TELEKOMUNIKAČNÉ FIRMY ODMIETAJÚ, ŽE ZVEREJŇOVANÍM OPTICKY ZNÍŽENÝCH CIEN PAUŠÁLOV A HOVORNÉHO PORUŠUJÚ ZÁKON

Inšpekcia skúma cenníky operátorov

BRATISLAVA - Za paušály u troch najväčších mobilných operátorov klient v skutočnosti zaplatí o necelú pätinu viac ako spoločnosti píšu v cenníkoch.

FOTO

BRATISLAVA - Za paušály u troch najväčších mobilných operátorov klient v skutočnosti zaplatí o necelú pätinu viac ako spoločnosti píšu v cenníkoch. Do cien nezapočítavajú 19-percentnú daň z pridanej hodnoty, hoci zákon o cenách vyžaduje, aby predajcovia uvádzali konečnú cenu. Napríklad českí operátori to bežne robia.

Slovenská obchodná inšpekcia preto telekomunikačných operátorov prešetruje. Ak sa porušenie zákona potvrdí, môžu firmy dostať až miliónovú pokutu. Operátori sa bránia, tvrdia, že zákon neporušujú. Odvolávajú sa na rôzne "historické dôvody".

Plnú cenu za služby sa dnes ihneď dozvedia len zákazníci s predplatenými kartami Easy a Prima. Ide o viac ako dva milióny ľudí. Zhruba rovnaký počet klientov s paušálmi zaplatí k cenníkovej cene ešte o 19 percent viac. K nim treba prirátať ľudí, ktorí používajú 1,3 milióna liniek T-Comu, lebo dominantný operátor v pevnej sieti uvádza ceny svojich produktov tiež bez DPH.

Na vine je konkurencia?

Inzerovanie cien bez dane je len reklamný trik, pretože DPH si môže odrátať len niekoľko percent zákazníkov telekomunikačných firiem. Z údajov Daňového riaditeľstva vyplýva, že ide o zhruba 147 490 firiem. Pre tie má význam uvádzať ceny služieb bez DPH.

Orange a T-Mobile vidia problém historicky. Spočiatku mobilné služby využívali väčšinou firmy. "Ceny pri mesačných programoch a službách sa uvádzajú bez DPH, pretože historicky do tejto kategórie patrilo viac biznis zákazníkov, ktorí sú platiteľmi tejto dane, a preto potrebujú vedieť ceny bez nej," vysvetlil Milan Hric z T-Mobilu.

Mobilní operátori sa odvolávajú, že ani jeden z nich nemá istotu, že keď ceny začne uvádzať s daňou, teda o 19 percent vyššie, urobí to aj konkurencia. "Takto postupujeme z historických dôvodov, aby boli naše ceny porovnateľné s konkurenciou," povedal hovorca Orange Slovensko Peter Tóth.

SOI vz. operátori

Ako jediný zmenu prístupu ohlásil T-Com. Firma od začiatku apríla na svojich zákazníckych miestach uvádza s DPH ceny aparátov.

"Momentálne nastavujeme naše systémy tak, aby sme do budúcna boli schopní komunikovať ceny v cenníkoch aj vrátane DPH," povedal riaditeľ Slovak Telekomu pre komunikáciu Ján Kondáš. Kedy zmena nastane, neupresnil.

Všetky tri telekomunikačné firmy odmietajú, že zverejňovaním opticky znížených cien porušujú zákon. V cenníkoch i na faktúrach totiž upozorňujú, že ceny sú bez dane.

Iný názor má Slovenská obchodná inšpekcia, ktorá zverejňovanie cien bez DPH prešetruje. Ceny opticky znížené o 19 percent môžu záujemcu pomýliť. Navyše nie každý má so sebou kalkulačku, aby si mohol vyrátať, koľko naozaj sa služby zaplatí. (dc)

Orange a T-Mobile drží v patovej situácii silná vzájomná konkurencia. T-Com už na zmene cenníkov pracuje. FOTO - SITA

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 892
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 6 945
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 064
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 372
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 983
  6. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 896
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 839
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 776
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 774
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 147

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

DOMOV

Fico chce opäť bojovať s korupciou, založí nový úrad

Fico zvažuje aj prijatie nového ústavného zákona o preukazovaní pôvodu majetku

DOMOV

Smer opúšťajú nitrianski členovia, nepáčia sa im kšefty

Predseda miestneho klubu je nespokojný.

Neprehliadnite tiež

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.