KRC Research: Športové udalosti môžu prilákať investície a stať sa zdrojom zisku

Bratislava 3. júla (TASR) - Usporiadanie športovej udalosti ako je Svetový pohár FIFA alebo Olympijské hry môže hostiteľskej krajine priniesť podstatný ...

Bratislava 3. júla (TASR) - Usporiadanie športovej udalosti ako je Svetový pohár FIFA alebo Olympijské hry môže hostiteľskej krajine priniesť podstatný ekonomický prospech. Z výsledkov prieskumu, ktorý realizovalo výskumné centrum KRC Research pre spoločnosť MasterCard Europe, ďalej vyplýva, že tieto udalosti môžu fungovať ako katalyzátory pre investície a byť zdrojom nemalého zisku. Môžu tiež pomôcť v propagácii imidžu hostiteľskej krajiny, a tým zvýšiť tržby zo zahraničnej turistiky a investícií.

Tieto poznatky posilňujú význam situácie, ktorej čelia organizátori Olympijských hier v Londýne v roku 2012. Z výsledkov prieskumu vyplýva, že pokiaľ bude udalosť manažérsky dobre vedená, prinesie kľúčový ekonomický prospech ako napríklad prestavbu Stratfordu a tiež značný spoločenský prospech.

Prieskum sa uskutočnil v apríli 2006 na základe rozhovorov s 12 ekonomickými expertmi v oblasti športu a so 6 sociológmi športu v Anglicku, Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Španielsku a Chorvátsku. Ako výborný príklad mesta, ktoré malo zisk z hosťovania športovej udalosti, uviedli ekonomickí experti Barcelonu, hostiacu Olympijské hry v roku 1992. "Kľúčom k úspechu bola skutočnosť, že usporiadatelia počítali s istou mierou investícií do prípravy a uskutočnenia tejto úspešnej športovej udalosti," zdôraznili ekonomickí odborníci. Podľa nich krajiny poriadajúce Svetový pohár FIFA v Japonsku a v Južnej Kórei prerobili v dôsledku toho, že neprilákali dostatočné tržby z turistiky, ktoré by vyrovnali vynaložené finančné investície.

Pre nadchádzajúci Svetový pohár FIFA urobili ekonomickí odborníci rôzne odhady o jeho vplyve na nemeckú ekonomiku. Najväčší vplyv na hospodárstvo krajiny bude mať podľa nich očakávané oživenie turistického priemyslu. Niektorí odborníci predpovedali, že dodatočné tržby budú viac ako 1 bilión EUR, v prepočte 38 biliónov SKK. Menšia časť z nich predvídala, že to budú desiatky miliónov eur.

Prospech z výhry Svetového pohára FIFA je podľa opýtaných expertov viac spoločenského ako ekonomického charakteru. Ako príklad uviedli Francúzsko a Brazíliu. "Výhra týchto krajín na Svetovom pohári FIFA v rokoch 1998 a 2002 vytvorila optimistickú atmosféru, ktorá v týchto štátoch podporila pocit spoločenskej jednoty. To prinieslo ekonomické zisky vo forme krátkodobo zvýšenej produktivity či spotrebiteľskej dôvery," uviedli experti. Jeden z ekonomických expertov predpokladal, že zisk Anglicka, pokiaľ by vyhralo Svetový pohár FIFA 2006, bude až 50 biliónov EUR. Iný odborník však vyhlásil, že britskému hospodárstvu to skôr uškodí, pretože ľudia budú radšej sledovať futbal ako pracovať.

Polovica expertov sa zhodla na tom, že víťazná krajina bude mať úžitok zo zvýšenej spotrebiteľskej dôvery, turistiky a zahraničných investícií. Výhra takéhoto turnaja je v tomto prípade všetkým a experti vysvetlili, že ak národný tím vypadne v základnej skupine alebo v štvrťfinále turnaja, krajina nebude mať z neho ekonomický úžitok. Uškodí to podľa nich najmä médiám, pretože prídu o peniaze z vysielacích práv a inzercie.

Prieskum spoločnosti MasterCard Europe sa tiež zaoberal rastúcou účasťou žien vo futbale. Experti sa zhodli na tom, že počet žien zaujímajúcich sa o futbal za ostatných 10 rokov stúpol. Sociológovia tento trend vysvetlili zmenou spoločenských pomerov. Futbal už nie je považovaný za robotnícky šport, ktorému dominujú muži. Má skôr atmosféru karnevalu alebo divadla, a preto nachádza ohlas v širších spoločensko-ekonomických skupinách. Medzi odborníkmi tiež panovala zhoda v tom, že vďaka zvýšenej účasti žien vo futbale vzrástla návštevnosť zápasov, reklamný predaj, marketing a reklamné príležitosti. Odhadujú však, že ženy stále tvoria len 5- až 15-% podiel na každoročných výdavkoch vo futbale.

Spoločnosť MasterCard Worldwide poskytuje ekonomické spojenie medzi finančnými inštitúciami, podnikmi, držiteľmi kariet a obchodníkmi na celom svete. Ako poskytovateľ licencií, spracovateľ a poradca spoločnosť rozvíja a uvádza na trh platobné riešenia a poskytuje analytické a poradenské služby zákazníkom z radov finančných inštitúcií a obchodníkov. Každoročne spracúva viac ako 16 miliárd platieb. Prostredníctvom portfólia svojich značiek, medzi ktoré patrí MasterCard, Maestro a Cirrus, ponúka služby podnikom a spotrebiteľom vo viac ako 210 krajinách a územiach sveta.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 246
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 833
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 814
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 567
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 917
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 897
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 764
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 576
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 570
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 498

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.