MF SR pripravilo pokyny pre hospodárenie s finančnými prostriedkami PHARE

Bratislava 9. júla (TASR) - Pokyny pre hospodárenie s finančnými prostriedkami pri realizácii programu PHARE a Prechodného fondu, ktoré predložilo Ministerstvo ...

Bratislava 9. júla (TASR) - Pokyny pre hospodárenie s finančnými prostriedkami pri realizácii programu PHARE a Prechodného fondu, ktoré predložilo Ministerstvo financií (MF) SR na pripomienkové konanie, definujú a upravujú pravidlá pri hospodárení s finančnými prostriedkami programu PHARE a Prechodného fondu (PF) v Slovenskej republike.

Cieľom pokynov je zabezpečiť jednotný, účinný, transparentný a koordinovaný postup pri hospodárení s finančnými prostriedkami pri realizácii programu PHARE a Prechodného fondu, pri zabezpečovaní financovania jednotlivých projektov a koordinovaný postup pri prevode a správe majetku obstaraného z finančných prostriedkov.

Finančné prostriedky Európskych spoločenstiev (ES) sa poskytujú v závislosti od schopnosti SR využiť ich efektívne a od kvality a počtu pripravovaných projektov v rámci programov PHARE a PF. Podpora ES má formu nenávratnej priamej finančnej pomoci. Rozsah financovania zo zdrojov ES môže dosiahnuť 100 % výdavkov na časť projektu budovania inštitúcií a 75 % výdavkov na investičnú časť projektu.

Projekty programu PHARE a PF sú financované z Európskych spoločenstiev, príslušných subjektov tvoriacich rozpočet verejnej správy, konečného prijímateľa v prípade, že to nie je žiadny zo subjektov tvoriacich rozpočet verejnej správy, a iných zdrojov.

Hlavnými prioritami programu PHARE sú budovanie inštitúcií a investície. Budovanie inštitúcií pomáha SR pri vytváraní štruktúr a stratégií, rozvoji ľudských zdrojov a pri vytváraní predpokladov potrebných na posilnenie ekonomickej, riadiacej a sociálnej kapacity inštitúcií. Finančné prostriedky programu PHARE sa rozdeľujú v pomere 30 % na budovanie inštitúcií a 70 % na investície. Tento pomer je indikatívny a je založený hlavne na posúdení potrieb a absorpčnej kapacite príjemcu pomoci, hlavne v oblasti budovania inštitúcií. Konečné rozhodnutie o financovaní z programu PHARE je v kompetencii Európskej komisie (EK).

Budovanie inštitúcií v rámci PHARE má za cieľ posilniť inštitucionálnu a administratívnu kapacitu SR, ktorá bola jednou z kľúčových požiadaviek pre vstup do EÚ. Prechodný fond naplňuje tento cieľ po vstupe Slovenska do EÚ. Aktivity budovania inštitúcií sa zameriavajú na centrálnu, regionálnu a lokálnu úroveň verejnej správy. Investície na dosiahnutie ekonomickej a sociálnej súdržnosti slúžia na vyrovnávanie rozdielov medzi jednotlivými regiónmi SR a medzi regiónmi SR a EÚ. Tieto investície majú za cieľ zvýšiť aktivity produktívneho sektora, posilniť kapacity ľudských zdrojov, vylepšiť infraštruktúru súvisiacu s ekonomikou. Investície do oblasti dopravy, životného prostredia alebo poľnohospodárstva a rozvoja vidieka je možné financovať z programu PHARE iba v prípade, ak sú neoddeliteľnou časťou rozvojového programu príslušného regiónu a sú pod minimálnou hodnotou pre investície spolufinancované v rámci iných programov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 454
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 766
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 057
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 168
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 648
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 633
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 427
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.