená, že napriek rastúcemu počtu obchodov zostane v nasledujúcich piatich rokoch ich objem pomerne skromný," uvádza sa v správe.

V USA sú aktivity na podnikovom poli utlmenejšie kvôli dostatočne publikovaným problémom 3 najväčších výrobcov. Nútené fúzie a akvizície v americkom sektore komponentov budú podľa správy pravdepodobne narastať, pretože niektoré veľké mená v spomínanom odvetví sa nevyhnú reštrukturalizácii. Môžu sa tiež vynoriť kórejskí, čínski alebo indickí hráči, ktorí budú skutočnou hybnou silou, ktorá situáciu zamieša.

Solventní indickí výrobcovia motorových vozidiel využívajú lacnejších dodávateľov komponentov ako ich západní konkurenti. Získavajú tým konkurenčnú výhodu pri tvorbe cenových ponúk. "Z celkového hľadiska počet obchodných transakcií plynule rastie, najmä pokiaľ ide o stredne veľké obchody, pričom čínske firmy sústreďujú svoju pozornosť na americké aktíva," konštatuje sa v správe PwC. Indické spoločnosti sa zasa rozhliadajú po Európe. Hoci sú tieto obchody v súčasnosti ešte malé, PwC očakáva, že sa situácia v najbližších rokoch zmení.

Skupiny objavujúce sa na novo vznikajúcich trhoch sa pravdepodobne zakrátko stanú významnými hráčmi v USA i Európe, podčiarkol Automotive corporate finance leader PwC Philip Wylie. "Vyznačujú sa rýchlym rastom a hladom po nových technických odborných poznatkoch, ako aj po budovaní vzťahov so zákazníkmi, čo by mohlo spôsobiť, že príležitostiam na akvizície sa bude ťažko odolávať," dodal.

TASR o tom informovala Veronika Králová z marketingu PwC.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 515
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 756
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 073
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 636
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 630
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 430
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.