TNS: Za zavedenie elektronického diaľničného mýta je takmer polovica Slovákov

Bratislava 2. augusta (TASR) - Zavedenie systému elektronického diaľničného mýta považuje za rozumné takmer polovica, 46,9 %, Slovákov, proti je 26,5 ...

Bratislava 2. augusta (TASR) - Zavedenie systému elektronického diaľničného mýta považuje za rozumné takmer polovica, 46,9 %, Slovákov, proti je 26,5 %. Vyplýva to z omnibusového prieskumu spoločnosti TNS SK realizovaného medzi 1 023 respondentmi vo veku 15 a viac rokov, na prelome júna a júla 2006.

Za zavedenie elektronického diaľničného mýta sú skôr muži, respondenti vo vekovej kategórii 30 až 39 rokov, ľudia s vysokoškolským vzdelaním, obyvatelia miest od 20 000 do 99 000 obyvateľov a vo väčšej miere obyvatelia Banskobystrického kraja.

O zavedení systému elektronického diaľničného mýta už počulo 6 z 10 Slovákov, viac ako tretina o ňom ešte nepočula. Najznámejší je vo vekovej kategórii 30- až 39-ročných, v mestách od 5 000 do 20 000 obyvateľov, v Nitrianskom kraji, medzi mužmi a respondentmi s vysokoškolským vzdelaním.

Znalosť mýta je najnižšia vo vekovej kategórii 15- až 17 ročných, v obciach do 2 000 obyvateľov, v Bratislavskom kraji a u respondentov so základným vzdelaním.

Podľa projektového manažéra pre dopravu a cestovný ruch TNS SK Petra Badíka výsledky prieskumu ukazujú, že navrhované zavedenie systému elektronického mýta je v pozornosti väčšiny populácie. Viac ako polovičná podpora je podľa neho pravdepodobne dôsledkom toho, že ľudia si uvedomujú potrebu peňazí na údržbu a rozvoj ciest. "Signalizuje to aj znalosť elektronického mýta a jeho podpora najmä v krajoch, kde diaľničná sieť resp. sieť rýchlostných ciest nie je dostatočné rozvinutá," dodal Badík.

TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizuje zber, analýzu a interpretáciu informácií, poskytuje prieskumy, rady a hĺbkový pohľad do segmentácie trhu, reklamy a komunikácie, vývoja nových produktov, výkonu značiek a riadenia vlastníkmi. Patrí medzi lídrov v oblasti poskytovania sociálnych a politických prieskumov. Celosvetová sieť pokrýva 70 krajín.

Spoločnosť TNS SK poskytuje svoje služby od roku 1995. Má 38 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 900 vyškolených anketárov pre osobné opytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR, členom GALLUP Inter. Assoc. a na Slovensku členom SAVA a Britskej obchodnej komory.

TASR o tom informovala PR manažérka TNS SK Vladimíra Jakubéczyová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 472
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 139
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 215
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 212
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 185
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 299
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 101
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 521
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 647
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 524

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Exminister z nástenkového tendra kontroluje v Žiline mestský podnik

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom. Napriek obžalobe a hrozbe dlhoročného trestu má byť jeden z nich prvkom verejnej kontroly.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Lepší príklad podvádzania pri tendroch by nevymyslel ani Matovič

Po rokoch idú nástenkári pred súd.

SVET

Biely dom nepustil na tlačovku novinárov z hlavných médií

Trump opäť tvrdo kritizoval médiá.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop