Index SAX sa za týždeň takmer nepohol

Bratislava 21. mája (TASR) - Akciový index Burzy cenných papierov v Bratislave (BCPB) SAX počas uplynulého týždňa mierne oslabil o 0,5 %, čím vymazal ...

Bratislava 21. mája (TASR) - Akciový index Burzy cenných papierov v Bratislave (BCPB) SAX počas uplynulého týždňa mierne oslabil o 0,5 %, čím vymazal svoj zisk z predchádzajúceho týždňa.

Burzový indikátor si počas 5 obchodných dní odpísal 2,35 bodu. Po oslabení v prvých dvoch dňoch o 0,93 % sa indikátor v strede týždňa mierne zhodnotil, keď získal 0,31 %. Následný pokles o takmer 1 % dostal SAX pod hranicu 400 bodov, avšak v závere týždňa tento pokles eliminoval a končil na úrovni 403,31 bodu.

V sledovanom týždni sa prevádzali akcie štyroch z piatich spoločností zahrnutých do bázy indexu SAX. Akcie jednej spoločnosti posilnili, dvoch oslabili jednej zostali nezmenené. Znehodnotenie o 50 Sk resp. 1,4 % z 3 700 Sk na 3 650 Sk zaznamenali akcie Všeobecnej úverovej banky. Nedarilo sa ani akciám strojární SES Tlmače, ktoré v sledovanom týždni stratili 1,2 % resp. 5 Sk zo 430 Sk na 425 Sk. Akcie Biotiky si po troch týždňoch bez pohybu pripísali 4 Sk, v percentuálnom vyjadrení to je 1,6 %, a skončili s jednotkovou cenou 260 Sk. Obchodovalo sa tiež s akciami rafinérie Slovnaft, ich hodnota zostala nezmenená 3 520 Sk za kus.

Ako TASR informoval Michal Štubňa z J&T Securities (Slovakia), v utorok sa previedlo 2 665 kusov akcií Železiarní podbrezová v objeme 5,4 milióna Sk, čo predstavovalo približne 90 % objemu všetkých kurzotvorných obchodov uzatvorených v ten deň na BCPB.

V 20. týždni sa na BCPB zobchodovali cenné papiere v objeme 37,495 miliardy Sk. V hodnotovom vyjadrení predstavoval medzitýždenný nárast obchodov 15,9 miliardy Sk. V jednom dni sa v priemere uskutočnili transakcie vo výške 7,5 miliardy Sk.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.