New York 8. mája (TASR) Softvérový obor Microsoft začal dobiehať konkurentov v lukratívnom podnikaní s vyhľadávacími službami v sieti internetu. Koncern chce v novom obchodnom roku, ktorý sa začne v júli, zvýšiť svoje náklady na vývoj svojich internetových služieb o 60 %.
Rozpočet na vyhľadávacie služby, online reklamu a portál MSN sa má zvýšiť na 1,6 miliardy USD, v prepočte 47,4 miliardy SKK. Oznámil to šéf predstavenstva Microsoftu Steve Ballmer vo svojom vystúpení v hlavnom sídle Microsoftu v Redmonte pri Seattli. Väčšia časť peňazí, 1,1 miliardy USD, sa má použiť vo výskume a vývoji.
Microsoft je doteraz číslom 3 na celosvetovom trhu ponúk na internetové vyhľadávanie. Spoločnosť na výskum trhu Nielsen NetRating odhaduje, že v USA každý 10. vyhľadávací výraz je zadaný na stránke koncernu msn.com. Tým sa Microsoft nachádza ďaleko za konkurentom Google, ktorý spracúva takmer každý 2. dopyt na vyhľadanie. Na Yahoo! pripadá 22 % všetkých príkazov.
Čím viac používateľov internetu sa podarí prilákať, tým väčší je podiel prevádzkovateľa vyhľadávača na silno rastúcich výdavkoch reklamných zákazníkov. V minulom roku vynaložili firmy na celom svete okolo 10 miliárd USD na textovú inzerciu na vyhľadávačoch. V tomto roku to bude 14 miliárd USD. Odhaduje to brandžový portál eMarketer.
Šéf Microsoftu Ballmer je napriek tomu optimista, že firma v nasledujúcich rokoch bude môcť prinajmenšom držať krok s vyhľadávačom Google. "Iba 2 až 3 spoločnosti môžu skutočne dodávať infraštruktúru, ktorá dokáže držať krok s požiadavkami odberateľov a reklamných klientov." So zvýšeným rozpočtom na výskum chce Microsoft okrem iného zlepšiť účinnosť svojich reklamných inzerátov. Koncern môže pritom profitovať z údajov 250 miliónov užívateľov na celom svete, ktorí sa zaregistrovali na e-mailovom programe Hotmail alebo na iných MSN službách. Pri registrácii musia užívatelia uviesť údaje, ako pohlavie, vek a poštové smerové číslo. Microsoft plánuje, že prepojí tieto údaje s reklamnými inzerátmi, ktoré sa objavujú pri vyhľadávaní na internete, a tak zlepší ich cielenosť.
Informoval o tom nemecký denník Die Welt.