Spotrebitelia podľa prieskumu KPMG chcú viac než len nízke ceny

Bratislava 8. augusta (TASR) - Z novej regionálnej štúdie KPMG International vyplýva, že spotrebitelia chcú viac než len nízke ceny. "Domáce spoločnosti ...

Bratislava 8. augusta (TASR) - Z novej regionálnej štúdie KPMG International vyplýva, že spotrebitelia chcú viac než len nízke ceny. "Domáce spoločnosti si veľmi rýchlo uvedomili, že konkurovať výlučne cenami pre ne nie je najvhodnejšia cesta. Sústreďujú sa preto na poskytovanie lepšej skúsenosti zákazníkovi prostredníctvom zlepšujúcich sa služieb, nových nápadov a rýchlosti. A prináša im to slušný úspech," komentoval výsledky Mark Walton z KPMG v Maďarsku.

Podľa štúdie medzinárodní maloobchodníci a dodávatelia hľadajú nové trhové stratégie, čím vyvolávajú radikálnu reštrukturalizáciu retailových trhov v krajinách strednej a východnej Európy (KSVE). Hoci nadnárodné spoločnosti importujú nástroje a techniky moderného maloobchodu do krajín regiónu, zisťujú, že ich zisky sú vystavené tlaku dravej konkurencie a obmedzeným možnostiam znižovania nákladov. Niektorí hráči dokonca zvažujú odchod z regiónu. Tlak pociťujú predovšetkým výrobcovia, najmä od domácej konkurencie, a najsilnejší maloobchodníci sa snažia využiť príležitosť skonsolidovať a naplno využiť svoju trhovú silu s cieľom zvýšiť marže a rozšíriť pole pôsobnosti.

Na prieskume sa zúčastnilo 64 podnikov zo sektora spotrebiteľských trhov, spolu z 11 krajín regiónu. Viac ako 50 % respondentov uviedlo, že ich marže pred zdanením dosahujú 5 a menej %. Približne 25 % uviedlo, že dosahujú vyrovnaný pomer ziskov a nákladov alebo dokonca stratu. Toto sa deje v regióne, kde podľa Economist Intelligence Unit objem maloobchodných tržieb narástol z približne 140 miliárd USD v roku 2000 na odhadovaných 320 miliárd USD, v prepočte 9,4 bilióna SKK, v roku 2006.

Walton tiež predpokladá pokles počtu medzinárodných retailerov pôsobiacich v regióne. "Niektoré trhy sa so všetkou pravdepodobnosťou prehrievajú," povedal. Uviedol príklad z Poľska, kde bojuje 14 nadnárodných retailerov o prijateľný podiel na trhu a v ČR ich je 11. V celom regióne pôsobí najmenej 18 známych maloobchodných značiek, z toho 50 % pôsobí najmenej v 3 KSVE.

Podľa neho v súčasnosti najviac využívaný formát hypermarketu začína vykazovať znaky saturácie. Expert poukazuje na inováciu, nové maloobchodné formáty a sústredenie sa na lepšie služby zákazníkom ako možné cesty ďalšieho napredovania pre retailerov odhodlaných zostať v regióne.

Walton poukázal aj na príležitosti zvyšovania zisku, a to v rastúcich tržných segmentoch bežného spotrebiteľského a luxusného tovaru. "Pre nadnárodné spoločnosti existuje jasná príležitosť pre druhú vlnu rastu, ak dokážu využiť svoju kreativitu a vyhútať nové spôsoby ako zákazníkovi poskytnúť hodnotu." Môžu to byť, pokračoval Walton, novšie formáty, ako napríklad menšie predajne alebo kombinácia predajne a čerpacej stanice, prípadne zameraním sa na rozvoj služieb a produktov. Ide samozrejme o medzery na trhu, ktoré môžu ľahko vyplniť domáce značky a retaileri. Nadnárodné spoločnosti to jednoducho budú musieť robiť lepšie pre maximálny prínos zákazníkovi. Hoci konkurencia bude naďalej tvrdá, stále sa objavujú nové šance pre hráčov, ktorí sú ochotní chopiť sa príležitosti, avizuje Walter.

Informáciu o výsledkoch prieskumu TASR poskytol René Parák zo spoločnosti KPMG Slovensko.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 146
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 598
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 695
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 153
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 838
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 602
  7. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 354
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 274
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 665
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 270

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.