VW: Závodná rada nebude súhlasiť s predĺžením pracovného času bez rastu miezd

Wolfsburg 18. júla (TASR) - Závodná rada Volkswagenu (VW) nebude súhlasiť so zvýšením pracovného času na 35 hodín týždenne bez rastu miezd! Uviedol to ...

Wolfsburg 18. júla (TASR) - Závodná rada Volkswagenu (VW) nebude súhlasiť so zvýšením pracovného času na 35 hodín týždenne bez rastu miezd! Uviedol to v rozhovore pre nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung jej predseda Bernd Osterloh.

V súčasnosti zamestnanci v nemeckých závodoch VW pracujú týždenne 28 hodín. Osterloh poukázal na to, že zvýšenie pracovného času nemožno spájať so zachovaním pracovných miest.

Predstaviteľ zamestnancov potvrdil, že je jeho povinnosťou zaoberať sa aj nákladovou stránkou výroby. V tejto súvislosti povedal: "Nediskutujem o rokoch 2006 alebo 2007, ale o rokoch 2008, 2009 a 2010. Keď sám vidím, ako konkurenti v Česku a na Slovensku budujú dodatočné výrobné kapacity, potom sa prirodzene musím pýtať sám seba, ako môže tento podnik dlhodobo prežiť? To je moja zodpovednosť ako zástupcu zamestnancov. Súčasne musím vedieť: Ako chceme ľudí zamestnať, keď predĺžime pracovný čas? Keď pracovný čas predĺžime na 35 hodín, okamžite sa nám zvýši prebytok pracovníkov o 17 %. Potrebujeme teda celkovú koncepciu pre všetky závody a súbor opatrení pre zamestnanosť."

Osterloh poukázal v rozhovore na to, že VW nedostatočne využíva kapacity základného závodu vo Wolfsburgu. Závod by mohol vyrábať 690 000 vozidiel ročne. Avšak produkuje ich len 400 000. Ak by sa výroba zvýšila o 60 000 vozidiel ročne, náklady na vozidlo by klesli o 400 EUR, v prepočte 15 434 SKK. Pri plnom vyťažení kapacity základného závodu by výrobné náklady na vozidlo klesli dokonca o 1 000 EUR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 621
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 239
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 106
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 954
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 719
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 530
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 513
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 475
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 457
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 002

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

Ku kolapsom dopravy dochádza preto, že sa 60 rokov o ňu nikto v Bratislave nestaral, vraví odborník na dopravu Gustáv Kasanický.

SVET

Los Angeles zničia otrasy. Môžu sa mestá pripraviť na katastrofy?

Mexiko sa zo zemetrasenia v minulosti poučilo.

SVET

O nezávislosti Katalánska nerozhodne referendum, ale ochota použiť násilie

Katalánsky boj za nezávislosť nebol nikdy násilný.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.