Airbus znova odsunie dodávky lietadiel A380

Hamburg/Toulouse 21. septembra (TASR) - Problémy s dodávkami superjumba Airbus A380 sú ešte väčšie, než sa doteraz predpokladalo. Vedúci európsky letecký ...

Hamburg/Toulouse 21. septembra (TASR) - Problémy s dodávkami superjumba Airbus A380 sú ešte väčšie, než sa doteraz predpokladalo. Vedúci európsky letecký a kozmický koncern EADS dnes oficiálne potvrdil ďalšie odklady dodávok lietadla s najväčšou kapacitou cestujúcich na svete.

Podľa vyjadrenia EADS, ktorý je materským koncernom Airbusu, dnešný stav informácií naznačuje, že kvôli problémom s kabelážou treba počítať s ďalším posunutím dodávok. Mediálne správy o posune o 6 mesiacov koncern ani nepotvrdil ani nevyvrátil. K stanoveniu nového presného kalendára dodávok sa vyjadrí až po uzavretí internej analýzy. Dodal, že problémy boli identifikované a pracuje sa na ich odstránení.

Nový kalendár dodávok teda zatiaľ nie je na svete, takže nie je zatiaľ ani jasné, koľko bude tento ďalší posun termínov koncern stáť. EADS a Airbus sa k celej záležitosti bližšie vyjadria v priebehu najbližších štyroch týždňov.

Testovacie lety nového veľkokapacitného lietadla dopadli dobre. Nový šéf Airbusu Christian Streiff chce na zasadaní vedenia 29. septembra predložiť správu o problémoch pri výrobe a dodávkach A380. Keď Airbus v júni oznámil odsunutie dodávok lietadla aerolíniám, viedlo to k prepadu akcie materského koncernu EADS. Následne odstúpil šéf EADS Noel Forgeard, a tiež šéf Airbusu Gustav Humbert. Streiff, ktorý je nástupcom Humberta, okamžite po prevzatí vedenia nariadil internú analýzu týkajúcu sa výroby A380. Okrem toho Streiff zastavil prijímanie nových pracovníkov, aby, ako povedal, získal prehľad.

Podľa informácií z tlače, je na výrobu jedného lietadla A380 potrebných 40 000 pracovných hodín navyše. Doteraz počítal koncern EADS s celkovým omeškaním programu A380 o jeden rok. To by znamenalo v priebehu 4 rokov zníženie zisku o 2 miliardy EUR, v prepočte 74,93 miliardy SKK. Niektorí experti z brandže však odhadujú, že straty budú podstatne nižšie.

Francúzsky hospodársky denník La Tribune vo svojom dnešnom vydaní uviedol, že nové meškanie bude stáť koncern okolo 100 miliónov EUR. Okrem spomenutého problému s kabelážou má vraj Airbus problémy s kompatibilitou softvéru používaného v Nemecku a vo Francúzsku. Tieto sú však podľa hovorcu koncernu už zvládnuté.

Podľa britského denníka The Guardian plánuje Airbus výrazné zníženie stavu zamestnancov a nákladov. Airbus chce podľa denníka ročne ušetriť prinajmenšom 2 miliardy EUR. Okrem toho vraj plánuje znižovanie počtu pracovných miest a premiestnenie výroby mimo Európu. Streiff chce nielen napraviť imidž koncernu, ale chce vylepšiť aj jeho finančnú situáciu. V rámci tejto reštrukturalizácie by napríklad malo prísť k spojeniu výrobných procesov, ktoré v súčasnosti prebiehajú oddelene v Toulouse a Hamburgu.

Parížsky denník Les Echos vo svojom stredajšom vydaní bez udania zdroja informoval o ďalšom odložení dodávok až o 6 mesiacov. Okrem toho tiež priniesol informáciu o pravdepodobnom menšom počte dodaných lietadiel v budúcom roku. Airbus už v júni drasticky znížil svoju prognózu budúcoročných dodávok lietadla A380 zákazníkom z pôvodne plánovaných 25 na 9. Podľa Les Echos by však budúcoročné dodávky mohli byť ešte o polovicu nižšie. To by znamenalo, že Airbus by v roku 2007 dodal 4, maximálne 5 lietadiel A380.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. Jednoducho “wau" !
  3. Predĺžte si leto a zohrejte sa vo Wellness Hoteli Patince
  4. Keď mladí prestávajú odchádzať za prácou do zahraničia
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Keď mladí prestávajú odchádzať za prácou do zahraničia
  2. Jednoducho “wau" !
  3. Predĺžte si leto a zohrejte sa vo Wellness Hoteli Patince
  4. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  5. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  6. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  7. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  8. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  9. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  10. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 6 349
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 045
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 993
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 484
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 437
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 437
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 414
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 215
  9. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 1 010
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 904

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Hlávkovej prípad stojí, Ficove kroky proti korupcii by jej nepomohli

Polícia korupčné prípady podľa prokuratúry nezvláda riešiť a ľudia jej neveria.

PLUS

Má dvadsaťpäť a cudzie srdce. Dnes už vie povedať, aké je to s ním

Ako mení transplantácia srdca vnímanie okolitého sveta.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Macron našiel spojencov na európsku revolúciu aj na Slovensku

Pri plánoch sa nemôže úplne spoľahnúť na podporu Nemecka.

Neprehliadnite tiež

Brusel dá na testovanie potravín milión, zákony však meniť nebude

Sťažnosti Slovenska či Česka zobrala Európska komisia na vedomie. Zloženie potravín chce ďalej testovať.

Ľudia sa surfovania v roamingu prestávajú báť

Podiel dovolenkárov, ktorí využívali mobilné dátové služby v roamingu tak často ako doma, sa po zrušení roamingových poplatkov zdvojnásobil.

Chcete vymeniť banku? Ak nedodržíte postup, môžete zostať bez peňazí

Banky sľubujú, že ak k nim chcete prejsť, všetko vybavia za vás. Má to však háčiky.

Štát tvrdí, že neuprednostňuje diaľnice na juhu na úkor iných regiónov

Medzi deviatimi pripravovanými projektmi je šesť na výstavbu úsekov R2 na juhu stredného a východného Slovenska, kde má vládny Most-Híd voličov, upozornila opozícia.