GM pokračuje v rokovaniach s Renaultom

Detroit 9. júla (TASR) - Americký automobilový koncern General Motors (GM), ktorý sa dostal do vážnych ťažkostí, bude v novom týždni rokovať so svojimi ...

Detroit 9. júla (TASR) - Americký automobilový koncern General Motors (GM), ktorý sa dostal do vážnych ťažkostí, bude v novom týždni rokovať so svojimi konkurentmi, francúzskym Renaultom a japonským Nissanom. Spolu by mohli vytvoriť trojalianciu, ktorá by mohla prispieť k novému globálnemu usporiadaniu automobilového priemyslu.

Trojspolok by vyrábal 15 miliónov vozidiel ročne a na svetom trhu by mal 25-% podiel.

Správna rada General Motors v piatok splnomocnila šéfa koncernu Richarda Wagonera, aby spolu so šéfom francúzsko-japonskej automobilovej skupiny Carlosom Ghosnom prerokoval možnosti spolupráce oboch strán. Renault v piatok večer vyhlásil, že teraz jestvujú všetky podmienky na začiatok "sondážnych rozhovorov". Obaja manažéri sa majú stretnúť 14. júla.

Predstavitelia zamestnancov v GM i Renaulte odmietajú užšiu spoluprácu oboch firiem, lebo sa obávajú, že tá by viedla k znižovaniu zamestnanosti. Americký odborový zväz UAW hovoril v sobotu o "ďalšej erózii dobrých miest" v prípade, že dôjde k trojdohode. GM plánuje v súvislosti s ozdravením koncernu znížiť počet pracovných miest v USA o 35 000 a zatvoriť niekoľko svojich závodov.

Podľa americkej tlače manažéri GM hodnotia vytvorenie trojdohody len skepticky. Klaus Franz, ktorý je šéfom závodnej rady GM pre Európu, povedal, že aliancia by mala negatívny vplyv na zamestnancov vo vývoji a výrobe GM. Zámer na vytvorenie aliancie nehodnotia priaznivo ani francúzski odborári. Philippe Noel, ktorý je tajomníkom odborov CGT, povedal, že aliancia s GM by prišla priskoro. Doteraz sa ešte nevyčerpali všetky výhody spojenia Renaultu s Nissanom, najmä v odbyte.

Rozhodnutie vedenia GM rokovať s Renaultom a Nissanom je v zhode s názorom amerického miliardára a akcionára GM Kirka Kerkoriana, ktorý nie je spokojný s výsledkami ozdravného procesu v GM. Kerkorian prostredníctvom svojej investičnej spoločnosti Tracinda vlastní v GM 9,9 % akcií.

GM vlani v dôsledku poklesu predaja jeho vozidiel na americkom trhu vyprodukoval stratu 10,8 miliardy USD, čo je vyše 319 miliárd SKK. V záujme zlepšenia svojej finančnej situácie bol GM nútený predať viaceré menšinové podiely v zahraničných automobilkách a musel sa vzdať aj väčšinového podielu vo svojej výnosnej finančnej dcére GMAC.

Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  6. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  7. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  9. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 15 395
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 398
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 075
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 056
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 236
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 098
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 988
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 910
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 351
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 133

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník hovorí, že oligarchovia médiá skupujú kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

Neprehliadnite tiež

Razenie tunela Čebrať na diaľnici D1 by sa mohlo obnoviť v januári 2018

Odhaduje to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin.

Investície do verejných budov už nebudú zaťažovať verejné financie

Nové pravidlá umožnia podľa MF SR zapájanie know-how a financií súkromného sektora do takýchto investícií, a to bez vplyvu na verejné financie.

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne. S nápadom na výrobu automatických prístrojov, ktoré by vydávali peniaze 24 hodín denne, prišiel škótsky vynálezca John Shepherd-Barron.

Nemecké platy sú v priemere o 570 eur vyššie ako tie naše

Najhoršie platení sú pracujúci v Rumunsku, Bulharsku a Maďarsku