Poľsko má stále zlý imidž u zahraničných investorov

Varšava 3. júla (TASR) - Poľsko má stále zlý imidž u zahraničných investorov. Vyplynulo to z celosvetového prieskumu medzi spoločnosťami, ktorý v uplynulých ...

Varšava 3. júla (TASR) - Poľsko má stále zlý imidž u zahraničných investorov. Vyplynulo to z celosvetového prieskumu medzi spoločnosťami, ktorý v uplynulých dňoch zverejnili poradenské firmy Ernst & Young a KMPG.

Ernst & Young, ktorý oslovil takmer 600 firiem, zistil, že 83 % zahraničných spoločností za vôbec najväčšie riziko v strednej a východnej Európe považuje riziko podvodu v obchodovaní. Imidž Poľska má na tom podstatný podiel, vyhlásil Mariusz Witalis z poľského zastúpenia Ernst & Young pre poľský denník Gazeta Wyborcza. "Investori sú presvedčení, že v Poľsku ich na každom kroku čaká korupcia a podvod," povedal Witalis.

Každá piata opýtaná firma uviedla, že z tohto dôvodu sa zriekla investície v Poľsku. Tieto obavy podľa správy spoločnosti Ernst & Young však nemajú so skutočnosťou nič spoločné. Podľa nej prieskumy ukazujú, že v západnej Európe a v USA sa 75 % opýtaných firiem v uplynulých 2 rokoch stretlo so žiadosťou o úplatok alebo s podvodom. V Poľsku to uviedlo iba 32 % firiem.

Aj prieskum spoločnosti KPMG ukazuje, že mnohé zahraničné spoločnosti vedia o Poľsku málo. Preto Poľsko stráca každého šiesteho možného investora, uvádza sa v štúdii KPMG. Z prieskumu vyplýva, že 40 % opýtaných firiem nemá žiadne asociácie v súvislosti s Poľskom. Iba 12 % sa zmieňuje o tom, že v Poľsku sú kvalifikované pracovné sily.

Podľa predsedu poľskej agentúry pre zahraničné investície Adama Zolnowského je za to zodpovedná chybná PR stratégia. "Chýbajú vízie a iniciatívy," kritizoval Zolnowski minulý týždeň pred novinármi aj svoj vlastný úrad. Ako príklad uviedol inzeráty v hodnote 1,5 milióna zlotých (PLN), v prepočte 14,2 milióna SKK, ktoré boli uverejnené minulý rok okrem iného v CNN, BBC a Financial Times. "Tých, ktorí majú rozhodovaciu právomoc, musíme osloviť priamo," dodal Zolnowski.

Imidž je však iba tretí najdôležitejší dôvod, pre ktorý sa firmy rozhodujú, že v Poľsku nebudú investovať. Podľa prieskumu KPMG je na 1. mieste skutočnosť, že Poľsko so svojimi 38 miliónmi obyvateľov je trhom s príliš nízkou kúpnou silou.

Informovala o tom rakúska agentúra APA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 988
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 281
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 170
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 994
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 686
  6. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 182
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 472
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 920
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 935
  10. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 765

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Atentátnik zabil na koncerte v Manchestri 22 ľudí

Polícia potvrdila, že vo vstupnej hale sa odpálil samovražedný atentátnik. Medzi obeťami sú aj deti.

KOMENTÁRE

Teror siahol na deti

Útok na štadión plný mladých ľudí jasne naznačuje, že pre teroristov neexistujú hranice.

SVET

Ako Briti úspešne bojovali proti terorizmu

Prečo boli tak často o krok pred teroristami?

KULTÚRA

Dizajnérka zhodnotila naše značky: Kto nazve čipsy, že Slovakia?

Debbie Millmanová pracovala aj s Pepsi.

Neprehliadnite tiež

Na Slovensku vznikne nový operátor. Bude najväčším alternatívnym hráčom

Sandberg Capital a DanubiaTel, ktorý prevádzkuje operátora Swan, sa rozhodli spojiť.

Pellegrini: Štát je poslednú míľu pred dobudovaním e-služieb

Podpredseda vlády bilancoval rok fungovania svojho úradu.

Citigroup zaplatí takmer sto miliónov dolárov, porušila zákon o tajomstve

Citigroup sa s úradmi dohodla na mimosúdnom vyrovnaní.

Ekonomika eurozóny pokračuje v raste

Tvorba nových pracovných miest stúpla na najvyššiu úroveň za uplynulú dekádu.