Plánuje aj reklamnú kampaň s cieľom presvedčiť Talianov, aby uprednostnili svoju vlasť ako dovolenkovú krajinu.
"Sme majstri sveta, pokiaľ ide o krásu, kultúru a poľnohospodárstvo. Žiaľ, stratili sme na atraktívnosti, preto ju musíme opäť oživiť. V 70. rokoch sme boli celosvetovo dovolenkovou krajinou číslo 1. Teraz sme klesli na 5. miesto, no do 10 rokov sa chceme vrátiť opäť na vrchol. Toto je cieľ tejto vlády," zdôraznil Rutelli.
Vicepremiér zriadil webovú stránku www.turistiprotagonisti.it. Talianov, ktorí cestovali do zahraničia, na nej vyzývajú, aby povedali dôvody, ktoré ich viedli k tomu, že si za krajinu na dovolenku nezvolili svoju vlasť. "Porozprávajte nám o svojej dovolenke v zahraničí, aby sme mohli zlepšiť dovolenku v Taliansku," znie slogan. Experti chcú preskúmať odpovede a nájsť stratégiu pre nový začiatok talianskeho cestovného ruchu.
"Adekvátnym úsilím môže vďaka turizmu vzrásť taliansky hrubý domáci produkt o 0,5 %," zdôraznil Rutelli. Taliansko však musí udržať pod kontrolou ceny a postarať sa o lepšiu ponuku z hľadiska kvality.
Toto leto pôjde na dovolenku 23,5 milióna Talianov, o 500 000 ľudí viac ako vlani. Letná turistika generuje obrat 21,9 miliardy EUR, v prepočte 834,7 miliardy SKK. K moru cestuje 71 % Talianov, do hôr 13,4 %, ďalej 4,9 % Talianov uprednostňuje oblasti s termálnymi vodami a 2,7 % mestá s množstvom kultúrnych pamiatok. Najobľúbenejšími dovolenkovými regiónmi Talianov sú Sicília, Toskánsko a Púglia, vyplynulo z najnovšieho prieskumu. Taliani strávia na dovolenke v priemere 13 dní a minú na nej denne 65 EUR, keď zostanú v Taliansku. Keď vycestujú do zahraničia, minú denne 102 EUR.
Informovala o tom rakúska agentúra APA.