MIESTO NA SLOVENSKOM TRHU S NÁBYTKOM A DOPLNKAMI SI UŽ NIEKOĽKO MESIACOV HĽADÁ ĎALŠÍ ZAHRANIČNÝ KONKURENT. REŤAZCE VIAC INVESTUJÚ DO REKLAMY

Konkurenčný boj na trhu s nábytkom sa vyostril

BRATISLAVA - Tržby z maloobchodného predaja nábytku a bytových doplnkov sa na Slovensku za posledné roky zvýšili ...

Aby nadnárodní predajcovia nábytku a doplnkov pritiahli v zostrujúcom sa konkurenčnom prostredí zákazníkov, investujú čoraz viac aj do reklamy. Najviac na inzercii nábytkárskych reťazcov zarábajú televízie. FOTO - TASR

BRATISLAVA - Tržby z maloobchodného predaja nábytku a bytových doplnkov sa na Slovensku za posledné roky zvýšili o niekoľko miliárd ročne. Pribúda počet predajcov, čo zvyšuje konkurenčný boj, najmä medzi veľkými reťazcami Ikea, Europa Moebel a nováčikom na trhu, rakúskym reťazcom Kika. Svedčia o tom napríklad rastúce výdavky na reklamu.

Ikea do reklamy v médiách podľa agentúry TNS v roku 2003 investovala vyše 18 miliónov korún, vlani to už bolo vyše 45 miliónov, čo je viac ako tretina celkových výdavkov, ktoré dá na reklamu vyše dvesto predajní nábytku na Slovensku. Tie vlani presiahli 128 miliónov korún.

Predajcovia nábytku na trhu s reklamou patria len medzi malých klientov. Ikea sa pred dvoma rokmi v prieskume TNS, ktorý zisťoval najväčších zadávateľov reklamy, umiestnila až na 144. mieste.

Kika začala zostra

Zväčšujúci sa priestor na trhu s nábytkom vlani v novembri využil reťazec Kika, keď si v Bratislave otvoril svoj zatiaľ jediný obchodný dom na Slovensku. Hneď po príchode na náš trh vlani v novembri dala Kika podľa TNS na reklamu do konca roka takmer 19,5 milióna korún. Z toho vyše 18 miliónov investovala hneď v prvý mesiac reklamnej kampane. V tomto roku však rakúsky reťazec s výdavkami na reklamu výrazne poľavil. Od januára do apríla investoval do svojej propagácie v médiách len 9,5 milióna korún.

Žiadne veľké stratégie

Konkurenti Ikea a Kika pre SME potvrdili, že na upevnenie na trhu neplánujú žiadne špeciálne marketingové stratégie. "Na rozdiel od konkurencie prichádzame vždy s novou tematicky zameranou ponukou tovaru. Náš obchodný dom reaguje na dané obdobie," povedal riaditeľ spoločnosti KIKA pre Slovenskú a Českú republiku Július Černický. Možností, ako si získať zákazníkov je podľa Ikea viac. "Rozdiel od konkurencie vidíme v spôsobe prezentovania sortimentu, ukážke tipov, nápadov, riešení a prístupe k zákazníkom," uviedla spoločnosť. Podobne ako v Ikea či diskontne orientovanej nábytkárskej predajni Europa  Möbel sa v ňom dá zohnať kompletné vybavenie domácností.

Šéf Kika na Slovensku Černický SME nespresnil, aký podiel na trhu chce jeho obchod dosiahnuť. Nepriamo však potvrdil ďalšie investície do propagácie. "Náš symbol, červenú KIKA sedačku, pozná v Rakúsku podľa prieskumov 94 percent opýtaných. Toto by sme radi dosiahli aj na Slovensku."

Ikea je líder

Lídrom na trhu je stále Ikea. Tržby švédskej firmy na Slovensku sa vlani vyšplhali na 1,16 miliardy korún. Týmto obratom sa firma začala približovať 10-percentnému podielu na domácich maloobchodných tržbách z predaja nábytku. Tie sa celkovo podľa Štatistického úradu takmer z deviatich miliárd vyšplhali vlani na vyše 11 miliárd korún. Zvýšený boj o zákazníka ich pravdepodobne aj v tomto roku posunie o niečo vyššie.

Výdavky predajcov nábytku na reklamu v miliónoch Sk

Rok Ikea Europa Kika SK predajcovia
    Moebel   spolu
2003 18,39 0 0 50,25
2004 35,25 0 0 68,66
2005 45,01 18,47 19,49 128,61
2006 (Jan. - Apr.) 23,24 9,59 3,55 47,07

Zdroj: TNS
Pozn.: Ide o reálne výdavky podľa reklamných cenníkov bez započítania bartrových obchodov, zliav a agentúrnych bonusov.

Tržby za maloobchodný predaj nábytku na Slovensku v tisícoch korún

Rok Tržby (bez DPH)
2001 4 393 060
2002 8 971 198
2003 9 039 746
2004 12 683 405
2005 11 040 429

Zdroj: Štatistický úrad. Údaje sú zakúpené denníkom SME.

Dovoz a vývoz (v mld. Sk)

sedadlá a lôžka ostatný nábytok
Rok Vývoz Dovoz Vývoz Dovoz
2001 8,91 5,02 6,96 2,87
2002 13,29 4,84 8,25 3,16
2003 21,73 7,67 9,43 3,07
2004 13,127 8,58 10,47 3,85
2005 * 7,90 6,92 12,12 4,04

* predbežné výsledky
Zdroj: Štatistický úrad. Údaje sú zakúpené denníkom SME.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 532
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 234
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 132
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 073
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 002
  6. Kam do tepla v januári? 1 749
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 357
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 170
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 063
  10. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 919

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Prerušenie financovania federálnych úradov neohrozuje najvyšší rating USA

Agentúra Moody's reagovala na shutdown opatrne, aj keď to ekonomika pocíti.

Únia začína hovoriť o zdanení plastov, zdražieť môžu nápojové fľaše

V Nemecku sú plastové flaše zálohované. O podobnom opatrení uvažovala SNS na ministerstve životného prostredia v roku 2008.

Poisťovňa Dôvera si vzala úver, časť peňazí dá Pente

Zdravotná poisťovňa Dôvera si v Tatra banke refinancovala osem rokov starú pôžičku. Súvisí s neobvyklou účtovnou transakciou.

Najväčšia škandinávska banka zakázala zamestnancom obchodovať s kryptomenami

Banka vyhlásila, že nebude nútiť zamestnancov, ktorí aktuálne vlastnia kryptomeny, aby ich predali.