Toyota chce zvýšiť predaj luxusnej značky Lexus v Európe

Frankfurt nad Mohanom 15. mája (TASR) - Japonský automobilový koncern Toyota chce marketingovou ofenzívou oživiť predaj svojej luxusnej značky Lexus v ...

Frankfurt nad Mohanom 15. mája (TASR) - Japonský automobilový koncern Toyota chce marketingovou ofenzívou oživiť predaj svojej luxusnej značky Lexus v Európe. "Rozpočet na marketing pre Lexus v tomto roku zdvojnásobíme na 80 miliónov EUR (v prepočte 3 miliardy SKK)," uviedol pre dnešné vydanie nemeckého denníka Financial Times Deutschland šéf pre odbyt v Európe Thierry Dombreval.

"Vďaka tomu budeme môcť ešte vylepšovať imidž značky." Už v minulom roku sa suma zvýšila o 25 %. Toyota zintenzívňuje svoju snahu dostať luxusnú značku viac do povedomia kupujúcich, ktorí sa orientujú na drahé značky ako BMW, Mercedes a Audi. "Bude to trvať, kým sa dostaneme tak ďaleko," zdôraznil Dombreval.

Pre výrobcov zameraných na masový trh, ako napr. Opel, Volkswagen alebo Ford je Toyota v Európe už silnou konkurenciou. V Spojených štátoch dosiahol koncern aj so značkou Lexus už vyšší predaj. "Na trhu v USA nebola dlho žiadna taká drahá značka, to nám otváralo cestu," zdôvodnil Dombreval dobrú pozíciu Lexusu v USA.

V Európe je však konkurencia v tomto segmente veľmi silná. Do konca roka chce Toyota zvýšiť predaj Lexusu v celej Európe z minuloročných 25 000 kusov na 45 000, povedal šéf pre Európu Šiniči Sasaki v piatok novinárom. V Nemecku chcú Japonci predať 5 100 áut luxusného modelu. Do roku 2010 by sa malo v Európe predať takmer 100 000 Lexusov, uviedol Dombreval.

Napriek plánom expanzie koncernu s jeho značkami Toyota a Lexus sa nerozhodlo o novom európskom závode, konštatoval Sasaki. Ak by však zosilnel dopyt európskych zákazníkov po väčších motoroch V6 alebo V8, Toyota bude potrebovať novú fabriku na ich výrobu. Inak má dostatočný priestor na to, aby produkciu zvýšila v existujúcich závodoch.

Dohromady chce koncern v Európe v tomto roku dosiahnuť hranicu 1 milión predaných áut. V 1. štvrťroku zvýšila Toyota svoj predaj v Európe o 4 % na 278 680 áut a dosiahla tak podiel na trhu 5,5 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 957
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 671
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 996
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 1 797
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 199
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 188
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 118
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 962
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 917

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce.

DOMOV

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Podnikateľka by od úradov chcela pokoj.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.