Telefónica by mala spustiť vlastnú sieť do 10 mesiacov

Bratislava 10. augusta - Spoločnosť Telefónica O2 Slovakia, ktorá zvíťazila v tendri na tretieho mobilného operátora, očakáva, že by mohla začať prevádzku v poslednom štvrťroku 2006. Táto prevádzka, ktorá by mala pokryť 95 % populácie.

BRATISLAVA 10. augusta (SITA) - Spoločnosť Telefónica O2 Slovakia, ktorá zvíťazila v tendri na tretieho mobilného operátora, očakáva, že by mohla začať prevádzku v poslednom štvrťroku 2006. Táto prevádzka, ktorá by mala pokryť 95 % populácie, by však bola založená na národnom roamingu, teda na dohodách s existujúcimi slovenskými mobilnými operátormi. Komerčný začiatok prevádzky vlastnej siete však plánuje až desať mesiacov od získania povolenia, tento termín však ešte môže byť ovplyvnený viacerými faktormi. Vyplýva to z materiálov, ktoré sa agentúre SITA podarilo získať zo zdroja blízkeho výberovej komisii.

Medzi faktory, ktoré by mohli 10-mesačný termín začatia prevádzky siete ovplyvniť, Telefónica vo svojej ponuke zaradila dostupnosť národného roamingu, alebo podporu Telekomunikačného úradu SR (TÚ). Zámerom firmy je ďalej pokryť vlastnou sieťou do jedného roka 12 % populácie, do dvoch rokov by to malo byť 45 %. Hovorca materskej firmy Telefónica O2 Czech Republic Martin Žabka odmietol tieto informácie komentovať až do získania povolenia od TÚ. “Služby aj termíny, ktoré uviedli uchádzači v ponukách, budú premietnuté do povolenia vydávaného úradom," povedal hovorca TÚ Roman Vavro.

K rýchlejšiemu budovaniu siete sa podľa ponúk zaväzovali záujemcovia, ktorí v tendri neuspeli. Rakúsky mobilkom chcel komerčnú prevádzku vlastnej siete začať do šiestich mesiacov, zároveň s pokrytím väčšiny populácie národným roamingom. Do jedného roka chcel pokryť vlastnou sieťou 46 % a do štyroch rokov 93 % populácie. Potvrdila to agentúre SITA hovorkyňa koncernu Telekom Austria Gruppe a hovorkyňa mobilkom austria Elisabeth Mattes. Termín začatia prevádzky vlastnej siete do šiestich mesiacov uviedol vo svojej ponuke aj ďalší účastník tendra, konzorcium B Four. Tento záujemca chcel v prvom roku prevádzky pokryť vlastnou sieťou v kombinácii s národným roamingom 85 % populácie. V prvom roku mal pritom v pláne vlastnou sieťou pokryť 20 % populácie a do troch rokov až 95 % populácie, potvrdilo SITA konzorcium B Four, ktoré vytvorili česká firma Radiokomunikace a slovensko-česká investičná spoločnosť Penta.

Kritérium, ktoré sa nazývalo “Pripravenosť a časová postupnosť budovania siete a poskytovania služieb,“ pri hodnotení ponúk malo váhu 20 %. Najdôležitejším kritériom s 50-percentnou váhou, bolo prispenie k posilneniu konkurenčného trhu v oblasti elektronických komunikácií. "Konkurencia na trhu sa nedá ekonomicky merať alebo kvantifikovať," povedal k tejto téme predseda Asociácie telekomunikačných operátorov (ATO) Vladimír Ondrovič. Podľa neho posudzovala výberová komisia ponuky troch záujemcov o licenciu pre tretieho mobilného operátora na základe ťažko merateľných, skôr subjektívnych kritérií. Medzi kritériami boli aj skúsenosti účastníka s poskytovaním mobilných sietí GSM a UMTS (váha 15 %) a rozsah služieb poskytovaných vo frekvenčných blokoch podľa výzvy (10 %). Najmenšiu váhu (5 %) mala ponúkaná suma. Telefónica by mala zaplatiť za povolenie 150 mil. Sk. Rakúsky mobilkom ponúkal 250 mil. Sk a B Four 400 mil. Sk.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 019
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 807
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 052
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 312
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 220
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 958
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 709
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 677
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 491
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 877

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

EKONOMIKA

Kotleba zamestnával načierno

Kraj prišiel o vyše 20 miliónov eur z eurofondov.

DOMOV

‘Kaliňák dáva peniaze na prijatie migrantov’ je hoax

Konšpirátori si vymýšľajú štátne dotácie.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop