MARKETINGOVÁ VOJNA, S KTOROU K NÁM PRIŠIEL NÍZKONÁKLADOVÝ RYANAIR, JE TU NEZVYČAJNÁ, NA ZÁPADE VŠAK NIE JE NOVINKOU

Aeroliniky si aj u nás už robia napriek

BRATISLAVA - „Zbohom skyeurope“ (bye bye skyeurope) je nový nápis na lietadle nízkonákladových aerolínií Ryanair. Írska spoločnosť takto na slovenské pomery nezvyčajným spôsobom zaútočila na svojho konkurenta SkyEurope.

Zamestnanci SkyEurope rušili piskotom a hlasnými rozhovormi tlačovú konferenciu Ryanairu, na ktorej írska firma predstavila svoje lietadlo s nápisom „zbohom skyeurope“

FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ

BRATISLAVA - „Zbohom skyeurope“ (bye bye skyeurope) je nový nápis na lietadle nízkonákladových aerolínií Ryanair. Írska spoločnosť takto na slovenské pomery nezvyčajným spôsobom zaútočila na svojho konkurenta SkyEurope.

Situácia vyvrcholila vo štvrtok. Ryanair totiž zvolal tlačovú konferenciu, na ktorej chcel týmto spôsobom „venovať“ jedno svoje lietadlo konkurentovi. Súčasťou súboja bolo aj to, že Íri prezentovali svoje lietadlo len pár hodín pred krstom nového lietadla SkyEurope s modelkou Adrianou Sklenaříkovou-Karembeu.

Manažéri ironizujú

Obe tlačové konferencie sa konali na bratislavskom letisku, slovenská firma sa teda rozhodla rušiť konferenciu súpera. Zamestnanci SkyEurope s čiapkami s logom firmy obsadili takmer celú reštauráciu, kde akcia prebiehala. Po jej začiatku nestíchli, práve naopak, a novinárom začali rozdávať darčeky.

„Mám rád veľké publikum, a to aj keď sú to ľudia zo SkyEurope,“ hovoril ešte pred začiatkom Tomasz Kulakowski z Ryanair. Dodal, že sa aspoň môžu naučiť, ako sa má robiť biznis.

Šéfa SkyEurope Christiana Mandla zas teší, že Ryanair berie SkyEurope tak vážne. „Znamená to, že robíme úspešný biznis,“ povedal. Nepáči sa mu, že ho chce jeho konkurent vytlačiť z trhu. Bojkot tlačovej konferencie konkurenta nepovažuje za neférový.

Predstavitelia Ryanairu zaútočili na SkyEurope už viackrát. Pred časom prišli napríklad s tým, že lietadlá slovenskej firmy sú podstatne staršie ako ich a že ceny leteniek sú u rivala vyššie. Okrem toho koncom júna vyzvali Íri rivala, aby zverejnil svoje „nelichotivé štatistiky presnosti letov“.

Mali by sa hanbiť?

Šéf marketingu Accenture Marek Gešo nechcel priamo hodnotiť marketingové stratégie jednej či druhej spoločnosti. „Osobne by som sa v komunikácii skôr prikláňal k zdôrazneniu vlastných silných stránok, než k priamym útokom na konkurenciu,“ povedal. Ako príklad spomenul reklamnú kampaň firmy Avis, ktorá bola v tom čase dvojkou na trhu. Ich reklamný slogan znel „Sme číslo dva, budeme sa viac snažiť“. „Je to učebnicový príklad, ako sa vyrovnať s tým, že nie ste jednotka na trhu a ako z toho spraviť výhodu,“ povedal Gešo.

Vyjadrenia Ryanairu proti konkurentovi nie sú v leteckom biznise novinkou. Rôzne odkazy si adresovali napríklad aj tradičné aerolínie British Airways a nízkonákladový easyJet.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 726
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 146
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 181
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 6 029
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 441
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 899
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 363
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 4 259
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 479
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 392

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

TECH

Postavili umelú maternicu, ktorá vynosila jahňa

Zariadenie môže o niekoľko rokov zachrániť predčasne narodené deti.

DOMOV

Fico prijal bieloruského premiéra, ani v minulosti nemal problém

Bielorusko neakceptujem, hovorí poslanec Peter Osuský.

Neprehliadnite tiež

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop