Najcennejšie značky sveta sú najmä americké

Berlín 30. júla (TASR) Na zozname najcennejších značiek sveta, ktorý zostavuje agentúrna skupina Interbrand, dominujú americké koncerny. Najcennejšou ...

Berlín 30. júla (TASR) Na zozname najcennejších značiek sveta, ktorý zostavuje agentúrna skupina Interbrand, dominujú americké koncerny. Najcennejšou značkou bola opätovne Coca-Cola s hodnotou takmer 53 miliárd EUR, v prepočte 2,015 bilióna SKK. Za ňou nasleduje Microsoft, IBM, GE a Intel. Najlepšie mimo americké spoločnosti v prvej desiatke boli Nokia a Toyota.

Najlepšou nemeckou značkou je Mercedes, ktorý sa od roku 2003 dostal opäť do Top 10. Oproti minulému roku si polepšil aj jeho konkurent, BMW. Zhodnotením svojej značky o 15 % patrí k firmám, ktorá najviac postúpili nahor. Aj názvy značiek ostatných výrobcov áut sú známe na celom svete. Volkswagen je na 56. mieste, Audi na 74. a Porsche na 80. mieste. K ďalším značkám zastúpeným v rebríčku patrí SAP na 34. mieste, Siemens na 44., Adidas na 71. a Nivea na 99. mieste. Nemecko je opätovne 2. krajinou za USA s najväčším počtom firiem zastúpených v rebríčku.

Najdrahšia francúzska značka pochádza z módnej branže - Louis Vuitton s hodnotou 13,9 miliardy EUR. Medzi Top 100 sú ešte značky L'Oréal, Chanel, Danone, Hermes, Hennessy, Cartier a Moet & Chandon.

Dobre obstáli však aj menšie krajiny, ako napr. Švajčiarsko. Najcennejšou švajčiarskou značkou v hodnote 9,9 miliardy EUR zostáva nesporne Nescafé na 23. mieste. Polepšila si banková značka UBS, ktorá zhodnotením o 15 % patrí k tým, ktoré najviac postúpili v rebríčku nahor. Teraz je na 42. mieste a po prvý raz pred farmaceutickým koncernom Novartis, ktorý je na 43. mieste. Postavenie oproti minulému roku si zlepšila aj značka Nestlé, ktorá je teraz na 63. mieste a Rolex na 72. mieste.

Taliansko má v rebríčku 4 značky. Najcennejšou talianskou značkou je Gucci, jej hodnota je 5,7 miliardy EUR. Nasleduje Bulgari, Prada a Armani.

Novými spoločnosťami medzi 100 najcennejšími značkami sú luxusná značka automobilky Toyota Lexus na 92. a výrobca oblečenia Burberry na 98. mieste. Z rebríčka vypadol Hertz, ktorý bol vlani na 83. mieste a Heineken, ktorý sa v minulom roku umiestnil na 100. mieste.

Hodnotu svojej značky oproti minuloročnému rebríčku najviac zvýšil internetový koncern Google, ktorého značka zdražela o 46 % na 9,8 miliardy EUR. Starbucks sa zhodnotil o 20 %, eBay a Motorola sa zlepšili každý o 18 %, Hyundai zvýšil hodnotu svojej značky o 17 %. Na druhej strane stratila značka Gap, veľkého amerického obchodníka s oblečením, 22 % svojej hodnoty. V porovnaní s minulým rokom sa výrazne znížila hodnota značky automobilového koncernu Ford o 16 %, fotografického koncernu Kodak o 12 %, výrobcu kečupu Heinz o 10 % a spoločnosti Intel o 9 %.

Značky, oceňované v rebríčku, sa vyberali podľa 2 kritérií: Značka sa musí obchodovať aj na najdôležitejších svetových trhoch. Druhou podmienkou boli dostatočne prístupné marketingové a finančné údaje.

Interbrand zverejňuje rebríček 100 najhodnotnejších značiek na celom svete raz za rok. 1. Coca-Cola (nápoje, USA) 52,9 miliardy EUR, 2. Microsoft (softvér, USA) 45 miliárd EUR, 3. IBM (počítače, USA) 44,4 miliardy EUR 4. General Electric (konglomerát, USA) 38,6 miliardy EUR 5. Intel (počítače, USA) 32,3 miliardy EUR 6. Nokia (mobilné telefóny, Fínsko) 30,1 miliardy EUR 7. Toyota (autá, Japonsko) 27,9 miliardy EUR 8. Disney (zábava, USA) 27,8 miliardy EUR 9. McDonald's (rýchle občerstvenie, USA) 27,5 miliardy EUR 10. Mercedes-Benz (autá, Nemecko) 17,2 miliardy EUR Informoval o tom nemecký denník Die Welt a rakúska agentúra APA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 223
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 387
  3. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 049
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 956
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 781
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 058
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 694
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 573
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 087
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 650

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Informovala o tom stránka Svetového združenia Slovákov v zahraničí.

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KOMENTÁRE

Buďte vďační za Fica. My Česi máme iných komunistov

Komunistická strana Čiech a Moravy je ojedinelým reliktom.

DOMOV

Danko mení mediálny tím, končí jeho hovorkyňa

Predseda parlamentu dôvod odchodu Kliskej nechcel komentovať.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.