Spotrebitelia podľa prieskumu KPMG chcú viac než len nízke ceny

Bratislava 8. augusta (TASR) - Z novej regionálnej štúdie KPMG International vyplýva, že spotrebitelia chcú viac než len nízke ceny. "Domáce spoločnosti ...

Bratislava 8. augusta (TASR) - Z novej regionálnej štúdie KPMG International vyplýva, že spotrebitelia chcú viac než len nízke ceny. "Domáce spoločnosti si veľmi rýchlo uvedomili, že konkurovať výlučne cenami pre ne nie je najvhodnejšia cesta. Sústreďujú sa preto na poskytovanie lepšej skúsenosti zákazníkovi prostredníctvom zlepšujúcich sa služieb, nových nápadov a rýchlosti. A prináša im to slušný úspech," komentoval výsledky Mark Walton z KPMG v Maďarsku.

Podľa štúdie medzinárodní maloobchodníci a dodávatelia hľadajú nové trhové stratégie, čím vyvolávajú radikálnu reštrukturalizáciu retailových trhov v krajinách strednej a východnej Európy (KSVE). Hoci nadnárodné spoločnosti importujú nástroje a techniky moderného maloobchodu do krajín regiónu, zisťujú, že ich zisky sú vystavené tlaku dravej konkurencie a obmedzeným možnostiam znižovania nákladov. Niektorí hráči dokonca zvažujú odchod z regiónu. Tlak pociťujú predovšetkým výrobcovia, najmä od domácej konkurencie, a najsilnejší maloobchodníci sa snažia využiť príležitosť skonsolidovať a naplno využiť svoju trhovú silu s cieľom zvýšiť marže a rozšíriť pole pôsobnosti.

Na prieskume sa zúčastnilo 64 podnikov zo sektora spotrebiteľských trhov, spolu z 11 krajín regiónu. Viac ako 50 % respondentov uviedlo, že ich marže pred zdanením dosahujú 5 a menej %. Približne 25 % uviedlo, že dosahujú vyrovnaný pomer ziskov a nákladov alebo dokonca stratu. Toto sa deje v regióne, kde podľa Economist Intelligence Unit objem maloobchodných tržieb narástol z približne 140 miliárd USD v roku 2000 na odhadovaných 320 miliárd USD, v prepočte 9,4 bilióna SKK, v roku 2006.

Walton tiež predpokladá pokles počtu medzinárodných retailerov pôsobiacich v regióne. "Niektoré trhy sa so všetkou pravdepodobnosťou prehrievajú," povedal. Uviedol príklad z Poľska, kde bojuje 14 nadnárodných retailerov o prijateľný podiel na trhu a v ČR ich je 11. V celom regióne pôsobí najmenej 18 známych maloobchodných značiek, z toho 50 % pôsobí najmenej v 3 KSVE.

Podľa neho v súčasnosti najviac využívaný formát hypermarketu začína vykazovať znaky saturácie. Expert poukazuje na inováciu, nové maloobchodné formáty a sústredenie sa na lepšie služby zákazníkom ako možné cesty ďalšieho napredovania pre retailerov odhodlaných zostať v regióne.

Walton poukázal aj na príležitosti zvyšovania zisku, a to v rastúcich tržných segmentoch bežného spotrebiteľského a luxusného tovaru. "Pre nadnárodné spoločnosti existuje jasná príležitosť pre druhú vlnu rastu, ak dokážu využiť svoju kreativitu a vyhútať nové spôsoby ako zákazníkovi poskytnúť hodnotu." Môžu to byť, pokračoval Walton, novšie formáty, ako napríklad menšie predajne alebo kombinácia predajne a čerpacej stanice, prípadne zameraním sa na rozvoj služieb a produktov. Ide samozrejme o medzery na trhu, ktoré môžu ľahko vyplniť domáce značky a retaileri. Nadnárodné spoločnosti to jednoducho budú musieť robiť lepšie pre maximálny prínos zákazníkovi. Hoci konkurencia bude naďalej tvrdá, stále sa objavujú nové šance pre hráčov, ktorí sú ochotní chopiť sa príležitosti, avizuje Walter.

Informáciu o výsledkoch prieskumu TASR poskytol René Parák zo spoločnosti KPMG Slovensko.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 459
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 391
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 392
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 7 014
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 903
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 083
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 992
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 511
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 907
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 542

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Po Trumpovej dcére chcú Číňania pomenovať obrúsky aj alkohol

Ivanka Trumpová zaujala čínske firmy, keď navštívila čínsku ambasádu vo Washingtone.

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fico chce potraviny, aké majú v Rakúsku, navrhuje summit V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop