PODĽA MINISTRA DOPRAVY ĽUBOMÍRA VÁŽNEHO BUDE PROBLÉM EFEKTÍVNE PREINVESTOVAŤ FINANCIE V DOPRAVNEJ INFRAŠTRUKTÚRE

Zanedbaná príprava môže ovplyvniť čerpanie financií v doprave

BRATISLAVA 8. augusta (SITA) - Pri projektoch dopravnej infraštruktúry nebude podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho problém so zabezpečením financií, ale s efektívnym preinvestovaním týchto prostriedkov.

Problémom je totiž zanedbaná investičná príprava. "Nemáme vypracovaný zásobník projektov a ak sa stane nejaký problém, projekt sa zastaví. Preto musíme mať pripravených ďalších desať projektov, aby sme mohli bez straty pracovať ďalej," zdôraznil v utorok minister po rokovaní s prezidentom Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Jánom Majerským.

V najbližších siedmych rokoch by totiž Slovensko malo podľa Vážneho získať v oblasti dopravy okolo 200 mld. Sk, z čoho okolo 130 mld. Sk pripadá na zdroje eurofondov, 20 mld. Sk by malo predstavovať povinné kofinancovanie štátneho rozpočtu a priame dotácie štátneho rozpočtu by mali byť na úrovni zhruba 6 mld. Sk až 7 mld. Sk ročne. Rozpočet štátu v oblasti dopravy na budúci rok by mal predstavovať okolo 28 mld. Sk, pričom minister si nevie predstaviť zníženie tohto balíka, ale nepredpokladá ani navyšovanie balíka.

Nedostatočná investorská príprava diaľnic a rýchlostných ciest sa podľa ministra odráža aj na tom, že reálne dokončenie diaľnice D1 z Bratislavy po Košice vidí až na rok 2013. "Zhodli sme sa na tom, že máme deficit v projektovej, územnej a inžinierskej príprave. V tomto období sa budeme venovať najmä príprave, aby sme mohli splniť termíny," doplnil Majerský. V programovom vyhlásení vlády je preto podľa ministra zadefinovaný ako cieľ pre rok 2010 len výstavba minimálne 100 kilometrov na tejto diaľnici a kompletné zabezpečenie prípravy na výstavbu diaľnice do Košíc. V horizonte do roku 2018 by sa malo pokračovať s výstavbou diaľnice až po ukrajinskú hranicu.

Na zabezpečenie výstavby dopravnej infraštruktúry sú podľa oboch strán potrebné aj legislatívne zmeny. "Najdôležitejší je zákon o vyvlastnení a stavebný zákon," povedal Majerský. Podľa ministra je nutné v stavebnom zákone zdynamizovať proces líniových stavieb, kde patria aj diaľnice. V zákone o vyvlastnení je podľa Majerského nutné vymedziť kritériá, za ktorých je možné pristúpiť k vyvlastneniu. "Je to citlivá otázka. Podľa nás by sa mal vyvlastniť ten pozemok, ktorý nie je možné vykúpiť a ktorý je jednoznačne v záujme štátu, v záujme obrany štátu, v záujme investičných príležitostí štátu, či v záujme ochrany života osôb," zdôraznil Majerský. Podľa ministra by sa mal upraviť aj zákon o verejnom obstarávaní.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 188
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 813
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 836
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 155
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 677
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 661
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 355
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 196
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 057

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia tvrdia, že podobne kroky neplánujú.

DOMOV

Rakúšania kontroly obhajujú migrantmi, Slováci tomu nerozumejú

Rakúšania stále náhodne kontrolujú.

DOMOV

Esbéeskar môže v obchode šacovať. Ak je to dobrovoľné

Ak zariadenie zapípa, pracovník SBS by mal zákazníka požiadať o blok.

Neprehliadnite tiež

Dolárových milionárov pribúda, najbohatším regiónom zostáva Severná Amerika

Desatina najbohatších ľudí na svete vlastní takmer 88 percent celkového svetového bohatstva.

Šéf odborov Volkswagenu: Strach o miesta v Škode je zbytočný

V českých médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka.

USA nesúhlasí s prevzatím Time Warner spoločnosťou AT&T

Nesúhlas vlády s akvizíciou prekvapil mnohých na Wall Street.

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.