Automobilka Škoda chce rásť aj bez cenových zliav

Weiterstadt 11. septembra (TASR) Česká dcéra nemeckej automobilky Volkswagen, Škoda, sa chce do roku 2009 stať druhým najväčším importérom v Nemecku. ...

Weiterstadt 11. septembra (TASR) Česká dcéra nemeckej automobilky Volkswagen, Škoda, sa chce do roku 2009 stať druhým najväčším importérom v Nemecku. "V tomto časovom horizonte chceme dosiahnuť 2. miesto," uviedol Alfred Rieck, hovorca vedenia spoločnosti Skoda Auto Deutschland GmbH v rozhovore pre internetové vydanie nemeckého denníka Die Welt vo Weiterstadte pri Darmstadte. V súčasnosti je číslom jeden v Nemecku Renault pred Toyotou a Škodou. Za nimi nasleduje Peugeot Citro‰n a Fiat. Riecke chce zároveň dostať značku Škoda viac do povedomia verejnosti.

Napriek ambicióznym cieľom šéf Škody odmieta výdatné zľavy, aké konkurenti poskytujú kupujúcim. "Nechceme sa podieľať na cenovej vojne," konštatoval Rieck. Zdá sa, že doteraz sa táto koncepcia osvedčila. Škoda tak mohla svoj predaj do konca augusta výrazne zvýšiť. Predaje sa v auguste medziročne zvýšili z 7 751 na 9 550 nových registrácií značky Škoda. Pretože celý trh v auguste bol slabý, zvýšili Česi svoj podiel na trhu z 3,19 na 3,82 %.

Český výrobca áut, ktorý od roku 1991 patrí ku koncernu Volksqwagen so sídlom vo Wolfsburgu, zažil v uplynulých rokoch razantný vzostup. Počet registrácií v Nemecku sa od roku 1995 do minulého roka zvýšil z 21 458 áut na 102 216 vozidiel. Trhový podiel automobilky sa za toto obdobie vyšplhal z 0,62 na takmer 4 %. Obrat vzrástol z 276 miliónov EUR na 1,3 miliardy EUR v roku 2005, v prepočte 44,8 miliardy SKK.

V najbližších rokoch chcú Česi čísla charakterizujúce predaj ďalej zvyšovať, a to rozširovaním palety modelov. V súčasnosti disponuje Škoda modelmi Fabia, Octavia, Superb a Roomster 4 výrobnými radmi. Začiatkom budúceho roka príde nová Fabia a v roku 2009 športové terénne vozidlo, ktoré doteraz existuje ako štúdia s názvom "Yeti". Ďalšie rozširovanie škály modelov Rieck nevylúčil. "Nechceme prísť na trh s príliš veľkým množstvom modelov súčasne, pretože tým v konečnom dôsledku bude trpieť kvalita," ohraničil však zároveň manévrovací priestor. Škoda doteraz obsadzovala nové segmenty vždy postupne, krok za krokom. "Našou prioritou je kvalita výrobkov a starostlivosť o zákazníkov," pripomenul Riecke.

Námietky, že značka je zaprášená a konzervatívna, nechce Rieck akceptovať. "Sme značka pre všetky generácie." Obzvlášť pomocou modelu Roomster, ktorý práve teraz prichádza na nemecký trh a na ktorý je v súčasnosti už 8 000 objednávok, sa Škode stále viac darí získavať aj mladších ľudí pre túto značku. "Predtým sme boli alternatívou pre Kórejčanov, dnes je to Ford, Opel alebo Renault," konštatoval Rieck, ktorý prevzal funkciu v januári 2006 po svojom predchodcovi Dieterovi Sitzovi. Podľa Riecka sa segment zákazníkov, záujemcov o značku Škoda v posledných rokoch zmenil "z orientovaných na cenu na hľadajúcich kvalitu". Dôkazom toho je, že dnes sa predáva viac modelov drahého modelu Octavia ako úvodného modelu Fabia. Ak by išlo iba o cenu, spotrebitelia by kupovali Fabie, argumentuje Rieck.

Napriek týmto prvým úspechom značka podľa Riecka ešte nie je v cieli. Dôvodom je nízka znalosť značky. Presne každý tretí človek v Nemecku, 30 %, pozná Škodu. Pritom sa ukazuje výrazná zmena medzi východnou a západnou časťou Nemecka. V nových spolkových krajinách "je znalosť značky hneď na 2. mieste po značke Coca Cola," na západe je adekvátne nižšia.

Za to v starých spolkových krajinách sú mladší kupujúci vo vzťahu k značke Škoda "oveľa otvorenejší" ako vo východnom Nemecku, kde mnohí túto značku poznajú ešte z čias pred zjednotením Nemecka. Strednodobým cieľom je podľa Riecka "aby nás poznal každý druhý človek v Nemecku". Na to sa okrem iného v tomto roku zvýši rozpočet na reklamu značky o 40 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 655
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 560
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 116
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 451
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 898
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 631
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 485
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 275
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 925
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 463

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

CESTOVANIE

Poznáte nepísané pravidlá leteckej etikety?

Viete komu patrí opierka na ruku? Čo robiť s chrápajúcim pasažierom?

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop