TNS: Za zavedenie elektronického diaľničného mýta je takmer polovica Slovákov

Bratislava 2. augusta (TASR) - Zavedenie systému elektronického diaľničného mýta považuje za rozumné takmer polovica, 46,9 %, Slovákov, proti je 26,5 ...

Bratislava 2. augusta (TASR) - Zavedenie systému elektronického diaľničného mýta považuje za rozumné takmer polovica, 46,9 %, Slovákov, proti je 26,5 %. Vyplýva to z omnibusového prieskumu spoločnosti TNS SK realizovaného medzi 1 023 respondentmi vo veku 15 a viac rokov, na prelome júna a júla 2006.

Za zavedenie elektronického diaľničného mýta sú skôr muži, respondenti vo vekovej kategórii 30 až 39 rokov, ľudia s vysokoškolským vzdelaním, obyvatelia miest od 20 000 do 99 000 obyvateľov a vo väčšej miere obyvatelia Banskobystrického kraja.

O zavedení systému elektronického diaľničného mýta už počulo 6 z 10 Slovákov, viac ako tretina o ňom ešte nepočula. Najznámejší je vo vekovej kategórii 30- až 39-ročných, v mestách od 5 000 do 20 000 obyvateľov, v Nitrianskom kraji, medzi mužmi a respondentmi s vysokoškolským vzdelaním.

Znalosť mýta je najnižšia vo vekovej kategórii 15- až 17 ročných, v obciach do 2 000 obyvateľov, v Bratislavskom kraji a u respondentov so základným vzdelaním.

Podľa projektového manažéra pre dopravu a cestovný ruch TNS SK Petra Badíka výsledky prieskumu ukazujú, že navrhované zavedenie systému elektronického mýta je v pozornosti väčšiny populácie. Viac ako polovičná podpora je podľa neho pravdepodobne dôsledkom toho, že ľudia si uvedomujú potrebu peňazí na údržbu a rozvoj ciest. "Signalizuje to aj znalosť elektronického mýta a jeho podpora najmä v krajoch, kde diaľničná sieť resp. sieť rýchlostných ciest nie je dostatočné rozvinutá," dodal Badík.

TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizuje zber, analýzu a interpretáciu informácií, poskytuje prieskumy, rady a hĺbkový pohľad do segmentácie trhu, reklamy a komunikácie, vývoja nových produktov, výkonu značiek a riadenia vlastníkmi. Patrí medzi lídrov v oblasti poskytovania sociálnych a politických prieskumov. Celosvetová sieť pokrýva 70 krajín.

Spoločnosť TNS SK poskytuje svoje služby od roku 1995. Má 38 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 900 vyškolených anketárov pre osobné opytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR, členom GALLUP Inter. Assoc. a na Slovensku členom SAVA a Britskej obchodnej komory.

TASR o tom informovala PR manažérka TNS SK Vladimíra Jakubéczyová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 712
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 780
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 211
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 708
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 601
  6. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 553
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 214
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 821
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 230
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 096

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Bankár: Sme hákliví na ľudí, čo chodia do banky vkladať peniaze

Martin Techman tvrdí, že polovica hypoték už čoskoro zdražie.

KOMENTÁRE

Keď sa z nájomného vraha stane Superstar

Scény pri prepustení Kajínka pripomínali skôr rockový koncert.

ŠPORT

Mourinho: Ajax nemal ani hrať Európsku ligu

Finále Európskej ligy bude mať sprísnené bezpečnostné opatrenia.

Neprehliadnite tiež

Železničiari chcú modernizovať 112 toaliet za necelé dva milióny eur

Modernizácia má podľa dopravcu spočívať "v humanizácii priestoru WC bunky".

Bankár: Sme hákliví na ľudí, čo chodia do banky vkladať peniaze

Martin Techman tvrdí, že polovica hypoték už čoskoro zdražie.

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.