Výkonnosť železničného tunela pod Lamanšským kanálom ohrozujú migranti

Paríž 25.marca (TASR) - Vlani sa medzi pevninou a britskými ostrovmi železničným tunelom pod Lamanšským kanálom prepravilo oboma smermi 2,5 milióna ...

Paríž 25.marca (TASR) - Vlani sa medzi pevninou a britskými ostrovmi železničným tunelom pod Lamanšským kanálom prepravilo oboma smermi 2,5 milióna ton (t) tovarov, čo je o 500 000 ton menej ako v roku 2000.

Ako uviedli francúzski železniční operátori vo svojom vyhlásení, je to nielen výsledok zníženia tempa rastu svetovej ekonomiky, ale najmä viacnásobného zastavenia premávky nákladných vlakov po podmorskej ceste v dôsledku stoviek nelegálnych migrantov. Tí vo francúzskej stanici Fréthun vlani v novembri a decembri prenikali do súprav a usilovali sa dostať do Británie, kde hodlali požiadať o azyl. Kým začiatkom novembra vypravovali v noci do Británie po 15 nákladných vlakov, teraz ich nie je viac ako päť.

Podľa vedenia francúzskych železníc SNFC viacerí zákazníci prepravných firiem nestálosť situácie medzi kontinentom a ostrovmi riešili opätovným návratom k morským cestám. Medzi nimi sú aj automobilky Ford, PSA Peugeot Citro‰n a iní.

Anglickí, škótski a waleskí železniční prepravcovia tovarov a SNFC vypracovali stratégiu na zvýšenie prepravy nákladov cez podmorský tunel, ale "kontajneráci" jeho realizáciu znemožnili. Podľa analytikov strata 5 - 6 párov vlakov denne prináša prepravcom týždenne škodu asi 500 000 libier. Informoval o tom anglický denník Financial Times.

(1 GBP = 67,770 SKK)

* jns gl

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 042
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 857
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 890
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 415
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 141
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 503
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 486
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 665
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 992
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 764

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop