Automobilka Kia spustila skúšobnú výrobu áut v SR

Žilina/Bratislava 9. júna (TASR) - Automobilka KIA Motors Slovakia dnes v Tepličke nad Váhom pri Žiline oficiálne spustila skúšobnú výrobu áut.

Kia investuje do svojho prvého závodu v Európe približne 1 miliardu EUR, v prepočte 37,88 miliardy SKK. Hromadná výroba nového modelu Kia bude spustená na konci roka 2006 a celková výrobná kapacita závodu je 300 000 automobilov a motorov ročne. V roku 2009 chce závod Kia pri Žiline zamestnávať približne 3 000 ľudí na 3 pracovné zmeny. Pracovné miesta v závode Kia tvoria časť z približne 10 000 nových pracovných miest, ktoré vzniknú na Slovensku priamo alebo nepriamo vďaka projektu Kia. Viac ako 10 výrobcov komponentov a súčiastok, ktorí budú zabezpečovať dodávky pre automobilku Kia, budujú svoje nové závody na Slovensku a výrobu spustia v tomto roku spolu so závodom Kia.

Pri príležitosti oficiálneho spustenia skúšobnej výroby áut juhokórejskej automobilky Kia vydáva TASR profil spoločnosti:

Juhokórejská automobilka Kia Motors Corporation sa rozhodla vybudovať svoj prvý európsky závod na základe neustáleho zvyšovania predaja a rastúceho trhového podielu v Európe. Toto rozhodnutie je tiež v súlade s plánom spoločnosti Kia stať sa jedným z elitných globálnych výrobcov automobilov. V súčasnosti je Kia najrýchlejšie sa rozširujúca automobilová značka na svete.

Kia si pre svoj prvý európsky závod vybrala žilinský región kvôli jeho dopravnej infraštruktúre, vysoko kvalifikovanej pracovnej sile, strategickej blízkosti európskeho trhu, dostupnej sieti dodávateľov automobilových komponentov v regióne a odhodlaniu SR poskytnúť najlepšie podmienky pre nový závod.

Kia Motors Corporation bola založená 25. mája 1944 pod názvom Kyungsung Precision Industry, v ktorej sa ručne vyrábali súčiastky na bicykle. Spoločnosť pôvodne sídlila na okraji Soulu, ale počas kórejskej vojny sa presídlila do Busanu. Počas pôsobenia v Busane Kia vyrobila prvý kórejský bicykel a v roku 1951 zmenila svoje meno na súčasný názov spoločnosti.

V roku 1961 Kia vyrobila prvý kórejský motocykel a v roku 1962 prvé nákladné auto v krajine, 3-kolesový K-360. Kia vyrobila prvý kórejský benzínový motor v roku 1973 a prvý osobný automobil Brisa v októbri 1974. Brisa sa stala prvým kórejským automobilom, exportovaným a predávaným na Strednom východe. Prvý dieslový motor spoločnosť Kia vyrobila v roku 1978.

Kia pokračovala vo svojom pôsobení v oblasti automobilového priemyslu do roku 1997, keď sa stala obeťou ázijskej finančnej krízy a nasledujúci rok ju prevzala skupina Hyundai Business Group. V roku 2000 bola založená automobilová skupina Hyundai Automotive Group. Kia Motors Corporation a Hyundai Motor Company sa stali sesterskými spoločnosťami spolu s dodávateľom súčiastok Hyundai Mobis a ďalšími pridruženými spoločnosťami. Kia je v súčasnosti najstarším a druhým najväčším výrobcom automobilov v Kórei.

Kia má v Kórei 4 výrobné závody: Hwasung, s ročnou produkciou 550 000 áut; Sohari, s ročnou produkciou 350 000 kusov, Gwangju s výrobou 350 000 kusov úžitkových vozidiel ročne a Seosan s ročnou kapacitou 150 000 kusov. Kia vybudovala výrobný závod aj v Číne - Jiangsu s kapacitou 130 000 kusov ročne. V roku 2003 spoločnosť spojila v Kórei 6 výskumno-vývojových centier do jedného hlavného centra v Namyangu.

V zahraničí má Kia 13 dcérskych spoločností a distribučnú sieť pokrývajúcu viac ako 150 krajín. Spoločnosť prevádzkuje 4 zahraničné výskumno-vývojové centrá, dve v USA, jedno v Nemecku a jedno v Japonsku. Okrem Slovenska stavia Kia novú zahraničnú fabriku v Číne, vedľa existujúceho zariadenia Jiangsu. Závody v Číne budú spoločne vyrábať do 430 000 áut ročne. Hyundai Automotive Group nedávno otvorila aj nové skúšobné centrum v Kalifornii, USA, v hodnote 60 miliónov USD.

Kia sa stala členom Hyundai Business Group v roku 1998. Keď sa v roku 2000 Hyundai Motor Company odčlenila od skupiny, predseda Chung Mong-Koo vytvoril Hyundai Automotive Group. Tvorí ju Kia Motors Corporation, Hyundai Motor Company, Hyundai Mobis a 19 ďalších spoločností, ktorých činnosť súvisí s automobilovým priemyslom.

Kia Motors Corporation a Hyundai Motor Company pôsobia na trhu ako samostatné spoločnosti. Obe však spoločne využívajú výskumno-vývojové centrá a distribučnú sieť komponentov. Do roku 2008 sa počet základných platforiem pre automobily zredukuje zo súčasných 22 na 7. Víziou spoločnosti Kia je stať sa jedným z elitných globálnych výrobcov automobilov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 423
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 945
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 270
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 731
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 606
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 554
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 462
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 848
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 224
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 180

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dankovi poškodilo bozkávanie výložiek, za premiéra ho už väčšina nechce

Kým v decembri bol podľa agentúry Focus Andrej Danko favoritom na budúceho premiéra, dnes jeho akceptácia u ľudí výrazne klesla.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

Neprehliadnite tiež

Británia sa už rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

May sa chystá obmedzenie voľného pohybu vraj chystá oznámil v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o takzvanom brexite.

Slováci po novom pracujú v Rakúsku za rovnakých podmienok ako domáci

Od 1. januára je platný nový rakúsky zákon.

Rast objemu úverov v eurozóne sa zrýchlil

Tempo rastu dosiahlo v januári medziročne 4,9 percenta.

Londýn zostane najdôležitejším finančným centrom Európy

Pre BBC to povedal člen rady nemeckej centrálnej banky Andreas Dombret.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop