MARKETINGOVÁ VOJNA, S KTOROU K NÁM PRIŠIEL NÍZKONÁKLADOVÝ RYANAIR, JE TU NEZVYČAJNÁ, NA ZÁPADE VŠAK NIE JE NOVINKOU

Aeroliniky si aj u nás už robia napriek

BRATISLAVA - „Zbohom skyeurope“ (bye bye skyeurope) je nový nápis na lietadle nízkonákladových aerolínií Ryanair. Írska spoločnosť takto na slovenské pomery nezvyčajným spôsobom zaútočila na svojho konkurenta SkyEurope.

Zamestnanci SkyEurope rušili piskotom a hlasnými rozhovormi tlačovú konferenciu Ryanairu, na ktorej írska firma predstavila svoje lietadlo s nápisom „zbohom skyeurope“

FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ

BRATISLAVA - „Zbohom skyeurope“ (bye bye skyeurope) je nový nápis na lietadle nízkonákladových aerolínií Ryanair. Írska spoločnosť takto na slovenské pomery nezvyčajným spôsobom zaútočila na svojho konkurenta SkyEurope.

Situácia vyvrcholila vo štvrtok. Ryanair totiž zvolal tlačovú konferenciu, na ktorej chcel týmto spôsobom „venovať“ jedno svoje lietadlo konkurentovi. Súčasťou súboja bolo aj to, že Íri prezentovali svoje lietadlo len pár hodín pred krstom nového lietadla SkyEurope s modelkou Adrianou Sklenaříkovou-Karembeu.

Manažéri ironizujú

Obe tlačové konferencie sa konali na bratislavskom letisku, slovenská firma sa teda rozhodla rušiť konferenciu súpera. Zamestnanci SkyEurope s čiapkami s logom firmy obsadili takmer celú reštauráciu, kde akcia prebiehala. Po jej začiatku nestíchli, práve naopak, a novinárom začali rozdávať darčeky.

„Mám rád veľké publikum, a to aj keď sú to ľudia zo SkyEurope,“ hovoril ešte pred začiatkom Tomasz Kulakowski z Ryanair. Dodal, že sa aspoň môžu naučiť, ako sa má robiť biznis.

Šéfa SkyEurope Christiana Mandla zas teší, že Ryanair berie SkyEurope tak vážne. „Znamená to, že robíme úspešný biznis,“ povedal. Nepáči sa mu, že ho chce jeho konkurent vytlačiť z trhu. Bojkot tlačovej konferencie konkurenta nepovažuje za neférový.

Predstavitelia Ryanairu zaútočili na SkyEurope už viackrát. Pred časom prišli napríklad s tým, že lietadlá slovenskej firmy sú podstatne staršie ako ich a že ceny leteniek sú u rivala vyššie. Okrem toho koncom júna vyzvali Íri rivala, aby zverejnil svoje „nelichotivé štatistiky presnosti letov“.

Mali by sa hanbiť?

Šéf marketingu Accenture Marek Gešo nechcel priamo hodnotiť marketingové stratégie jednej či druhej spoločnosti. „Osobne by som sa v komunikácii skôr prikláňal k zdôrazneniu vlastných silných stránok, než k priamym útokom na konkurenciu,“ povedal. Ako príklad spomenul reklamnú kampaň firmy Avis, ktorá bola v tom čase dvojkou na trhu. Ich reklamný slogan znel „Sme číslo dva, budeme sa viac snažiť“. „Je to učebnicový príklad, ako sa vyrovnať s tým, že nie ste jednotka na trhu a ako z toho spraviť výhodu,“ povedal Gešo.

Vyjadrenia Ryanairu proti konkurentovi nie sú v leteckom biznise novinkou. Rôzne odkazy si adresovali napríklad aj tradičné aerolínie British Airways a nízkonákladový easyJet.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 019
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 669
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 137
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 739
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 281
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 279
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 171
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 380
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 297
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 190

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

Neprehliadnite tiež

Prečo u nás jazdia vlaky s menom Horalky a koľko to stojí

Firmy si môžu zaplatiť nielen názvy vlakov, ale aj autobusových zastávok.

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

Írsko od Apple vyberie nezaplatenú daň, ako nariadil Brusel

Európska komisia nariadila Apple, aby doplatil daň vo výške 13 miliárd eur.

Ikea opäť sťahuje z trhu komody, ktoré usmrtili osem detí

Od roku 2015 Ikea reklamovala, refundovala alebo pomohla upevniť k stene viac ako jeden milión komôd.