Smrť E. Michelina vyvoláva obavy o budúcnosť firmy

Paríž 29. mája (TASR) Správa o smrti Edouarda Michelina, dediča koncernu Michelin, ktorý sa v piatok utopil počas rybolovu pri bretónskom pobreží, vyvolala ...

Paríž 29. mája (TASR) Správa o smrti Edouarda Michelina, dediča koncernu Michelin, ktorý sa v piatok utopil počas rybolovu pri bretónskom pobreží, vyvolala vo Francúzsku úžas a neistotu vo svetovej jednotke v branži. Koncern na výrobu pneumatík síce iba o niekoľko minút neskôr oznámil, že spoločnosť bude zatiaľ ďalej viesť partner Michel Rollier, no zamestnanci a pozorovatelia hádajú, ako to ďalej s Michelinom pôjde a kto bude druhý partner vo vedení spoločnosti.

Doteraz vždy držala žezlo v ruke v Micheline rodina, pripomína v dnešnom vydaní nemecký denník Die Welt. To pocítil aj šéf automobilky Renault Carlos Ghosn, ktorý chcel byť pôvodne šéfom koncernu na výrobu pneumatík. No Fran‡ois Michelin ho nevymenoval. Za svojho nástupcu určil svojho syna Edouarda.

Tentoraz to však v prísne katolícky veriacej rodine vyzerá zle, pokiaľ ide o vhodných kandidátov. Rollier je síce vzdialený príbuzný rodiny Michelinovcov a aj jeho otec bol jedným z dvoch partnerov vo vedení. No Rollier už má 61 rokov a do roku 1999 pracoval v papierenskom priemysle. Len Edouarda považovali za pôvodného dediča rodinného podniku. Už pred jeho štúdiom na elitnej vysokej škole Ecole Centrale ho pripravovali na túto pozíciu. Z jeho 5 súrodencov iba jeden pracuje v Micheline. Ďalší brat je kňaz a so ženskými členmi rodiny sa odjakživa nepočítalo ako s nasledovníkmi. Šesť Edouardových detí je ešte príliš malých, aby mohli pracovať vo firme, a jeho otec, ktorý má 79 rokov, je príliš starý, konštatuje ďalej Die Welt.

Bývalý partner vo vedení René Zingraff by sa mohol aspoň dočasne vrátiť, myslia si niektorí pozorovatelia. Tento 70-ročný človek opustil svoj post len v máji, hoci podľa firemných predpisov mohol zostať ešte o 2 roky dlhšie. Smrť Edouarda Michelina postihla koncern v nevhodnom okamihu. Ciele, ktoré oznámil začiatkom roka, sa budú dať tentoraz ťažko splniť, manévrovací priestor spoločnosti sa zužuje, varoval dedič firmy na valnom zhromaždení začiatkom mája. Doteraz Michelin považovali za jeden z najziskovejších koncernov v branži výroby pneumatík. Za to môže v neposlednom rade ďakovať Edouardovi Michelinovi, ktorý sa sústredil na produkty prinášajúce zisk, ako vysokovýkonné pneumatiky a pneumatiky pre terénne autá. Vďaka tomu mohol Michelin kompenzovať rast cien nerastných surovín.

No konjunkturálne vyhliadky pre koncern sa ďalej zhoršujú, automobilový priemysel vyvoláva silnejší tlak a požaduje nižšie ceny. Zároveň výrazne stúpajú ceny nerastných surovín. Rovnako je nejasné, ako sa na imidži Michelinu prejaví odchod z Formuly 1. Pod vedením Edouarda Michelina sa koncern v roku 2001 vrátil do pretekárskeho športu. Škandalózne preteky v Indianapolise v roku 2005 mu uštedrili silný úder a tak sa po spore s automobilovým združením FIA rozhodol po sezóne 2006 ukázať Formule 1 chrbát.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 608
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 087
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 355
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 427
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 385
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 877
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 595
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 461
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 438
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 859

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop