TNS SK: Polovica Slovákov nevyužíva internet, štandardom je televízor a mobil

Bratislava 19. augusta (TASR) - K štandardnému vybaveniu domácností na Slovensku patrí televízor a mobilný telefón. K televízoru má vo svojej domácnosti ...

Bratislava 19. augusta (TASR) - K štandardnému vybaveniu domácností na Slovensku patrí televízor a mobilný telefón. K televízoru má vo svojej domácnosti prístup 98 % a k mobilnému telefónu 84 % populácie staršej ako 15 rokov. Počítač využíva aktívne necelá polovica, 47 %, a polovica Slovákov zatiaľ nemá skúsenosti s internetom.

Vyplýva to z omnibusového prieskumu spoločnosti TNS SK, ktorý realizovala v apríli tohto roka cez internet prostredníctvom špeciálneho tzv. iPanelu. Do prieskumu sa zapojilo 1 156 respondentov.

Prieskum ukázal, že polovica opýtaných má svoju domácnosť vybavenú hifi vežou, pevnou telefónnou linkou, CD prehrávačom alebo CD rekordérom, klasickým fotoaparátom a osobným počítačom. DVD prehrávač alebo DVD rekordér a tlačiareň k počítaču vlastní každá tretia a digitálny fotoaparát každá štvrtá domácnosť. K nadštandardnému vybaveniu slovenských domácností stále patrí MP3 prehrávač, videokamera či prenosný počítač.

Aktívne využíva počítač necelá polovica, 47 %, populácie SR. Počítač využívajú najmä žiaci a študenti, podnikatelia, osoby s vysokoškolským a úplným stredoškolským vzdelaním, obyvatelia väčších miest a ľudia mladších vekových kategórií, do 29 rokov. Dve pätiny ľudí počítač stále nepoužívajú.

Z výsledkov výskumu tiež vyplýva, že ten, kto využíva počítač, využíva viac-menej aj internet. Na Slovensku aktívne využíva internet viac ako tretina populácie, 37,4 %. Polovica Slovákov zatiaľ nemá skúsenosti s internetom.

V rámci informatizácie spoločnosti badať väčší pokrok v zvyšovaní sa podielu domácností pripojených na internet, konštatuje na základe výsledkov prieskumu TNS SK. Prístup na internet v domácnosti má na Slovensku približne pätina populácie. Na internet sa z domu pripájajú najmä žiaci a študenti, podnikatelia, respondenti s vysokoškolským vzdelaním, ľudia mladších vekových kategórií do 29 rokov a vo väčšej miere obyvatelia Bratislavského kraja.

"Napriek vyspelejším technológiám aj prístupnejším cenám pozorujeme len pomalý nárast využívania internetu na Slovensku. V porovnaní s rokom 2005 sa podiel zvýšil iba o 2 %. Zvýšenie miery využívania internetu predpokladá v prvom rade zvýšenie miery počítačovej gramotnosti," pripomenul projektový manažér spoločnosti TNS SK Pavol Krajčír.

TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizuje zber, analýzu a interpretáciu informácií, poskytuje prieskumy, rady a hĺbkový pohľad do segmentácie trhu, reklamy a komunikácie, vývoja nových produktov, výkonu značiek a riadenia vlastníkmi. Patrí medzi lídrov v oblasti poskytovania sociálnych a politických prieskumov. Celosvetová sieť pokrýva 70 krajín.

Spoločnosť TNS SK poskytuje svoje služby od roku 1995. Má 38 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 900 vyškolených anketárov pre osobné opytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR, členom GALLUP Inter. Assoc. a na Slovensku členom SAVA a Britskej obchodnej komory.

TASR o tom informovala PR manažérka TNS SK Vladimíra Jakubéczyová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 446
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 9 089
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 995
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 611
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 963
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 797
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 718
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 383
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 350

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

DOMOV

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.