Rusko možno už nikdy neotvorí svoj ropovod do Litvy

Moskva 16. augusta - Rusko možno už nikdy neotvorí svoj ropovod vedúci do Litvy, pretože je príliš starý. Dnes to uviedol ruský denník The Moscow Times s odvolaním sa na šéfa ruského monopolného prepravcu ropy Transnefť Semjona Vajnštoka.

Moskva 16. augusta (TASR) - Rusko možno už nikdy neotvorí svoj ropovod vedúci do Litvy, pretože je príliš starý. Dnes to uviedol ruský denník The Moscow Times s odvolaním sa na šéfa ruského monopolného prepravcu ropy Transnefť Semjona Vajnštoka.

"Môže sa to stať. Dobre viete, že životnosť ropovodu je podľa priemyselných noriem 30 rokov. Družba-1 má už 42 rokov. Je urobená z kovov, ktoré sa dnes už nemôžu používať," povedal Vajnštok. Rusko začiatkom mesiaca zastavilo prevádzku tohto ropovodu s odôvodnením, že je deravý. Táto plynovodná vetva dodávala asi 250 000 barelov (1 barel = 159 litrov) ropy denne do litovskej rafinérie Mažeikiu a na exportný terminál Butinge.

Zastavenie dodávok však na trhu vyvolalo špekulácie, že môže ísť o trest zo strany Moskvy za to, že ruské spoločnosti v tendri na rafinériu Mažeikiu, ktorú získal poľský ropný koncern PKN Orlen, neuspeli. Kremeľ použil podobnú taktiku pred pár rokmi, keď úplne zastavil dodávky ropy do ropného terminálu v lotyšskom prístave Ventspils. Ako dôvod vtedy Moskva uviedla, že Lotyšsko zle zaobchádza s ruskou menšinou v krajine. Rusko dodávky do Ventspilsu nikdy neobnovilo.

Vajnštok odmietol akékoľvek politické pozadie zastavenia ropovodu, ktorý v súčasnosti skúma nezávislý inštitút VNIIST. Ten rozhodne, či je možné túto časť ropovodu modernizovať alebo ju treba kompletne prestavať. Vajnštok dodal, že Transnefť presmeruje dodávky, ktoré plánoval cez Litvu dodať do prístavov na pobreží Čierneho a Baltického mora.

Podľa obchodníkov rafinéria Mažeikiu bude od polovice septembra aspoň tri týždne pracovať na 50 % svojej normálnej kapacity počas údržbárskych prácach na termináli Butinge. Rafinéria je totiž teraz závislá od dodávok po mori.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 195
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 416
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 438
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 115
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 047
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 904
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 732
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 679
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 544
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 886

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.