PPP PROJEKTY MAJÚ PODĽA VÁŽNEHO VÝZNAM LEN PRI NEDOSTATKU ČASU A PEŇAZÍ, SLOVENSKO PODĽA NEHO PENIAZE MÁ

Vážny: Dopravným PPP projektom skôr nie, ako áno

BRATISLAVA 7. augusta (SITA) - Budúcnosť výstavby diaľnic v systéme verejno-súkromného partnerstva (PPP) je zatiaľ nejasná. "Zatiaľ hovoríme skôr nie, ako áno," na margo PPP dopravných projektov to v ...

BRATISLAVA 7. augusta (SITA) - Budúcnosť výstavby diaľnic v systéme verejno-súkromného partnerstva (PPP) je zatiaľ nejasná. "Zatiaľ hovoríme skôr nie, ako áno," na margo PPP dopravných projektov to v pondelok po stretnutí s prezidentom Ivanom Gašparovičom povedal minister dopravy Ľubomír Vážny s tým, že táto otázka podlieha analýzam, ktoré sú potrebné pre definitívne stanovisko. PPP projekty totiž podľa neho majú význam len vtedy, keď krajina nemá čas, ani peniaze. "Momentálny stav je taký, že nemáme čas, lebo chceme budovať veľmi rýchlo, ale máme peniaze, preto nehovorím PPP ani áno, ani nie," skonštatoval minister. Ak totiž má Slovensko dostatok peňazí, teda z národných zdrojov, ako aj z eurofondov, stráca sa podľa Vážneho význam PPP a tieto projekty veľmi predražujú infraštruktúru.

Ako ďalej uviedol minister, v najbližších siedmich rokoch by malo Slovensko z Európskej únie získať na investície do dopravy okolo 130 mld. Sk. "Má to pre nás obrovský význam zmysluplne tieto financie preinvestovať," povedal Vážny s tým, že na dopravnú infraštruktúru by vrátane národných zdrojov malo ročne smerovať približne 30 mld. Sk. "Necítime potrebu navýšenie peňazí, ale potrebu pripraviť zásobníky projektov tak, aby sme tieto peniaze mohli čerpať," zdôraznil minister.

Predchádzajúca vláda pritom schválila na pilotný PPP projekt diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka - Turany v dĺžke okolo 30 kilometrov, pričom na jeho výstavbu odhadla náklady na úrovni viac ako 20 mld. Sk. Úsek mal zahŕňať 7,5 kilometra tunelov a 6,5 kilometra mostov. Celkovo však v polovici minulého roka odsúhlasila na PPP projekt zhruba 95 kilometrov diaľnic, konkrétne úseky Hričovské Podhradie - Ivachnová a Jánovce - Studenec. Náklady na ich výstavbu odhadli predstavitelia rezortu dopravy predchádzajúcej vlády na zhruba 69 mld. Sk.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 599
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 021
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 657
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 328
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 423
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 947
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 885
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 807
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 792
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346