MARKETINGOVÁ VOJNA, S KTOROU K NÁM PRIŠIEL NÍZKONÁKLADOVÝ RYANAIR, JE TU NEZVYČAJNÁ, NA ZÁPADE VŠAK NIE JE NOVINKOU

Aeroliniky si aj u nás už robia napriek

BRATISLAVA - „Zbohom skyeurope“ (bye bye skyeurope) je nový nápis na lietadle nízkonákladových aerolínií Ryanair. Írska spoločnosť takto na slovenské pomery nezvyčajným spôsobom zaútočila na svojho konkurenta SkyEurope.

Zamestnanci SkyEurope rušili piskotom a hlasnými rozhovormi tlačovú konferenciu Ryanairu, na ktorej írska firma predstavila svoje lietadlo s nápisom „zbohom skyeurope“

FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ

BRATISLAVA - „Zbohom skyeurope“ (bye bye skyeurope) je nový nápis na lietadle nízkonákladových aerolínií Ryanair. Írska spoločnosť takto na slovenské pomery nezvyčajným spôsobom zaútočila na svojho konkurenta SkyEurope.

Situácia vyvrcholila vo štvrtok. Ryanair totiž zvolal tlačovú konferenciu, na ktorej chcel týmto spôsobom „venovať“ jedno svoje lietadlo konkurentovi. Súčasťou súboja bolo aj to, že Íri prezentovali svoje lietadlo len pár hodín pred krstom nového lietadla SkyEurope s modelkou Adrianou Sklenaříkovou-Karembeu.

Manažéri ironizujú

Obe tlačové konferencie sa konali na bratislavskom letisku, slovenská firma sa teda rozhodla rušiť konferenciu súpera. Zamestnanci SkyEurope s čiapkami s logom firmy obsadili takmer celú reštauráciu, kde akcia prebiehala. Po jej začiatku nestíchli, práve naopak, a novinárom začali rozdávať darčeky.

„Mám rád veľké publikum, a to aj keď sú to ľudia zo SkyEurope,“ hovoril ešte pred začiatkom Tomasz Kulakowski z Ryanair. Dodal, že sa aspoň môžu naučiť, ako sa má robiť biznis.

Šéfa SkyEurope Christiana Mandla zas teší, že Ryanair berie SkyEurope tak vážne. „Znamená to, že robíme úspešný biznis,“ povedal. Nepáči sa mu, že ho chce jeho konkurent vytlačiť z trhu. Bojkot tlačovej konferencie konkurenta nepovažuje za neférový.

Predstavitelia Ryanairu zaútočili na SkyEurope už viackrát. Pred časom prišli napríklad s tým, že lietadlá slovenskej firmy sú podstatne staršie ako ich a že ceny leteniek sú u rivala vyššie. Okrem toho koncom júna vyzvali Íri rivala, aby zverejnil svoje „nelichotivé štatistiky presnosti letov“.

Mali by sa hanbiť?

Šéf marketingu Accenture Marek Gešo nechcel priamo hodnotiť marketingové stratégie jednej či druhej spoločnosti. „Osobne by som sa v komunikácii skôr prikláňal k zdôrazneniu vlastných silných stránok, než k priamym útokom na konkurenciu,“ povedal. Ako príklad spomenul reklamnú kampaň firmy Avis, ktorá bola v tom čase dvojkou na trhu. Ich reklamný slogan znel „Sme číslo dva, budeme sa viac snažiť“. „Je to učebnicový príklad, ako sa vyrovnať s tým, že nie ste jednotka na trhu a ako z toho spraviť výhodu,“ povedal Gešo.

Vyjadrenia Ryanairu proti konkurentovi nie sú v leteckom biznise novinkou. Rôzne odkazy si adresovali napríklad aj tradičné aerolínie British Airways a nízkonákladový easyJet.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 247
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 450
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 774
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 552
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 075
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 037
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 914
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 609
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 152
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 729

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

ŠPORT

Liga dostala nový formát, podľa kouča Trnavy bude vyhovovať Slovanu

Prečo sa oplatí sledovať Fortuna ligu?

TECH

S partnerom nezdieľate iba posteľ, máte rovnaké baktérie

Mikroflóra z vnútra stehien odhalí vaše pohlavie.

Neprehliadnite tiež

Wizz Air: Väčší kufor grátis nebude skôr, lebo treba vyškoliť personál (rozhovor)

Za väčšiu príručnú batožinu si zákazníci leteckej spoločnosti Wizz Air už nebudú musieť platiť, novinku zavedú aerolínie až od konca októbra.

Získať hypotéku je čoraz ťažšie. Čo sa zmenilo?

Banky sa musia pri schvaľovaní hypotéky viac zameriavať a skúmať finančnú situáciu klientov.

Volkswagen, BMW, Audi sú podozrivé z kartelu, zrejme sa dohadovali na cene

Nemecký týždenník Der Spiegel informoval o vzájomnej dohode niekoľkých automobiliek. Mali sa dohadovať na cene aj prístupe.

V Česku sťahujú kečup kvôli nižšiemu obsahu rajčín

Z nevyhovujúcej šarže výrobku bolo na trhu viac ako 14-tisíc kusov.