DaimlerChrysler sa chce stať najväčším svetovým výrobcom nákladných áut

Portland 1. júna (TASR) - Nemecký koncern DaimlerChrysler sa chce v najbližších rokoch stať najväčším výrobcom nákladných automobilov na svete. "Cieľom ...

Portland 1. júna (TASR) - Nemecký koncern DaimlerChrysler sa chce v najbližších rokoch stať najväčším výrobcom nákladných automobilov na svete. "Cieľom je v najbližších rokoch krok po kroku zvyšovanie ziskovosti," uviedol šéf koncernu Dieter Zetsche v stredu v Portlande pri príležitosti osláv 25. výročia prevzatia amerického výrobcu nákladných automobilov Freightliner vtedajšou automobilkou Daimler-Benz AG. Cieľové čísla koncern stanoví v priebehu roka. Zetsche sa okrem toho pozitívne vyjadril k možnosti uvedenia malého auta smart na americký trh. Automobilka o tomto kroku rozhodne ešte tento mesiac.

Podľa Zetscheho je DaimlerChrysler v segmente nákladných áut podľa obratu a odbytu už teraz na špici. V oblasti ziskovosti však ešte existujú možnosti zlepšovania. "V Severnej Amerike musí Freightliner, v Európe Mercedes-Benz a v Ázii Fuso určovať meradlo ziskovosti," uviedol Zetsche. V týchto dcérskych spoločnostiach stále existuje priestor pre znižovanie nákladov a zvýšenie produktivity. Ďalším cieľom je zväčšenie odolnosti koncernu voči kolísaniu konjunktúry, ktoré je v automobilovej brandži bežné.

Za najziskovejšieho výrobcu úžitkových vozidiel je v súčasnosti považovaná švédska spoločnosť Scania, ďalšími konkurentmi sú Volvo, MAN a čínsky Dongfeng.

DaimlerChrysler chce v najbližších rokoch podľa šéfa divízie úžitkových vozidiel Andreas Renschler plne využiť synergie vyplývajúce z jeho globálneho postavenia na trhu. Napríklad nákladné autá 5 značiek patriacich koncernu by mali v budúcnosti využívať iba 3 typy motorov. V súčasnosti sa používa 8 rozličných platforiem pre motory. Tiež si jednotlivé dcérske spoločnosti jasne rozdelia trhy, takže Freightliner so svojimi značkami Freightliner, Western Star a Sterling bude zásobovať severoamerický trh, Fuso sa bude koncentrovať na Áziu a Mercedes pokryje zvyšok sveta.

Renschler potvrdil skoršie vyjadrenia, podľa ktorých koncern v divízii nákladných áut po rekordnom roku 2005 v budúcnosti počíta so stabilným vývojom. Táto divízia vlani dosiahla obrat vo výške 30,4 miliardy EUR, čo je v prepočte asi 1,1 bilióna SKK. Prevádzkový zisk sa vyšplhal na 1,6 miliardy EUR. Celkovo DaimlerChrysler predal takmer 530 000 nákladných áut. Najväčší podiel na tom má s 200 000 vozidlami spoločnosť Freightliner, ktorú koncern prevzal v roku 1981.

Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 710
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 570
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 268
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 045
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 741
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 557
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 346
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 868
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 619
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 996

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop