Airbus znova odsunie dodávky lietadiel A380

Hamburg/Toulouse 21. septembra (TASR) - Problémy s dodávkami superjumba Airbus A380 sú ešte väčšie, než sa doteraz predpokladalo. Vedúci európsky letecký ...

Hamburg/Toulouse 21. septembra (TASR) - Problémy s dodávkami superjumba Airbus A380 sú ešte väčšie, než sa doteraz predpokladalo. Vedúci európsky letecký a kozmický koncern EADS dnes oficiálne potvrdil ďalšie odklady dodávok lietadla s najväčšou kapacitou cestujúcich na svete.

Podľa vyjadrenia EADS, ktorý je materským koncernom Airbusu, dnešný stav informácií naznačuje, že kvôli problémom s kabelážou treba počítať s ďalším posunutím dodávok. Mediálne správy o posune o 6 mesiacov koncern ani nepotvrdil ani nevyvrátil. K stanoveniu nového presného kalendára dodávok sa vyjadrí až po uzavretí internej analýzy. Dodal, že problémy boli identifikované a pracuje sa na ich odstránení.

Nový kalendár dodávok teda zatiaľ nie je na svete, takže nie je zatiaľ ani jasné, koľko bude tento ďalší posun termínov koncern stáť. EADS a Airbus sa k celej záležitosti bližšie vyjadria v priebehu najbližších štyroch týždňov.

Testovacie lety nového veľkokapacitného lietadla dopadli dobre. Nový šéf Airbusu Christian Streiff chce na zasadaní vedenia 29. septembra predložiť správu o problémoch pri výrobe a dodávkach A380. Keď Airbus v júni oznámil odsunutie dodávok lietadla aerolíniám, viedlo to k prepadu akcie materského koncernu EADS. Následne odstúpil šéf EADS Noel Forgeard, a tiež šéf Airbusu Gustav Humbert. Streiff, ktorý je nástupcom Humberta, okamžite po prevzatí vedenia nariadil internú analýzu týkajúcu sa výroby A380. Okrem toho Streiff zastavil prijímanie nových pracovníkov, aby, ako povedal, získal prehľad.

Podľa informácií z tlače, je na výrobu jedného lietadla A380 potrebných 40 000 pracovných hodín navyše. Doteraz počítal koncern EADS s celkovým omeškaním programu A380 o jeden rok. To by znamenalo v priebehu 4 rokov zníženie zisku o 2 miliardy EUR, v prepočte 74,93 miliardy SKK. Niektorí experti z brandže však odhadujú, že straty budú podstatne nižšie.

Francúzsky hospodársky denník La Tribune vo svojom dnešnom vydaní uviedol, že nové meškanie bude stáť koncern okolo 100 miliónov EUR. Okrem spomenutého problému s kabelážou má vraj Airbus problémy s kompatibilitou softvéru používaného v Nemecku a vo Francúzsku. Tieto sú však podľa hovorcu koncernu už zvládnuté.

Podľa britského denníka The Guardian plánuje Airbus výrazné zníženie stavu zamestnancov a nákladov. Airbus chce podľa denníka ročne ušetriť prinajmenšom 2 miliardy EUR. Okrem toho vraj plánuje znižovanie počtu pracovných miest a premiestnenie výroby mimo Európu. Streiff chce nielen napraviť imidž koncernu, ale chce vylepšiť aj jeho finančnú situáciu. V rámci tejto reštrukturalizácie by napríklad malo prísť k spojeniu výrobných procesov, ktoré v súčasnosti prebiehajú oddelene v Toulouse a Hamburgu.

Parížsky denník Les Echos vo svojom stredajšom vydaní bez udania zdroja informoval o ďalšom odložení dodávok až o 6 mesiacov. Okrem toho tiež priniesol informáciu o pravdepodobnom menšom počte dodaných lietadiel v budúcom roku. Airbus už v júni drasticky znížil svoju prognózu budúcoročných dodávok lietadla A380 zákazníkom z pôvodne plánovaných 25 na 9. Podľa Les Echos by však budúcoročné dodávky mohli byť ešte o polovicu nižšie. To by znamenalo, že Airbus by v roku 2007 dodal 4, maximálne 5 lietadiel A380.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 302
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 197
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 243
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 179
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 959
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 214
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 026
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 590
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 855
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 573

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

EKONOMIKA

Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Sieť už začala s prestavbou niektorých pobočiek.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop