Automobilka Škoda chce rásť aj bez cenových zliav

Weiterstadt 11. septembra (TASR) Česká dcéra nemeckej automobilky Volkswagen, Škoda, sa chce do roku 2009 stať druhým najväčším importérom v Nemecku. ...

Weiterstadt 11. septembra (TASR) Česká dcéra nemeckej automobilky Volkswagen, Škoda, sa chce do roku 2009 stať druhým najväčším importérom v Nemecku. "V tomto časovom horizonte chceme dosiahnuť 2. miesto," uviedol Alfred Rieck, hovorca vedenia spoločnosti Skoda Auto Deutschland GmbH v rozhovore pre internetové vydanie nemeckého denníka Die Welt vo Weiterstadte pri Darmstadte. V súčasnosti je číslom jeden v Nemecku Renault pred Toyotou a Škodou. Za nimi nasleduje Peugeot Citro‰n a Fiat. Riecke chce zároveň dostať značku Škoda viac do povedomia verejnosti.

Napriek ambicióznym cieľom šéf Škody odmieta výdatné zľavy, aké konkurenti poskytujú kupujúcim. "Nechceme sa podieľať na cenovej vojne," konštatoval Rieck. Zdá sa, že doteraz sa táto koncepcia osvedčila. Škoda tak mohla svoj predaj do konca augusta výrazne zvýšiť. Predaje sa v auguste medziročne zvýšili z 7 751 na 9 550 nových registrácií značky Škoda. Pretože celý trh v auguste bol slabý, zvýšili Česi svoj podiel na trhu z 3,19 na 3,82 %.

Český výrobca áut, ktorý od roku 1991 patrí ku koncernu Volksqwagen so sídlom vo Wolfsburgu, zažil v uplynulých rokoch razantný vzostup. Počet registrácií v Nemecku sa od roku 1995 do minulého roka zvýšil z 21 458 áut na 102 216 vozidiel. Trhový podiel automobilky sa za toto obdobie vyšplhal z 0,62 na takmer 4 %. Obrat vzrástol z 276 miliónov EUR na 1,3 miliardy EUR v roku 2005, v prepočte 44,8 miliardy SKK.

V najbližších rokoch chcú Česi čísla charakterizujúce predaj ďalej zvyšovať, a to rozširovaním palety modelov. V súčasnosti disponuje Škoda modelmi Fabia, Octavia, Superb a Roomster 4 výrobnými radmi. Začiatkom budúceho roka príde nová Fabia a v roku 2009 športové terénne vozidlo, ktoré doteraz existuje ako štúdia s názvom "Yeti". Ďalšie rozširovanie škály modelov Rieck nevylúčil. "Nechceme prísť na trh s príliš veľkým množstvom modelov súčasne, pretože tým v konečnom dôsledku bude trpieť kvalita," ohraničil však zároveň manévrovací priestor. Škoda doteraz obsadzovala nové segmenty vždy postupne, krok za krokom. "Našou prioritou je kvalita výrobkov a starostlivosť o zákazníkov," pripomenul Riecke.

Námietky, že značka je zaprášená a konzervatívna, nechce Rieck akceptovať. "Sme značka pre všetky generácie." Obzvlášť pomocou modelu Roomster, ktorý práve teraz prichádza na nemecký trh a na ktorý je v súčasnosti už 8 000 objednávok, sa Škode stále viac darí získavať aj mladších ľudí pre túto značku. "Predtým sme boli alternatívou pre Kórejčanov, dnes je to Ford, Opel alebo Renault," konštatoval Rieck, ktorý prevzal funkciu v januári 2006 po svojom predchodcovi Dieterovi Sitzovi. Podľa Riecka sa segment zákazníkov, záujemcov o značku Škoda v posledných rokoch zmenil "z orientovaných na cenu na hľadajúcich kvalitu". Dôkazom toho je, že dnes sa predáva viac modelov drahého modelu Octavia ako úvodného modelu Fabia. Ak by išlo iba o cenu, spotrebitelia by kupovali Fabie, argumentuje Rieck.

Napriek týmto prvým úspechom značka podľa Riecka ešte nie je v cieli. Dôvodom je nízka znalosť značky. Presne každý tretí človek v Nemecku, 30 %, pozná Škodu. Pritom sa ukazuje výrazná zmena medzi východnou a západnou časťou Nemecka. V nových spolkových krajinách "je znalosť značky hneď na 2. mieste po značke Coca Cola," na západe je adekvátne nižšia.

Za to v starých spolkových krajinách sú mladší kupujúci vo vzťahu k značke Škoda "oveľa otvorenejší" ako vo východnom Nemecku, kde mnohí túto značku poznajú ešte z čias pred zjednotením Nemecka. Strednodobým cieľom je podľa Riecka "aby nás poznal každý druhý človek v Nemecku". Na to sa okrem iného v tomto roku zvýši rozpočet na reklamu značky o 40 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 583
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 790
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 350
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 239
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 182
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 449
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 226
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 970
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 256
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 168

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Čo by nasledovalo, ak by súd rozpustil Kotlebovu ĽSNS?

Poslanci ĽSNS by o svoj mandát neprišli. Ich stranícka kasa by sa však zrejme vyprázdnila

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

Neprehliadnite tiež

Číňania chcú s českým Bonatransom vyrábať kolesá pre rýchlovlaky

Bonatrans potvrdil, že firmy o spolupráci rokujú, ďalšie podrobnosti nie sú známe.

Kiska podpísal zákon, ktorý má posilniť ochranu pôdy

Prezident odobril vznik Fondu na podporu kultúry národnostných menšín.

Na dotácie dal Fico vlani menej ako rok predtým

Vlani objem poskytnutých prostriedkov klesol, a to o 55,10 milióna eur.

Profesor: Video o zelenine z Lidla je kačica, neverím mu

Ak by mal prístroj dobre zmerať dusičnany, stál by desaťtisíce, nie sto eur.